کد خبر 462879
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری تمامی سازمان‌ها در جهت حذف کامل تکدی گری در کشور ضروری است.

 به گزارش مشرق، فرج‌الله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وجود متکدیان در شهر تهران بسیار تأسف بار است و با توجه به اینکه عده زیادی از این گدایان سازمان یافته هستند، بنابراین دستگاه‌های دولتی باید برخورد جدی تری با این موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: سازمان‌ها برای جلوگیری از شیوع تکدی گری نه تنها وظیفه خود را به درستی انجام نداده بلکه هیچ برخوردی با متکدیان انجام نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متکدیان به‌ صورت ساماندهی نشده در سطح شهر، مشغول گدایی هستند، افزود: معضل تکدی گری در کشور رواج بسیاری پیدا کرده است و نیروی انتظامی و وزارت کشور با این افراد باید به شدت برخورد کنند.

عارفی با انتقاد از رواج تکدی گری در جامعه بیان کرد: امروزه گدایان به شکل مدرنی در کشور تکدی گری می کنند، یعنی در قالب فروشندگی، گدایی می کنند.

وی ادامه داد: حذف کامل معضل تکدی گری در کشور با همکاری همه سازمان‌ها امکان پذیر است و لازم است با تلاش و همت همه سازمان‌ها این معضل به صورت ریشه‌ای، برطرف شود.

عارفی با تأکید بر ضرورت احراز هویت متکدیان تصریح کرد: نیروی انتظامی،سازمان بهزیستی، شهرداری و وزارت کشور باید درباره ساماندهی متکدیان بررسی های لازم را انجام داده و با افرادی که چهره شهر را زشت کرده‌اند به شدت برخورد کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش زنان گدا در سطح جامعه منتظر تصمیم نهایی از سوی دولت هستیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس