کد خبر 470416
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

در اصل بازیگری یک جَنَمی می‌خواهد که خروجی آن بازیگرانی مانند خسرو‌شکیبایی و پرویز پرستویی می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید‌ راد بازیگر سینما در خصوص جزئیات ورود و پدید آمدن سوپراستار در سینمای ایران گفت: این سؤال پیش می‌آید آیا از زمانی که من سال 1350 وارد سینمای ایران شدم و تمام بزرگان سینما حضور داشتند، تا سال 1363 که از ایران رفتم کسی به عنوان «سوپراستار» به سینما معرفی شد؟! چون ورود به این حرفه شوخی نبود، متأسفانه در حال حاضر در دروازه باز است.

وی افزود: این روزها وقتی نگاهی به سینما و کلاً ورود افراد به حرفه بازیگری می‌اندازیم، شاهد ورود چهره جدید در حد گسترده هستیم که در این میان کلاس‌های بازیگری نقش عمده‌ای را در این خصوص بازی می‌کنند. به نحوی که در شهرستان‌ها نیز شعبه زده و هر کسی را به عنوان بازیگر وارد عرصه سینما می‌کنند. بازیگرانی که دست چپ و راست خودشان را از هم تشخیص نمی‌دهند.

راد ادامه داد: برخی فیلم‌‌سازان ما مدعی هستند که چرا فیلم‌مان اسکار نمی‌گیرد که باید به آن‌ها گفت با وجود استفاده از بازیگران غیر حرفه‌ای و تعارفاتی که با هم دارید تا اطلاع ثانوی به موفقیت‌های دلخواه نخواهید رسید.

بازیگر «سفر سنگ» بیان کرد: من با کسی تعارف ندارم و حقیقت را می‌گویم. برای همین حس مبارزه و جنگ‌جویی را برای اصلاح و رسیدن به حد یک بازیگر حرفه‌ای در خود تقویت می‌کنم. چیزی که از اکثر بازیگران نمی‌خواهند و خود بازیگران نیز تمایل به انجامش ندارند و نتیجه کار آن چیزی است که می‌بینید.

بازیگر «دادشاه» عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده از دهه 70 تا به امروز حدود 60 هزار بازیگر در عرصه سینما ورود و خروج داشتند. بازیگرانی که حضور آن‌ها در یک فیلم و پروژه ثانیه‌ای است. یعنی امروز هست و فردا نیست و خیلی سریع عده‌ای جای خود را به عده دیگری می‌دهند و ماندگاری آن‌ها در حد صفر است!

وی افزود: خود من یک بار طی ملاقاتی که با مدیر عامل خانه سینما داشتم، قرار شد جریان ورود بازیگران به سینما جدی گرفته شود و راجع‌ به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند. این که عده‌ای با پول و یا به هر شکلی وارد سینما می‌شوند نتایج مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

راد بیان کرد: باید بدانیم ما به تمام بچه‌های شهرستان خیانت می‌کنیم، آن‌ها النگوهای مادرشان را برای ورود و حضور در کلاس‌های بازیگری و آینده‌ای که مشخص نیست می‌فروشند و بعد از مدتی اکثر آن‌ها در تهران افسرده و کارتن‌خواب می‌شوند چون با رویای ستاره شدن و بازی در فیلم وارد تهران و این عرصه می‌شوند و به هدفشان نمی‌رسند.

راد تصریح کرد: این سؤال پیش می‌آید مگر سینمای ما سینمای هند است که رویا بفروشیم؟! که متأسفانه در جواب باید گفت رویا فروشی سینمای ما از سینمای هند بدتر و بیشتر است به این خاطر جوان‌های ما سرخورده می‌شوند.

این بازیگر گفت: یکی دیگر از معضلات حرفه بازیگری و در کل سینمای ما فامیل‌بازی است یعنی اولویت هر کسی که در یک پروژه تحت هر عنوانی فعالیت می‌کند وارد کردن فامیل‌های خود در آن فیلم است. پس تا زمانی که این‌گونه افراد به صورت غیر تخصصی وارد سینما شوند پسرفت ادامه خواهد داشت.

راد در پایان خاطرنشان کرد: در پایان می‌گویم که در اصل بازیگری جنمی (جسارتی) می‌‌خواهد که خروجی آن بازیگرانی مانند خسرو شکیبایی و پرویز پرستویی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس