دادگستری برگزاری هر نوع مسابقه و قرعه‌کشی که مبلغی از شارژ مشترکان کسر یا به قبض موبایل اضافه می‌کند به بهانه اهدای جایزه نقدی و غیرنقدی را منع کرده است.

 به گزارش مشرق، اوایل مردادماه در خبری اعلام کردیم که یک مرجع قضایی برای روشن شدن شبهات شرعی و قانونی مسابقات و جوایز خدمات ارز‌ش‌افزوده و پیامکی اپراتورهای موبایل، دستور توقف این سرویس‌ها را صادر کرده است. علت صدور این دستور، حل شبهات شرعی برگزاری مسابقه با هدف اعطای جایزه اعلام شد.

در پیگیری این خبر تایید شد که یکی از اپراتورها خدمات جایزه‌‌‌ای را فعلا متوقف کرده است و اپراتور دیگری به برگزاری مسابقات ادامه می‌دهد، مدیرعامل این اپراتور در پیگیری ما اعلام کرد که دستوری برای توقف سرویس‌ها و مسابقات پیامکی دریافت نکرده است. یکی از اپراتورها نیز از ابتدا این نوع مسابقات را نداشته است.

اما علیرغم انتشار این اخبار، وزیر ارتباطات درباره این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمود واعظی درباره تعیین تکلیف این دستور قضایی و سرانجام سرویس‌ها و مسابقات پیامکی، گفت که از ابلاغ چنین نامه‌ای خبر ندارم و اصلا آن را ندیدم.

در ادامه یک نسخه از این دستور قضایی منتشر می‌شود:

دادگستری برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی با کسر شارژ یا هزینه قبض موبایل را ممنوع کرد+ تصویر

اسناد به دست آمده دیگری نشان می‌دهد، علیرغم بی‌اطلاعی وزیر، حتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات) در ماه چهارم سال 94 این نامه را برای اجرا ابلاغ کرده است.

دادگستری برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی با کسر شارژ یا هزینه قبض موبایل را ممنوع کرد+ تصویر

با وجود ادامه پیگیری رسانه‌ای ما درباره سرویس‌های پیامکی و خدمات ارزش‌افزوده اپراتورها، اما سکوت مسئولان دولتی شفاف‌سازی در این باره را با سختی و کندی همراه کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    0 0
    خواهشاجلو این چیزارو بگیریدمن گوشیموشارژ میکنن وبی دلیل باهر پیامی که میدن ازشارژم کم میکنه میزنم لغوامامیگه کدارسالی اشتباه است آیااین که همینجوری ازشارژه مردم کم بشه قانونیه فقط من نیستم خیلیای دیگه هم همین مشکلودارن وزرازمانی که به نفعشونه دم ازقانون میزنن امازمانی که گیرافتادن ازهاربی اطلاعی میکنن یابه دولته قبلی حمله میکنن که ازمسؤلیتاشون شونه خالی کنن تمامه دولتا که اومدن همینجور بودن متأسفانه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس