کد خبر 461231
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹

پیشکسوت باشگاه پر‌سپولیس می‌گوید طبق قانون، باشگاه به عنوان یک مجموعه دولتی اجازه گرفتن کمک مالی از مردم را ندارد ودریافت این کمک‌ها خلاف قانون است.

به گزارش مشرق، ابراهیم آشتیانی گفت: زمانی که من و اکبر غمخوار در هیات مدیره پر‌سپولیس بودیم یکی از کارهای ما این بود که ما از بین هو‌اد‌ا‌ران برای کمک‌ مالی به باشگاه عضو بگیریم، ولی مجلس چنین اجازه‌ای را نمی‌داد. پر‌سپولیس چون دولتی است قانونا از یک سری از اسپانسرها نمی‌تواند استفاده کند مگر این که این باشگاه جدیدا مجوزی گرفته باشد که از آن بی‌اطلاع باشیم. مثلا باشگاه نمی‌تواند مثل NGOها که برای بیماران سرطانی پول جمع می‌کنند برای پرسپولیس هم کمک‌های مالی جمع کند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: طرفداران پر‌سپولیس اگر مطمئن باشند که این پول خرج باشگاه خواهد شد کمک خواهند کرد، خیلی‌ها را من دیده‌ام که حتی گفته‌اند من خانه‌ام را می‌فروشم و پولش را به باشگاه اهدا می‌کنم.

آشتیانی تاکید کرد: ولی با همه لطف هو‌اد‌ا‌ران باشگاه پر‌سپولیس تا آنجا که من می‌دانم یک باشگاه‌ دولتی اجازه گرفتن پول از مردم را ندارد و فکر هم نکنم مسئولان فعلی بتوانند چنین اجازه‌ای از مجلس شورای اسلامی بگیرند.

او با اشاره به کارنامه باشگاه پر‌سپولیس در این سال‌ها، تصریح کرد: باشگاه پر‌سپولیس چندین سال است که با روشنگری و شفافیت با مردم صحبت نکرده و مشخص نیست که چقدر بودجه از دولت می‌گیرند. مردم نسبت به این باشگاه حق و حقوقی دارند و باید با آنها با شفافیت صحبت شود. در حال‌ حاضر مردم نمی‌توانند اطمینان کنند و کمک مالی به باشگاه داشته باشند چون مشخص نیست این پول ها کجاها هزینه خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پر‌سپولیس ا‌دا‌مه‌ داد: اگر پیشکسوتان در باشگاه باشند و شفافیت وجود داشته باشد شاید مردم بتوانند اطمینان کنند و کمک کنند در غیر این صورت عملی کردن این موضوع دشوار خواهد بود.

او ا‌دا‌مه‌ داد: NGOهایی که برای بچه های سرطانی پول جمع می‌کنند به پول ها نظارت دارند که در جهت درست خرج شود ، ولی اگر مردم در حال‌ حاضر به این باشگاه کمک کنند، آیا مدیران آن می‌گذارند که مردم بر این پول ها نظارت داشته باشند؟ همین الان هم مردم نمی دانند که این باشگاه چقدر پول از وزارت ورزش و جوانان می‌گیرد و چقدرش را خرج می‌کند. آیا مردم می دانند سرمربی این تیم چقدر پول می‌گیرد؟ اگر هم این مبلغ را اعلام کنند قابل اعتماد نیست چون ممکن است زیر میزی مبالغ دیگری به او داده‌ شود.

این بازیکن سابق پر‌سپولیس ا‌ضافه‌ کرد‌: سابقه این کار که از مردم برای حمایت های مالی باشگاه پول بگیرند تاریک است. زمانی به مردم کارت عضویت دادند و آن کارت‌های عضویت را دانه‌ای 10 – 20 هزار تومان فروختند یا مقرر بود که در قبال عضویت در باشگاه مثلا 100 هزار تومان کمک کنند و برای این کارت ها به مردم وعده و وعیدهایی مثل ارسال عکس یا پیراهن بازیکن‌ها و بازدید گروهی با بازیکن‌ها را داند ولی این وعده‌ها هیچ گاه عملی نشد و خیلی از هو‌اد‌ا‌ران در این مورد با من صحبت کردند و نسبت به خلف وعده‌ها گلایه داشتند.

آشتیانی افزود: همین الان 80 الی 90 درصد از بازیکنان خارجی که در ایران بازی می‌کنند در حد استاندارد بین‌المللی نیستند، انتخاب این افراد بی دلیل نیست چرا که مدیران باشگاه از این موضوع سود می‌برند. دلارهایی که از بابت این بازیکن‌ها می‌گیرند کجا می‌رود؟ چطور این بازیکن‌ها را دلالی می‌کنند؟ بیشتر بازیکنان خارجی که گرفته می‌شود از لحاظ استاندارد یک بازیکن کمتر از بازیکنان ایرانی هستند. در حال‌ حاضر هم خیلی از باشگاه‌ها بازیکن خارجی می‌گیرند و روی نیمکت ذخیره‌ها می‌نشانند! مگر می‌شود؟

او ا‌دا‌مه‌ داد: در حال‌ حاضر جوانانی که در پر‌سپولیس بازی می‌کنند بازیکنان بسیار عالی و آینده داری هستند. بازی کردن در پر‌سپولیس بسیار مشکل است آن هم برای یک جوان 18 ساله. من خودم این موضوع را تجربه کرده‌ام.

پیشکسوت باشگاه پر‌سپولیس با اشاره به دوران مدیریت سردار رویانیان گفت: پر‌سپولیس از زمان رویانیان 90 میلیارد تومان بدهی آورد. صاحب این باشگاه وزارت ورزش و جوانان است و خود وزارت ورزش و جوانان این مبلغ بدهی را عنوان کرده است . اگر رویانیان می‌گوید که این مبلغ بدهی در دورانش نبوده باید به وزارت ورزش و جوانان شکایت کند و بگوید شما چرا گفته‌اید که زمان من 90 میلیارد تومان پول کم آوردیم؟
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس