کد خبر 468477
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

رهبر جدید حزب کارگر انگلیس گفت: لندن باید با سرکوب جنبش دموکراتیک مردمی بحرین از سوی نظام دیکتاتوری این کشور و بمباران یمن از سوی عربستان، مقابله کند.

به گزارش مشرق، "جرمی کوربین" رهبر جدید حزب کارگر انگلیس در سخنانی که روزنامه "آبزرور" آن را منتشر کرد، به بیان دیدگاه سیاسی خود درباره آینده حزب کارگر و کشور انگلیس پرداخت.

وی انتخابات اخیر حزب کارگر را تجسم زیبای دموکراسی مردمی و مشارکت عمومی توصیف کرد و گفت: این انتخابات ثابت کرد که میلیون ها نفر خواهان انتخاب جایگزین واقعی هستند.

کوربین دوازدهم سپتامبر جاری به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انگلیس انتخاب شد. وی فردی پارلمانی و چپ گراست که با وعده های جدید اقتصادی خود توانست این سمت را به خود اختصاص دهد. کوربن به حمایت از مسائل جهان عرب بویژه مسأله فلسطین و بحرین معروف است.

این شخصیت انگلیسی در چهارمین کنفرانس حقوقی بین المللی درباره بحرین که آوریل گذشته در بیروت برگزار شد، گفته بود: مساله نگران کننده این است که نظام بحرین قادر به حمایت از دموکراسی، آزادی بیان و آزادی اجتماعات نیست، ولی همواره سعی دارد چهره بهتری از خود به جهانیان نشان دهد.

کوربین همواره دولت کشورش را با طرح سوال هایی درباره اوضاع بحرین، در تنگنا قرار داده است. وی آخرین بار از وزیر مشاور انگلیس در امور سیاست خارجی  پرسید: آیا ارزیابی از پیامدهای سیاست خود در قبال گزارش های صادره سازمان ملل و تدوین شده توسط تیم ویژه بررسی بازداشت های خودسر در بحرین، گزارشگر ویژه آزادی بیان، گزارشگر ویژه آزادی اجتماعات، گزارشگر ویژه امور مدافعان حقوق بشر و کسانی که درباره محاکمه نبیل رجب رئیس مکز حقوق بشر بحرین ابراز نگرانی کرده اند، ارائه خواهد کرد؟

وی همچنین از این وزیر انگلیسی پرسید که آیا وی درباره وضعیت نبیل رجب و حسین جواد، دو فعال حقوق بشری بحرینی که اتهاماتی در زمینه آزادی بیان و عقیده به آنها نسبت داده شده است، اقدامی انجام خواهد داد؟

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    به مرد تو این انگلیسیها پیدا شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس