کد خبر 465310
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

معترضان به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن، با تجمع در پایتخت این کشور نسبت به حضور وی در انگلیس اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهون نخست وزیر اسرائیل طی سفری دو روزه به لندن با مقامات انگلیس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر دو روزه که روز چهارشنبه (امروز) آغاز می‌شود، روز پنج شنبه با دیدار «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و نتانیاهو ادامه دارد و به دعوت کامرون صورت گرفته است.

به نوشته فایننشال تایمز، این سفر در چنین زمانی که رابطه اسرائیل و اتحادیه اروپا به دلیل مسایل متعددی شامل گفت‌وگوهای متوقف شده صلح، شرایط عجیبی دارد، ناخوشایند به نظر می‌رسد.

نتانیاهو در این سفر با اعتراضات مردمی از سوی نهادهای مردمی ضدجنگ و حامی فلسطین، روبرو شده است. مردم بسیاری از اقشار مختلف و احزاب سیاسی متعدد با تجمع در مرکز لندن اعتراض خود را نسبت به حضور نتانیاهو در انگلیس نشان داده و خود را حامی و دوست فلسطین معرفی کردند.

چند هفته پیش از این که خبر دعوت کامرون از نتانیاهو منتشر شده بود، بیش از صدهزار نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری خواهان دستگیری نتانیاهو و محاکمه این مجرم جنگی به محض ورود به انگلیس شدند.

با عبور تعداد امضاها از حدنصاب یکصدهزار نفر، قوانین انگلیس پارلمان این کشور را به بررسی این درخواست ملزم می‌کند. هرچند مجلس عوام هنوز به این درخواست واکنش نشان نداده و با توجه به زمان اندک باقی‌مانده تا موعد سفر نتانیاهو، بعید به نظر می‌رسد که اتفاق خاصی رخ دهد، امضا صرف جمع شدن این تعداد امضا، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به لندن را قطعا تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این طومار اوایل مرداد ماه امسال از سوی فردی به نام «دامین موران» در سایت پارلمان انگلستان ثبت شد و در مدتی کوتاه از مرز ده‌هزار امضا که دولت را ملزم به واکنش می‌کند، عبور کرد.

موران در تشریح دلایل خود برای بازداشت نتانیاهو، به حمله سال گذشته اسرائیل به غزه اشاره کرده و نوشته است: «بر اساس قوانین بین‌المللی، او (نتانیاهو) باید به محض ورود به انگلستان به دلیل کشتار بیش از 2000 غیرنظامی در سال 2014 و ارتکاب جنایت جنگی شده، بازداشت شود.»

دولت انگلیس هفته گذشته در واکنش به طومار مردم این کشور، طی بیانیه‌ای درخواست را رد و اعلام کرده بود که نتانیاهو هم مصونیت دیپلماتیک دارد و هم دوست نزدیک لندن است.

به نوشته فایننشال تایمز، انتظار می‌رود در دیدار پنج شنبه دو نخست وزیر پیرامون مسایل منطقه‌ای و دوجانبه گفت‌وگو کنند. از جمله این مسائل توافق هسته‌ای ایران، فرآیند صلح، مساله سوریه و مبارزه علیه داعش ذکر شده است.

همچنین انتظار می‌رود نتانیاهو با رهبران یهودی انگلیس ملاقات‌هایی داشته و در نشستی با موضوع داد و ستد رو به رشد میان دو کشور با مقامات انگلیسی گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس