کد خبر 467855
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

سفیانی کیست؟ شخص است یا جریان؟ اگر شخص است نام او چیست؟ عثمان ابن عنبسه یا اسم های دیگر؟ از نسل کیست؟ از نسل ابوسفیان است یا بنی امیه؟ آیا جنایات و عملکردش ادامه جنایات ابوسفیان است و . . .

به گزارش مشرق، آیت الله نجم الدین مروجی طبسی، مدرس مرکز تخصصی مهدویت در برنامه "نشان صبح" به بررسی نسب سفیانی می پردازد.

بحث راجع به یکی از علامات ظهور امام زمان(ع) است و آن جریان سفیانی است. سفیانی کیست؟ شخص است یا جریان؟ اگر شخص است نام او چیست؟ عثمان ابن عنبسه یا اسم های دیگر؟ و یا اینکه از نسل کیست؟ از نسل ابوسفیان است یا بنی امیه؟ آیا جنایات و عملکردش ادامه جنایات ابوسفیان است؟

از کجا سر درمی آورد؟ آیا از شام است یعنی اردن، سوریه، فلسطین یا لبنان؟ یا مقر و محل استقرارش شام است؟ از روم حرکت می کند یا با پشتیبانی روم است؟ روم شاید اروپای فعلی باشد. از علامات حتمی است یا نه؟ و اینکه دایره و حدود فعالیت و جنایاتش کجاست؟ کل عالم را می گیرد؟ مانند دجال؟ یا یک محدوده جغرافیایی خاص دارد؟ بخشی از ایران، شام و حجاز؟

ماموریتش چیست؟ با چه کسی درگیر است؟ با تمام مسلمانان درگیر است یا طائفه خاصی از شیعه؟ با اهل بیت(ع) و پیروان خاندان رسول الله مشکل دارد؟، سرنوشت او چه می شود؟ کشته می شود یا زمین دهان باز می کند و خسف صورت می گیرد؟

روایات سفیانی بسیار است. روایات کثیری راجع به سفیانی در کتب شیعه و عامه وجود دارد. به طوری که در این روایات به خصوصیات این قیام هم پرداخته شده است.

روایتی را مرحوم شیخ طوسی در الغیبه نقل می کند که به معصوم منتهی نمی شود. با این توضیح که سفیانی از سرزمین های روم سر درمی آورد و این هدیه اروپا برای شرق است. نصرانی است و مظاهر نصرانیت هم از چهره اش آشکار است. مانند اینکه گردنبند صلیب دارد.

معلوم شد ریشه و اساس جریان سفیانی از غرب و روم است. پس باید ببینیم روم در زمان نقل روایت کجاست؟ با توجه به روایات متعدد در این باره، امام صادق(ع) از امام باقر(ع) و از امام علی(ع) نقل شده که سفیانی از نوادگان هند جگرخوار است. از شام بوده و چهار شانه و تنومند است، چهره کریهی دارد، صورتش آبله دارد، به او نگاه کنی او را لوچ می بینی، اسمش عثمان است. از طایفه سفیان است، می آید و یکی از بلاد آنجا را محل فرماندهی خود قرار می دهد.

از این روایت فهمیده می شود، از نسل امویون است. روایت قبلی می گوید از روم می آید. نکته اول آیا امویون عرب هستند؟ که باید گفت بنی سفیان و بنی امیه اینها عرب نیستند، رومی هستند و همه بنی امیه رومی هستند.

مطلب اول ارتباط امیه با عبد شمس برادرش. مطلب دوم ریشه خود امیه. مطلب سوم اعتقادات اینها و عملکرد اینها، جریان سفیانی جریان تازه ای نیست. بلکه دنباله جنایات امویون است. در روایات راجع به سفیانی دارد که هیچ دغدغه ای ندارد مگر یک چیز و آن اینکه سرلوحه برنامه اش کشتار و ریختن خون آل محمد و شیعه آل محمد و هدفش متوجه شیعه است، به کوفه نیرو می فرستد. به جان شیعه می افتد و هم می کشد و هم زنده زنده به دار می آویزد. به صغیر و کبیر رحم نمی کند. به جرم اینکه طرفدار اهل بیت(ع) هستن.

این سرلوحه اهداف اوست، چرا فقط شیعه چون اسلام ناب محمدی و همان تشیع و اینکه جلودار او شده، همین تشیع است. تنها مذهبی که برهانی و با منطق است، تشیع است، غرب و استکبار می بینند به بن بست رسیدند و کاری نمی توانند بکنند، سفیانی را می فرستند.

آیا این قضیه سفیانی جدید است؟ معاویه در نامه ای که برای رئیس جلادانش فرستاد. دستور العمل برای او فرستاد که شما تا دندان مسلح هستید. به عراق که رسیدی، روستاها را روی سر مردم خراب کن. شیعه را بکش، خانه هایشان را خراب کن، اموال شان را ویران و از هستی ساقطشان کن.

جریان سفیانی در آخرالزمان کپی جریان معاویه و بنی امیه است، هیچ هدف و مقصدی ندارد الاّ قتل شیعه.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس