کد خبر 470663
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به جزئیات زمین خواری گسترده در گردنه حیران، گفت: از ۱۶۰ هکتار محدوده گردنه حیران تنها ۶ هکتار مسکونی بوده است.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی با اشاره به زمین خواری در منطقه گردنه و روستای حیران، گفت: گزارشی که از این منطقه ارایه شده، این است که از ۱۶۰ هکتار محدوده تنها ۶ هکتار مسکونی است که البته این ۶ هکتار هم برای روستاییان بود.

وی با بیان اینکه اتفاقی که افتاده این است که ساخت و سازها با طرح هادی روستایی مطابقتی ندارد و تخلفات هم داخل محدوده طرح هادی روستای حیران و خارج از این محدوده انجام شده است، افزود: به نظر می‌رسد که این تخلفات در زمان وقوع، کنترل نشده و همین موضوع باعث گسترش زمین خواری در این منطقه شده است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: اینکه چه دلیلی باعث شده تا کنترلی برای زمین خواری در این منطقه انجام شود، واقعیتی تلخ است اما می‌دانیم که در زمان زمین خواری‌های گسترده در این بخش، هیچ نظارت و یا برخوردی با عاملان آن نشده است.

حناچی با تاکید بر اینکه مردم عادی برای زمین خواری ریسک نمی‌کنند، چون احتمال برخوردهای دولتی را می‌دهند، افزود: اما وقتی عده‌ای با پشتوانه، زمین خواری‌های گسترده را انجام می‌دهند، مردم عادی هم وارد می‌شوند.

وی با اعلام اینکه باید موارد غیرقانونی در این منطقه تخریب شود، گفت: البته دستگاه مسئول تخریب کننده شورای عالی نیست و اینکار باید از سوی دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان امور اراضی انجام گیرد. در واقع، داخل حریم به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و خارج از حریم به سازمان امور اراضی مرتبط است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با بیان اینکه براساس قانون، سازمان امور اراضی می‌تواند بدون طرح شکایت در دادگاه‌ها با حضور دادستان اقدام به تخریب بناها کرده و سپس به مراجع قانونی مراجعه کند، افزود: بنابراین شورای عالی وارد این زمین خواری نشده اما هشدارهای لازم در این خصوص از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری داده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس