کد خبر 466553
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

چین در راستای سرمایه گذاری های گسترده خود در حوزه نظامی، اینک از ساخت بالگردهایی خبر می دهد که می گوید از نسل چهارم است و قدرت تهاجمی بسیار بالایی دارد.

به گزارش مشرق، خبر ساخت این نوع بالگردها در حالی از سوی مقامات نظامی این کشور منتشر می شود که چین به تازگی آخرین دستاوردهای نظامی خود را در مقابل دیدگان سران و مقامات 30 کشور دنیا در مراسم رژه نظامی در میدان «تیان آنمن» در پایتخت به نمایش گذاشت.
در این مراسم که به نوعی از سوی کارشناسان نمایش قدرت چین محسوب می شد، بیش از 80 درصد تجهیزات و تسلیحات برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می گرفت.

حالا اما شرکت صنایع هوانوردی چین اعلام کرده که این مجموعه نظامی قصد تولید بالگردی را دارد که از شرایط ویژه ای نسبت به محصولات مشابه برخوردار است و بر اساس زمان بندی اعلام شده تا سال 2020 اولین فروند آن را در اختیار ارتش این کشور قرار می گیرد.

این نخستین بار است که چین صراحتا از روی آوردن به ساخت بالگردی با قدرت رزمی بالا خبر داده و آن را رسانه ای می کند. این بالگرد بر اساس اطلاعاتی که به رسانه ها درز کرده، رادار گریز است و قابلیت بالایی برای انتقال سریع نیرو و عملیات های تهاجمی دارد.

ساخت بالگرد تهاجمی نسل چهارم در چین

ساخت بالگرد در چین به دلیل سرعت جابجایی بالای آن و قابلیت های بالای جنگی از مدتی پیش در دستور کار ارتش و شرکت های صنایع هوانوردی قرار گرفته بود.

گفته می شود، این وسیله پرنده از توان و قدرت مانور هوایی بالایی برخوردار است و در عین حال می تواند برای ماموریت های عملیاتی با کشورهای دیگر نیز بکار گرفته شود.

ارتش چین اکنون موفق به دستیابی به بالگردهای نسل های دوم و سوم مدل های WZ9 ، WZ10 و WZ19 شده است.

آمریکا در سال 1996 روی اینگونه بالگردها کار می کرد اما بنا به دلایل فنی و کاهش بودجه، این برنامه را در سال 2004 میلادی متوقف کرد.

چین همچنین در حال کار بر روی ساخت بالگردهای فوق سرعت است که سرعت پروازی آن می تواند به 700 کیلومتر در ساعت برسد.

چین با دارا بودن 2 میلیون و 300 هزار نیرو یکی از بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد و دولتمردان این کشور تلاش می کنند با تولید و حتی خرید تسلیحات پیشرفته از روسیه، تکنولوژی نظامی خود را نیز به روزرسانی کنند.

این کشور به همین خاطر بودجه نظامی سال جاری خود را 10.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داد و به 144.2 میلیارد دلار رساند.

بودجه نظامی چین با کمی کاهش، بعد از آمریکا در مقام دوم جهان دارد. افزایش توان و بودجه نظامی چین با توجه به برخی مناقشات ارضی، سیاسی و تاریخی با برخی از همسایگان همواره مورد توجه ویژه قدرتهای جهانی بوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    فقط طوفان 2
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    0 0
    کپی کبری مطعلق به 40 سال پیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس