کد خبر 466442
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از روش جدیدی برای مقابله با مگس‌های سفید خبر داد و گفت: تا یک ماه دیگر با سرد شدن هوا، مگس‌های سفید از تهران می‌روند.

 به گزارش مشرق، رحمت‌اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، با بیان اینکه به صورت پایلوت در منطقه 9 تهران سمپاشی‌هایی برای مقابله با مگس سفید انجام شده است، گفت: این سموم ارگانیک است و لطمه‌ای به محیط‌زیست نخواهد زد. اگر نتیجه این سمپاشی رضایت‌بخش باشد، در سایر مناطق نیز از این روش استفاده، تا مشکل وجود مگس‌های سفید در پایتخت حل شود اما باز هم ممکن است سال آینده با این پدیده مواجه باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جمعیت مگس‌های سفید نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: کارشناسان این حوزه معتقدند تخم‌گذاری این حشرات بسیار بالا و قدرت تکثیر زیادی دارند، اما اگر سمپاشی‌ها نیز جواب ندهد، تا یک ماه آینده با سرد شدن هوا مگس‌های سفید از پایتخت می‌روند.

حافظی با تاکید بر اینکه مگس‌های سفید برای سلامت شهروندان تهرانی خطری ندارند، گفت: این مگس‌ها اذیت‌کننده هستند اما تهدیدکننده نیستند و وزارت بهداشت نیز پیشنهاد داده در محلاتی که این حشرات جمعیت بالایی دارند برای آنکه شهروندان دچار اذیت نشوند، از ماسک استفاده کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیسیمچی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    چه خوب می شد به مردم واقعیت رو می گفتیم و چه خوب می شد مردم به جای به تمسخر گرفتن کمی فکر می کردن. چرا انسان نمی خواد باور کنه که با بالا رفتن آمار جرم و جنایت و فسق و فجور یه اتفاقای غیر عادی همزمان دور و برش رو می گیره. چرا آدمیزاد بلایی رو که داخلش قرار داره و داره آزارش می ده رو نمی بینه؟
  • هوشنگ ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
    0 0
    همه این راه ها اثر نداره .نه سرما و نه سم پاشی .باید مگس ها رو با دست بگیریم و خفشون کنیم .این راه خوبیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس