سخنگوی کاخ سفید گفت: هدف ائتلاف بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، مجبور کردن این کشور به همکاری با آژانس بوده و وارد شدن آمانو به پارچین، نشانه‌ای روشن از رسیدن به این هدف است.

به گزارش مشرق، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید امروز در خصوص سفر یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به ایران و به خصوص بازدید وی از سایت نظامی پارچین در جنوب تهران، سخن گفت.

ارنست ابتدا در برابر ادعای غیرقابل قبول بودن نمونه‌های گرفته شده از پارچین به دلیل انجام این کار توسط متخصصین ایرانی موضع گرفت و ضمن رد این مطلب گفت: «این که می‌گویند (کارشناسان هسته‌ای) ایران خود از (تأسیسات هسته‌ای کشور) خود نمونه‌گیری می‌کند، درست نیست؛ این گفته منتقدان است.

وی ادامه داد: کارشناسان آژانس، نمونه‌های گرفته شده را تأیید کرده‌اند و این در راستای روند راستی‌آزمایی مورد نظر جامعه بین‌المللی است.

سخنگوی کاخ سفید از ورود آمانو به سایت پارچین به عنوان شاهدی دیگر بر همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نادرست بودن ادعای منتقدان توافق هسته‌ای یاد کرد و گفت: هدف ائتلاف بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، آوردن آنها به پای میز و مجبور کردن ایران به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که این امر مشخصاً انجام شده است ... ما می‌بینیم که مدیرکل آژانس شخصاً وارد یکی از سایت‌های مشهور نظامی ایرانیان شده است.

سخنگو همچنین مدعی شد که ایران پیش از این، سال‌ها در برابر بازرسی‌های آژانس مقاومت می‌کرده است.

یوکیو آمانو دیروز وارد سایت پارچین شد و رسانه‌های غربی امروز مدعی شدند که در این بازدید و بازرسی، بازرسان خارجی حضور داشته‌اند؛ موضعی که دولت ایران آن را به شدت رد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس