کد خبر 467213
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

نخست‌وزیر انگلیس که به لبنان سفر کرده است در کنفرانس خبری خود با تمام سلام نخست‌وزیر این کشور گفت: بریتانیا برای حفظ امنیت لبنان، به دولت تمام سلام کمک می‌کند.

کامرون:انگلیس به دولت تمام سلام کمک می‌کند
به گزارش مشرق،‌ پایگاه خبری العهد لبنان نوشت: دیوید کامرون که در سفری غیر منتظره و کوتاه به لبنان سفر کرده با تمام سلام نخست وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در پی این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سلام شرکت کرد. کامرون با تأکید بر اینکه انگلیس به دنبال این است که لبنان را با ثبات و امن ببیند، گفت که باید اقدامی برای مبارزه با افراط گرایی انجام داد.

وی افزود: بریتانیا برای حفظ امنیت لبنان به دولت تمام سلام کمک می‌کند.

کامرون با اشاره به اوضاع آوارگان سوری در لبنان گفت که انگلیس به حمایت خود از لبنان در این زمینه ادامه خواهد داد. وی بر نیاز لبنان برای تعیین رئیس جمهور این کشور تاکید کرد و گفت که انگلیس از لبنان برای رسیدن به توافق سیاسی حمایت می‌کند.

وی افزود: کشور شما در چند کیلومتری مرزهای خود در برابر افراط ‌گرایی و داعش مواجه است و این موضوعی خطرناک است. ما از ارتش لبنان برای مقابله با داعش حمایت می کنیم.

سلام نیز با استقبال از مواضع انگلیس در حمایت از لبنان و تلاش برای وحدت و تمامیت این کشور در سایه بحران منطقه‌ای در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که پذیرش بیش از یک میلیون پناهنده در اراضی لبنان برای ما مشکل است. مشکل آوارگان پدیده‌ای است که روند رو به رشد آن تنها با رسیدن به راه‌حل سیاسی جهت پایان دادن به بحران سوریه متوقف خواهد شد.

وی تصریح کرد که بحران آوارگان در حال حاضر به اروپا رسیده و باری است که دنیا مسئولیت آن را بر دوش دارد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس صبح امروز با هواپیمایی ویژه با هیئت همراه خود، از لندن وارد فرودگاه بیروت شد. این سفر برای انجام بازدیدی کوتاه از اردوگاه‌های آوارگان سوری در این کشور تدارک ‌دیده ‌شده و کامرون تا چند ساعت آینده لبنان را ترک خواهد کرد.

منابع وابسته به سفارت انگلیس در لبنان از هرگونه اظهارنظر در مورد این سفر ناگهانی اجتناب کرده و در مورد جزئیات و ماهیت این سفر و دیدارهای احتمالی انجام شده در جریان آن نیز هیچ خبری را منتشر نکردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس