مدیرعامل صندوق بین المللی پول معتقد است بانک مرکزی امریکا (فدرال رزرو) نباید در افزایش نرخ بهره تعجیل کند مگر اینکه مطمئن شود بعدها از تصمیم خود بر نمی گردد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «کریستین لاگارد» در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 مساله نرخ بهره در آمریکا و تصمیم بانک مرکزی آن کشور برای افزایش نرخ آن را مورد بررسی قرار دادند.
لاگارد به نگرانی های اقتصادهای نوظهور درباره این اقدام آمریکایی ها اشاره کرد و نسبت به تبعات چنین اقدامی هشدار داد.
اقتصادهای نوظهور بیم آن دارند که افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در آمریکا، بسیاری از سرمایه ها را از اقتصادهای مبتنی بر دلار فراری دهد و این امر باعث آشفتگی در بازارها و کاهش رشد اقتصادی کشورهای مذکور شود.
لاگارد افزود: ما گفتیم صندوق بین المللی پول بر این باور است که باید از همه تبعات این اقدام (افزایش نرخ بهره در آمریکا به وسیله فدرال رزرو) مطمئن شد و تردیدی درباره (عدم تاثیر بر) ثبات قیمت ها و وضعیت اشتغال پیش از برداشتن این گام باقی نماند.
نشست وزیران اقتصاد و روسای بانک های مرکزی «جی 20» در سومین روز از مجموعه نشست های کنفرانس «بی 20» ترکیه برگزار شد. در سال های اخیر برای فعال سازی بخش خصوصی تشکلی به نام «بی20» که در واقع بخش خصوصی جی20 را نمایندگی می کند، شکل یافته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس