کاردار سفارت انگلیس از آمادگی حضور شرکت‌های انگلیسی برای توسعه مناسبت بازرگانی با ایران خبر داد و گفت: انگلستان قصد دارد رابطه خود با ایران را نزدیک‌تر کند.

به گزارش مشرق، جی شارما عصر امروز در دیدار با محمدعلی نجفی استاندار گیلان با اعلام آمادگی شرکت‌های انگلیسی برای توسعه مناسبات با طرف‌های بازرگانی در این استان اظهار کرد: انگلستان قصد دارد ‌ارتباط‌ خود با ایران را نزدیک‌تر کند و شناخت بیشتر از توانمندی‌های استان‌ها ابزار مناسبی برای این هدف است.

وی تصریح کرد: پس از ارتقای سطح مناسبات دیپلماتیک بین انگلیس و جمهوری اسلامی ایران، گیلان نخستین استانی است که به آن سفر کردم.

* سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی به شرط انتقال تکنولوژی‌های در گیلان

استاندار گیلان نیز در دیدار مذکور به فصای مناسب بین‌المللی پس از مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: فضای مثبتی که پس از مذاکرات ایجاد شده، بستر مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی و تجاری را فراهم کرده است.

محمدعلی نجفی به نخستین سفر کاردار سفارت انگلیس در ایران به گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان با داشتن توانمندی‌های منحصر به‌فرد برای گسترش زیرساخت‌های اصلی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: شرایط به‌وجود آمده پس از توافق هسته‌ای زمینه گسترش مناسبات همه‌جانبه با کشورهای مختلف را فراهم کرده و گیلان برای بهره بردن از این شرایط جدید برنامه‌ریزی کرده است.

استاندار گیلان با اشاره به علاقمندی گیلان برای همکاری مشترک در زمینه‌های محیط زیست، آب و فاضلاب، کشاورزی، چای و گردشگری، بیان کرد: فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مذکور آماده است و شرکت‌های انگلیسی به شرط انتقال تکنولوژی‌های جدید می‌توانند در گیلان سرمایه‌گذاری کنند.

نجفی به وجود تنها منطقه آزاد دریای خزر و شمال کشور در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: انگلیس در مناسبات اقتصادی با گیلان تنها به جمعیت این استان توجه نداشته باشد بلکه گذشته قوی استان در رابطه با کشورهای آسیای میانه، قفقاز و استان‌های جنوبی روسیه با جمعیت بیش از 350 میلیون نفر را لحاظ کند.

کاردار سفارت انگلیس در ایران در سفر یک‌روزه خود به گیلان از امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های این استان بازدید کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تورج ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    یا خدا امدن دوباره گیلان.یه بار اجدادتون امدن زمین های کشاورزی و داغون و تکه تکه کردن کافی نبود دوباره امدن که کشاورزی و ریشه کن کن کنن که دوباره هولوکاست ایرانی راه بندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس