کد خبر 465165
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امسال بیش از 267 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 به گزارش مشرق، علیرضا جزینی در همایش تجلیل از بهبودیافتگان مواد مخدر و خانواده‌های آنها تصریح کرد: در پنج ماهه اخیر امسال بیش از 267 تن مواد مخدر کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 246 میلیون نفر دردنیا، معتاد هستند و 24 میلیون نفر از این تعداد در ارتباط با مصرف مواد مخدر دوره سختی را پشت سر می‌گذارند، افزود: 170 کشور دنیا با مشکل اعتیاد درگیر است.

وی با یادآوری اینکه ضررهای زیادی توسط قاچاقچیان به کشورمان وارد می شود گفت: سالانه 3 میلیارد دلار قاچاقچیان ایران از این معامله سود می‌برند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درکشور و با ایجاد مراکز درمانی، ۲۰ درصد معتادان در کشور بهبود یافته‌اند.

جزینی با اعلام اینکه 300 هکتار از اراضی افغانستان به زیر کشت خشخاش رفته است، اضافه کرد: در سال 2002 تولید مواد مخدر در افغانستان حدود 200 تن بوده که هم اکنون با همکاری کشور آمریکا این میزان به 7500 تن رسیده است.

وی افزود: در 5 ماهه اول امسال 2 میلیون و 700 هزار قرص و آمپول مواد مخدر در کشور توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر کشف شده که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اظهار اینکه درکشورمان مصرف ترامادول و قرص‌های روانگردان افزایش یافته است، گفت: بیش از 88 میلیون قرص ترامادول و روان‌گردان در کشور کشف شده که امسال کنترل خوبی دراین زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به خاطر درمان آسان مصرف مواد مخدر صنعتی کاهش یافته است، افزود: مصرف مواد مخدر سنتی پروتکل درمانی دارد ولی صنعتی ندارد.

وی بیان کرد: تعداد 1300 سازمان مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از مواد مخدر شکل گرفته که هم اکنون این تعداد به بیش از 2 هزار و 782 سازمان مردم نهاد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: مصرف شیشه درکشور به خاطر گران شدن کاهش یافته چرا که قیمت شیشه از کیلویی 20 میلیون تومان به بیش از 80 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: کشورمان در راه مبارزه با موادمخدر بیش از 3780 شهید و 12 هزار جانباز تقدیم کشورکرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس