کد خبر 467812
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

آمار کشته شدگان درگیری خونه طایفه ای در شهرستان باغملک تا ظهر امروز به ۱۲ نفر رسید.

به گزارش مشرق، بعدازظهر روز گذشته دو طایفه در روستای پتک جلالی بخش میداوود شهرستان باغملک با یکدیگر درگیر شده و این درگیری در زمان کوتاهی آنقدر شدت یافت که تعدادی از اهالی زخمی و چندین نفر نیز به کام مرگ فرستاده شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان دقایقی قبل اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان باغملک و روستای محل حادثه روز گذشته آرامش برقرار بوده و مأموران انتظامی از دقایق اولیه در منطقه حضور پیدا کردند. در این حادثه مصدومان به بیمارستان ها منتقل شده و نهایت تلاش خود را برای اینکه آرامش در منطقه حاکم شود، انجام دادیم.

سرهنگ سید رحمان موسوی افزود: تا این لحظه تعداد کشته شدگان به ۱۲ نفر رسیده و ۱۶ نفر نیز در این حادثه مصدوم شده اند. همچنین تعدادی از عوامل درگیری دستگیر شده و تلاش برای دستگیری سایر افرادی که به هر نحوی (حضوری و یا غیر حضوری) در مسئله دخالت داشتند، در حال انجام است.

وی عنوان کرد: هیچ گونه مماشاتی با این افراد صورت نخواهد گرفت و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی با قاطعیت تمام عوامل و دست اندرکاران این درگیری را برابر قانون به اشد مجازات خواهند رساند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: هر کسی در هر نقطه ای قصد قانون گریزی داشته و یا تصمیم به ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی داشته باشد، برابر قانون مورد برخورد قرار می گیرد.

موسوی بیان کرد: از مردم استان به ویژه شهرستان باغملک تقاضا داریم تا برای دریافت خبر و افزایش دانش حتما از منابع معتبر رسانه ای استفاده کنند. متأسفانه در شبکه های اجتماعی و منابع غیر رسمی برای ایجاد رعب و وحشت مطرح موضوعات را به شکل دیگری مطرح می کنند، در حالی که درگیری بین اهالی دو روستا بوده و درگیری فوق به وخامت رسیده است. البته قطعا افراد خاطی هم به مجازات عمل خود خواهند رسید. بهتر است که مردم خبر را از منابع رسمی دریافت کنند.

وی اضافه کرد: بعد از درگیری مأموران نیروی انتظامی بلافاصله در محل مستقر شده و دیگر اجازه ندادیم کوچک ترین قانون گریزی انجام شود. مأموران نیروی انتظامی در هر نقطه که احساس کنند، احتمال شعله ور شدن حادثه ای وجود دارد، در آنجا مستقر خواهند شد.

هاشم بالدی مدیرکل بحران استانداری خوزستان بیان کرد: حادثه و در واقع درگیری در یکی از روستاهای شهرستان باغملک در حوزه امنیتی و انتظامی است. روز گذشته مدیریت بحران استانداری خوزستان آمادگی هلال احمر، آتشنشانی و اورژانس را اعلام کرده و هماهنگی های لازم را با بیمارستان ها برای پذیرش مجروحان احتمالی انجام داد.

فرماندار باغملک عنوان کرد: روز گذشته یک درگیری در روستای پتک جلالی بین دو طایفه رخ داد. این درگیری از سابقه تاریخی برخوردار بوده و این مسئله در هر مقطع زمانی با بروز کمترین اختلافاتی در محل باعث ایجاد دامنه نزاع های دسته جمعی می شد.

لطیف حیایی اهوازی افزود: از تیر ماه به عنوان فرماندار این شهر منصوب شدم ولی با تحقیقات انجام شده معلوم شد که اوایل امسال نیز به خاطر یک موضوع پیش پا افتاده درگیری بین دو طایفه به یک نزاع دسته جمعی تبدیل شده و تعدادی هم مصدوم می شوند.

وی تصریح کرد: برای صلح و سازش این دو طایفه تعداد زیادی از بزرگان، مسئولان، فرماندار، امام جمعه شهر و غیره ورود پیدا کرده اند، ولی متأسفانه نتیجه بخش نبوده است. در حقیقت از تمام ظرفیت های اجتماعی برای فرآیندهای صلح و سازش را به کار بردیم ولی به نتیجه ای نرسید.

فرماندار باغملک یادآور شد: نیروی انتظامی با تدابیر اندیشیده شده در شورای تأمین برخی افراد را دستگیر کرده و بیش از ۱۸۰ نفر در ارتباط با این درگیری های دیرینه تا کنون احضار، بازداشت و یا اینکه زندانی شده اند. بسیاری از افراد متهم نیز فراری بوده و تحت تعقیب هستند.

حیایی اهوازی تأکید کرد: روز قبل از درگیری روز گذشته نیز سه نفر از متهمان فراری دستگیر شده بودند. اما روز گذشته با یک تحریک محلی دوباره جرقه آتش روشن شده و درگیری لفظی بین دو طایفه شروع شده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شدت می گیرید.

وی عنوان کرد: در دقایق اولیه درگیری نیز مأموران نیروی انتظامی حضور داشته و متأسفانه سنگ به سر یک سرباز خورده و حتی یک درجه دار را هم با چوب در حین درگیری مورد اصابت قرار گرفته است. چندین نفر پیر، جوان، زن و مرد به جان هم افتاده و درگیری شدت گرفته و در نهایت نیز ۹ نفر کشته شدند.

فرماندار باغملک بیان کرد: بلافاصله بعد از درگیری به همراه دادستان، شورای تأمین و دیگر نیروهای پلیسی در محل حاضر شده و اجازه شدت گرفتن حادثه را بیشتر از ۱۵ دقیقه ندادیم. خوشبختانه نیروی انتظامی به خوبی آرامش را برقرار کرده و حتی سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز تا ساعت چهار صبح امروز در محل حضور داشت.

حیایی اهوازی اضافه کرد: وقتی مجروحان به بیمارستان شهرستان رامهرمز انتقال داده شدند، طوایف منتصب به طایفه های روستای پتک جلالی به سمت بیمارستان هجوم برده که خوشبختانه با درایت نیروی انتظامی از شکل گیری درگیری دوم جلوگیری می شود.

فرماندار رامهرمز با اشاره به اینکه اصل واقعه و درگیری در باغملک روی داده اظهار کرد: روز گذشته بین ساعت ۶ تا هفت بعدازظهر دعوایی در روستای پتک جلالی بخش میداوود شهرستان باغملک میان دو طایفه مهمدی و محمدموسایی اتفاق افتاد.

مصطفی سمالی افزود: متأسفانه در این درگیری از اسلحه گرم استفاده شده و ۹ نفر کشته شدند. هفت نفر از کشته شدگان مرد و دو نفر دیگر نیز زن بودند.

وی عنوان کرد: یکی از کشته شدگان در حین انتقال به رامهرمز فوت کرده و یکی دیگر نیز در بیمارستان گلستان اهواز جان خود را از دست داد. حدود ۲۰ نفر زخمی هم به بیمارستان شهرستان رامهرمز منتقل شد.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: بیش از دو هزار نفر از افراد منتصب به طوایفی که درگیر شده مقابل بیمارستان شهرستان رامهرمز تجمع کرده بودند. ولی خوشبختانه موضوع مدیریت شده و به فاجعه دیگری تبدیل نشد.

سمالی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آتش سوزی خانه ها در شهرستان رامهرمز صحت دارد، گفت: هیچ آتش سوزی در شهرستان رامهرمز صورت نگرفته است. همچنین مسئله تیراندازی در شهر هم صحت نداشته و تنها یک مورد تیراندازی بوده و آن هم توسط مأموران نیروی انتظامی و برای دستگیری موتورسوارانی که قصد توطئه داشتند، انجام شد.

وی در پایان با اشاره به سکونت ۷۰ درصد از جمعیت این دو طایفه در شهرستان رامهرمز گفت: دو طایفه در طول دهه های گذشته اختلافاتی داشته و در حال حاضر نیز به اینجا رسید. هم اکنون در شهرستان رامهرمز به صورت آماده باش بوده و همه تدابیر امنیتی هم لحاظ شده است.

میثم معزی مدیر امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: با توجه به ازدحام بالای بیماران و عدم ظرفیت بیمارستان های رامهرمز و باغملک هفت نفر از مصدومان این درگیری به بیمارستان گلستان و هفت نفر نیز به بیمارستان امام انتقال داده شدند. متأسفانه یکی از مصدومان که یک مرد جوان حدودا ۳۰ بود، بر اثر شدت ضربات مستقیم وارد شده به سر جان خود را در بیمارستان گلستان از دست داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    دوتا از ریش سفیدان هر طایقه را اعدام در ملاء عام کنید همگی ساکت می شوند همین . اینها هنوز به روش هزار سال قبل زندگی می کنند
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    حیف ایران ما وهنوز وجود این گونه تعصبات قومی وقبیله ای
  • سلمان ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه این حرکت به تعمیق تنازعات قبیله ای منجر میشه باید با سیاست و با حفظ آرامش میان دو طایفه صلح یرقرار کرد که شاید چندین سال و یا چند دهه طول بکشه
  • شهروند رامهرمز ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    متاسفانه در چند سال گذشته چندین اتفاق ناگوار در حوزه شرق خوزستان اتفاق افتاد درگیری ها بیشتر در میان طوایف اتفاق می افتد و سپس به درون شهرها کشیده میشود.چراکه این این طوایف در سالیان اخیر از روستاها و مناطق عشایری به شهرها مهاجرت کردند اما متاسفانه مراعات نمی کنند.
  • مهماندار هواپیما ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    مگر با چی جنگیدن والا در حمله زمینی عربستان به یمن جمعا 8 نفر کشته شدن امان از جهل انسانها
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    امان از این طایفه ها...
  • محمود ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    راه حل پیشنهادی جنابعالی هم تفاوتی با روش این طوایف برای حل مشکلات ندارد : استفاده از زور !
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    نمونه هایی از جاهلیت مدرن اوس و خزرج. واقعا متاسفم. قومگرایی مردود است. خجالت بکشید.
  • صابر سجادی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    1 0
    مسئولین چرا به داد بدبخت های گمراه نمی رسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس