در حالی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی یکی از سیاست‌های کلان کشور محسوب می‌شود که لایحه بودجه سال ۹۵ از افزایش وابستگی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی به این نوع درآمد حکایت می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد: سه گزینه 42 و 45 و 50 دلار را برای قیمت نفت با وزارت نفت پیش بینی کرده ایم و انتظار داریم در مجموع 68 هزار میلیارد تومان از این محل نصیب دولت شود.

با توجه به اینکه حجم درآمدهای نفتی در قانون بودجه 94 کل کشور، 56.4 هزار میلیارد تومان است، حجم وابستگی لایحه بودجه دولت در سال 95، 11.6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش وابستگی به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال 95 در حالیست که در ماده 117 برنامه پنجم توسعه کشور بر قطع کامل وابستگی اعتبارات هزینه‌ای به عواید نفت و گاز تأکید شده است.

همچنین در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی امام خامنه‌ای ابلاغ شده است در بند 17 و 18 آن بر قطع کامل وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید شده است.

در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی علاوه بر تأکید بر "اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی" آمده است: "افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت."
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس