کد خبر 469916
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به انتشار هشتمین گزارش شاخص جهانی نوآوری 2015، گفت: جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری نسبت به سال گذشته 14 رتبه ارتقا یافته است.

 به گزارش مشرق، مهدی پاکزاد مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مورد جایگاه ایران در گزارش شاخص جهانی نوآوری اظهار کرد: بر اساس گزارش سال 2014، ایران از بین 143 کشور، در رتبه 120 قرار داشت که در گزارش امسال شاخص جهانی نوآوری، با 14 پله رشد در جایگاه 106 قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: گزارش شاخص جهانی نوآوری که برای هشتمین سال متوالی منتشر می شود، یکی از معتبرترین گزارش ها در زمینه ارزیابی وضعیت نوآوری کشورها محسوب می شود.

پاکزاد در مورد شاخص های تاثیرگذار در رتبه بندی کشورها توضیح داد: در این گزارش ها، وضعیت نوآوری در کشورها از بعد ورودی ها و خروجی های نوآوری ها مورد تحلیل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بعد ورودی های نوآوری از منظر نهادی، سرمایه انسانی و تحقیقاتی، زیرساخت ها، پیچیدگی های بازار و پیچیدگی های کسب و کار ارزیابی و تحلیل می شود.

مدیر امور ستادهای دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: خروجی های نوآوری نیز از منظر خروجی های دانش و فناوری و خروجی های خلاق بررسی می شوند و در نهایت کشورها بر اساس امتیازهای به دست آمده، رتبه بندی می شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    0 0
    روحانی مچکریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس