کد خبر 461422
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

بلومبرگ اعلام کرد تولید نفت ایران در اوت امسال ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم تولید نفت ایران از جولای ۲۰۱۲ به این سو بوده است.

به گزارش مشرق، بلومبرگ بر اساس محاسبات خود اعلام کرد تولید نفت اوپک در اوت 2015 با افزایش 108 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به 32.316 میلیون بشکه در روز رسید.

افزایش قابل توجه تولید نفت اوپک در این ماه در حالی است که قیمت نفت طی هفته های اخیر بیش از پیش کاهش یافته و به حدود 50 دلار در هر بشکه رسیده است.

روز گذشته اوپک در گزارشی اعلام کرد در نظر دارد با دیگر تولیدکنندگان نفت برای رسیدن به قیمتی عادلانه مذاکره کند.

اعضای اوپک در نشست ژوئن 2015 با وجود نصف شدن قیمت نفت طی یک سال گذشته سقف تولید این سازمان را در سطح 30 میلیون بکشه در روز حفظ کردند.

در پی اعلام تمایل اوپک برای مذاکره با سایر تولیدکنندگان، قیمت جهانی نفت برای تحویل در ماه اکتبر 4.1 دلار افزایش یافت و به 54.15 دلار در هر بشکه رسید. این قیمت بالاترین قیمت نفت از جولای 2014 تا کنون بود.

در عین حال با اوج گیری مجدد نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین در معاملات امروز سه شنبه قیمت نفت برنت 1.51 دلار کاهش یافت و به 52.64 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با کاهش 1.52 دلاری به 47.68 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ، تولید نفت ایران در اوت امسال 50 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 2.9 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم تولید نفت ایران از جولای 2012 به این سو بوده است.

تولید نفت امارات نیز در این ماه 150 هزار بشکه افزایش یافته و 2.95 میلیون بشکه در روز شد. تولید نفت عراق با افزایش 5 هزار بشکه ای به 4.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

عربستان که متهم اصلی سقوط قیمت نفت از سال گذشته بوده و در راستای سیاست تحریم ایران تولید نفت خود را افزایش داده در ماه اوت 70 هزار بشکه از تولید خود کاست و 10.5 میلیون بشکه در روز نفت روانه بازار کرد. این نخستین بار طی 9 ماه گذشته است که عربستان تولید نفت خود را کاهش می دهد.

افزایش مصرف سوخت در داخل به دلیل گرمای هوا و برای استفاده از وسایل سرمازا علت افت تولید نفت عربستان در ماه اوت شناخته شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس