کد خبر 46403
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۶

رئيس کميسيون صنايع مجلس درباره طرح ادغام خودروسازان از سوي جريان انحرافي بر مخالفت مجلس با اين طرح تاکيد کرد و گفت: ادغام وزارت صنايع در بازرگاني با جهاد اقتصادي مغاير است و مجلس دنبال ادغام وزارت بازرگاني در صنايع است.

به گزارش مشرق، سيد حسين هاشمي در گفت و گو با فارس درباره ادغام وزارت صنايع در بازرگاني اظهار داشت:‌ اين روش ادغام يعني به حاشيه رفتن توليد و اين پيام بدي براي توليد داخل است.
وي افزود: با توجه به اينکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال جهاد اقتصادي است نامگذاري کرده و قرار است بر اساس برنامه پنجم 2.5 ميليون شغل ايجاد شود، اين روش ادغام با اين پيام سازگاري ندارد.
هاشمي در خصوص پيشنهاد کميسيون صنايع براي تغيير روش ادغام بيان کرد، کميسيون صنايع مطمئناً‌ معتقد به ادغام وزارت بازرگاني در صنايع است و اين پيشهاد را به مجلس مي دهيم زيرا ادغام صنايع در بازرگاني خلاف است و توليد در حاشيه و واردات در محور قرار مي‌گيرد.
رئيس کميسيون صنايع در خصوص سرپرستي غضنفري براي رياست اين وزارتخانه گفت: ما با شخص مشکلي نداريم و ايشان از دوستان نزديک ما است ولي مسئله اصلي نفس کار است.

*انتقاد هاشمي از ادغام خودروسازان

وي در پاسخ به سؤال فارس درباره ورود جريان انحرافي در بخش خودروسازي و پيگيري مجلس در اين خصوص، تصريح کرد: با هر ادغامي که بخواهد در بخش خودروسازي رخ دهد مخالف هستيم، اين مسئله در زمان بذرپاش مطرح شد که مخالفت کرديم ولي مجدد اين را اعلام کردند که همچنان ما مخالف هستيم.
هاشمي گفت: کميسيون صنايع معتقد است تعرفه‌اي که در مجلس براي خودرو در نظر گرفته شده، سياست حمايتي خوبي بوده و باعث ايجاد رقابت نسبي بين خوردو سازان مي‌شود در حالي که ادغام خودروسازان رقابت را کاهش داده و به ضرر مصرف کننده است.
وي با اشاره به اينکه اين روش ادغام خودروسازان کارشناسي نبوده و مبناي علمي و اقتصادي ندارد، تأکيد کرد: در دنيا وقتي دو شرکت خودروساز قصد ادغام شدن را دارند، در خصوص مسائل مالي، وضعيت بازار و ساير موارد تحقيق و بررسي انجام مي‌دهند تا نقاط مشترک خود را پيدا کنند تا بتوانند زماني که ادغام شدند هزينه‌هاي بخش‌هاي مشترک را کاهش دهند.
به گفته رئيس کميسيون صنايع، اين مسئله که به صورت ديمي سهام يک شرکت را در در شرکت ديگري ادغام کنيم و سهم آن افزايش يابد تا در هيئت مديره رأي بيشتري بياورند درست نيست.
وي در پايان اظهار داشت: خودروسازان بايد بنا به درخواست مردم به دنبال کاهش قيمت، افزايش کيفيت و کاهش مصرف شوخت باشند و به ذهن خود را به سمت مسائل حاشيه‌اي مشغول نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس