کد خبر 462310
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

یک روزنامه اصلاح‌طلب اذعان کرد بالاترین نرخ تورم در طول چند دهه اخیر مربوط به دولت سازندگی است.

 به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه نوشت: روزنامه اعتماد با بررسی نرخ تورم در طول چند دهه اخیر نوشت: بالاترین نرخ تورم مربوط به سال 1374 با 49/4 درصد گزارش شده است.

سال 1374، پایان دومین سال از دولت دوم سازندگی به ریاست هاشمی رفسنجانی و تیم اقتصادی- سیاسی ائتلافی از جریان چپ و راست لیبرال است که با عنوان حزب کارگزاران به کشور معرفی شد و کسانی چون کرباسچی، مهاجرانی، مرعشی، جهانگیری، فائزه و محسن هاشمی، عطریانفر، الویری، محمدعلی نجفی، زنگنه، نوربخش، ترکان، جبارزاده، حسین هاشمی و... در آن حضور به هم رساندند.

رکورد بعدی مربوط به سال 1392 و آخرین سال از دولت دوم احمدی‌نژاد است که رقم آن 34/7 اعلام شده است؛‌ با این تفاوت که نرخ تورم 49/4 درصدی در سال 1374 بدون تحریم‌های شدید اقتصادی و صرفا به اعتبار تدابیر غلطی چون سیاست تعدیل اقتصادی و رهاسازی قیمت‌ها و گسترش اشرافیگری و تجمل‌پدید آمد.

هم‌اکنون برخی از اعضا و مشاوران و نظریه‌پردازان دولت سازندگی در دولت موسوم به اعتدال فعالند و بخشی از همان سیاست‌های رهاسازی اقتصادی را تجویز می‌کنند؛ هرچند که برخی دیگر از اعضای دولت با این رویکرد کاملا مخالفند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    خدا به داد مردم برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس