کد خبر 472318
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸

راهپیمایی اربعین با بیش از بیست میلیون زوار هر ساله برگزار می‌شود. ابعاد مراسم و مناسک آن بیشتر از حج نباشد کمتر از آن نیست اما حتی یک گزارش از بی‌نظمی و بی‌احتیاطی و قتل زوار وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «محمدکاظم انبارلویی» در سرمقاله شماره امروز روزنامه«رسالت» نوشت:

آل سعود در بی‌سابقه‌ترین ایام تاریخ حوادث حج،‌ عید مسلمانان جهان را عزا کرد. بیش از هزار نفر مردم بی‌گناه کشورهای اسلامی به خاطر بی‌کفایتی دربار آل سعود در اداره حرمین شریفین به خاک و خون افتادند. پیش از آن هم به ظاهر در سقوط جرثقیل در مسجدالحرام شمار زیادی از حجاج به شهادت رسیدند این حوادث در اولین سال حکومت ملک سلمان رخ داد. با رفتن ملک عبدالله نسل قدیم آل سعود از مدیریت حرمین شریفین رخت بربسته و مدیریت به یک مشت جوان بی‌تجربه، افراطی و عقده‌ای رسیده است که هیچ مرزی را برای بی‌کفایتی نمی‌شناسند.امروز همین جماعت در عراق و سوریه، لبنان و یمن در شنیع‌ترین و خشن‌ترین شکل ممکن دست به کشتار انسان‌ها، ویرانی شهرها و آواره کردن مسلمانان زده‌اند.

همزمان با حادثه غم‌انگیز منا تکفیری‌هایی که از آل سعود دستور می‌گیرند با انفجار شدیدی در یک مسجد صنعا ده‌ها مسلمان نمازگزار را به خاک و خون کشاندند. آنها ابا نداشتند در روز عید قربان بندگان خدا را قربانی مطامع ننگین آمریکا در بلاد مسلمین کنند.

همچنین هواپیماهای آل سعود در روز عید سعید قربان در ماه حرام با بمباران‌های بی‌وقفه خاک یمن را شخم زدند و خون ده‌ها غیر نظامی را به زمین ریختند و خانه‌های آنها را ویران کردند.

سئوالی که امروز مسلمانان جهان از خود می‌پرسند این است که چرا رژیم ‌‌آل سعود به نمایندگی از دنیای کفر و شرک و الحاد خون مسلمانان را به ناحق می‌ریزد و به نمایندگی از رژیم صهیونیستی به کودک‌کشی و نابودی حرث و نسل مسلمانان روی آورده است.حادثه امسال مکه مسلمانان جهان و رهبران جهان اسلام را به این فکر خواهد انداخت که اداره حرمین شریفین باید به یک جمع از نخبگان جهان اسلام سپرده شود و از مدیریت بی‌کفایت دربار آل سعود خارج شود. این پیشنهاد بارها از سوی مراجع عظام تقلید مطرح شده و متاسفانه با غفلت از آن هر سال جهان اسلام با یک فاجعه در مکه و مدینه روبه‌روست. امام (ره) یک بار پس از حادثه خونین مکه در سال 67 فرمودند؛ «اگر ما می‌خواستیم ثابت کنیم که کعبه‌‌داران کنونی لیاقت میزبانی سربازان و مهمانان خدا را ندارند و جز تأمین نظر  آمریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنها کاری از دستشان برنمی‌آید بدین خوبی نمی‌توانستیم بیان کنیم.»

سفر رئیس‌جمهور محترم به سازمان ملل فرصتی است که آقای روحانی در دیدار با رهبران جهان اسلام موضوع مهم مدیریت حجاج  در ایام حج اکبر را مطرح نماید و موضوع خلع ید آل سعود و سپردن مدیریت حرمین شریفین به سازمان کنفرانس اسلامی را به طور جدی مطرح نماید، ابتدایی‌ترین اقدام آن است که یک هیئت حقیقت‌یاب از سوی سازمان کنفرانس اسلامی برای کشف و پیدا کردن ریشه واقعی حوادث  حج امسال به عربستان بروند و گزارش رسمی خود را در اولین نشست سازمان ارائه دهند.

راهپیمایی اربعین با بیش از بیست میلیون زوار هر ساله برگزار می‌شود. ابعاد مراسم و مناسک آن بیشتر از حج نباشد کمتر از آن نیست اما حتی یک گزارش از بی‌نظمی و بی‌احتیاطی و قتل زوار وجود ندارد. این در حالی است که همه ساله کمتر از دو میلیون نفر در مراسم حج شرکت می‌کنند و بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکام سعود در وقوع حوادث امسال و حوادث سا‌ل‌های قبل واقعا مشهود است. اداره این تعداد مسلمان خارج از اراده و کفایت نخبگان جهان اسلام نیست. اگر مدیریت آل سعود استمرار یابد بعدها وقوع حوادث وحشتناک‌تر از دیدارهای امسال اجتناب ناپذیر است. اکنون ملت ایران عزادار است. سه روز عزای عمومی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده،  دولت ایران نیز برای همدلی با مردم و همزبانی با جهان اسلام سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

این سه روز فرصتی است برای اینکه جهان اسلام به این اندیشه کند چرا آل سعود در روز عید قربان حجاج بیت‌الله الحرام را در خوش‌بینانه‌ترین داوری قربانی بی‌کفایتی خود کرد. تیم حقیقت‌یاب سازمان کنفرانس اسلامی روشن خواهد کرد این حادثه محصول بی‌کفایتی بوده یا خدای ناکرده توطئه‌هایی که فقط از ذهن بیمار تکفیری‌ها و وهابی‌های از خدا بی‌خبر تراوش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس