کد خبر 465934
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

وزیر اطلاعات با بیان این که با وجود این که سلایق گوناگون سیاسی در کابینه حضور دارند اما وزرا با انسجام در این شرایط سخت کشور در حال خدمت به مردم عزیز هستند، گفت: در سطح جامعه همه جریان های سیاسی که ولایت را قبول دارند زیر چتر مقام معظم رهبری در صحنه حضور پیدا کنند و به کار و خدمت بپردازند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که امنیت یکی از نعمت هایی است که خداوند در حکومت مهدوی به انسان ها عرضه می کند، گفت: امنیت بستر را برای عبودیت فراهم می کند.


وی افزود: در جامعه ای که امنیت باشد زمینه برای اطاعت خداوند بیشتر فراهم می شود، در اهداف تأسیس حکومت اسلامی یکی از مسؤولیت های حکومت برقراری امنیت است؛ حکومت وسیله ای برای اجرای احکام نورانی اسلام است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وزارت اطلاعات افتخار دارد که رسالت ایجاد امنیت را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: وزرات اطلاعات خود را موظف می داند که کارهای اطلاعاتی را در چارچوب شرع، احکام اسلامی و قانون کشور انجام دهد.


وی ادامه داد: امروز سربازان گمنام امام زمان(عج) مجموعه ای قانونگرا، ولایتمدار و پایبند به آرمان ها انقلاب اسلامی هستند که وظیفه ایجاد امنیت در کشور را برعهده دارند، راهبرد حاکم در وزارت اطلاعات اشداه علی الکفار و رحماء بینهم است.


وزیر اطلاعات با بیان این که این وزارت هیمنه و صلابت  خود را به رخ دشمنان نظام و مردم می کشد، ابراز داشت: وزارت اطلاعات پنجه های آهنین خود را در گلوی دشمنان ملت ایران فرو می برد و اجازه کوچکترین عرض اندام را به دشمنان نظام نمی دهد.


وی عنوان کرد: وزارت اطلاعات در زمینه اشداء علی الکفار به صورت دفع حداقلی و برای همه اقشار جامعه به صورت رحماء بینهم و با مهربانی و مودت عمل می کند، این وزارت مهر، مودت و خدمتگزاری برای مردم را به نمایش می گذارد.


حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند انقلاب فرمودند امنیت باید به گونه ای باشد که مردم احساس امنیت کنند، وزارت خود را مأمور می دان که امنیت را برای مردم نه بر مردم فراهم کند؛ در سایه امنیت و سرور نوآوری شکوفا می شود.


وی اضافه کرد: زمانی امنیت و نشاط در جامعه پدید می آید که در جامعه همدلی و همزبانی وجود داشته باشد، این که رهبر انقلاب فرمودند همدلی و همزبانی باید تقویت شود صرفا یک شعار نیست بلکه آرمان بوده و همه باید در این مسیر تلاش کنند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همدلی مردم ایران سبب یأس دشمنان و دلگرمی دوستداران انقلاب می شود، گفت: پیامبر اسلام خطاب به مسلمانان می فرمایند اختلاف نکنید چون امت های قبل از شما که درچار اختلاف شدند از بین رفتند؛ همچنین امام علی(ع) می فرماید خداوند به هیچ ملتی که دارای اختلاف باشند عزت نداده است.


وی افزود: در جامعه تفاوت سلیقه وجود دارد که امری طبیعی به شمار می رود اما لازمه وجود سلایق گوناگون در برابر یکدیگر قرار گرفتن و خصومت نیست، زمانی که سلایق گوناگون وجود داشته باشد راهکار بحث علمی و تبادل نظر است که دولت یازدهم سیاست خود را بر این اصل قرار داده است از همین رو از سلایق گوناگون در کابینه این دولت حضور دارند.


وزیر اطلاعات با بیان این که با وجود این که سلایق گوناگون سیاسی در کابینه حضور دارند اما وزرا با انسجام در این شرایط سخت کشور در حال خدمت به مردم عزیز هستند، اظهار داشت: در سطح جامعه همین الگو باید پیاده شود و به جای این که یک جریان سیاسی خاص حاکم باشد و دیگران را کنار بزند و سبب عقده حاشیه راندگان شود همه جریان های سیاسی که ولایت را قبول دارند زیر چتر مقام معظم رهبری در صحنه حضور پیدا کنند و به کار و خدمت بپردازند.


وی ادامه داد: در تبادل نظر و بحث علمی لحن دوستانه و برادرانه است و برای اثبات نظر انسان مشت را گره نمی کند بلکه به استدلال می پردازد، وحدت همیشه مورد نیاز جامعه است حتی اگر دشمنی وجود نداشته باشد به حکم معارف قرآن باید با یکدیگر برادر باشیم.


حجت الاسلام و المسلمین علوی با بیان این که دین اسلام دین محبت است، ابراز داشت: همه باید به عنوان یک رسالت در پی این باشند که روابط محبت آمیز بر جامعه حکم فرما شود، دین اسلام دین اخلاق است؛ پیامبر اسلام بهترین فرمانده نظامی، مدیر و دارای بسیاری دیگر از صفت بود اما خداوند بر روی صفت اخلاق ایشان انگشت می گذارد.

 

وی عنوان کرد: این ارزش باید در جامعه احیا شود و همه باید بایکدیگر مهربان بوده و در جهت رفع مشکلات تلاش کنند، اگر جامعه اسلامی دچار تشتت و اختلاف شود روح رسول گرامی اسلام رنج می برد؛ در کنار امنیت باید وحدت جامعه را حفظ کرده و شعار سال را محقق کنیم.


وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امسال با دو حماسه عظیم مواجه خواهیم بود که مردم آن را در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان رهبری خواهند آفرید، امیدواریم ازهم اکنون ملت عزیز با آرامش و نشاط خود را آماده انتخابات کند.


وی اضافه کرد: لازمه نشاط مشت گره کردن و فریاد کشیدن نیست بلکه با انگیزه حرکت کردن، عاقلانه انتخاب کردن و انسان های دارای اندیشه خدمت را انتخاب کردن باید وارد انتخابات شد؛ امیدواریم کسانی که وارد عرصه انتخابات می شوند و کسانی که از آن ها حمایت می کنند ملتزم به جهات شرعی باشند، از مزایای خود سخن بگویند اما در جهت تضعیف دیگران اقدامی نکنند تا شاهد انتخاباتی پر شور و با نشاط و در شأن جمهوری اسلامی ایران باشیم.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس