کد خبر 461130
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

سرپرست باشگاه پرسپولیس با دفاع از طرح کمک مالی هواداران گفت: هواداران خیلی‌ از باشگاه‌های بزرگ در تامین مسائل مالی به آنها کمک می‌کنند.

به گزارش مشرق، علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشست خبری درباره مشکلات مالی پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود بین مدیران وزارت ورزش و مسئولان پرسپولیس اختلاف وجود دارد، گفت: کدام مدیر وزارت ورزش با من یا فرد دیگری مشکل دارد که دودش بخواهد به چشم پرسپولیس برود؟ با توجه به شرایط بازار و امکان شرایط بالقوه باشگاه دنبال بسته کامل حامی مالی هستیم تا درآمدزایی کنیم. فصل گذشته هم چنین شرایطی بود و دنبال بسته کامل اسپانسر بودیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که امکان همه تبلیغات را داشته باشیم ولی در این میان گروه حزب باد حرف‌هایی زدند که مشکلاتی ایجاد کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: وقتی بسته کامل به ما پیشنهاد داده می‌شود همه شرایط را درنظر می‌گیریم اگر این اتفاق نیفتد و بسته حامی مالی کامل نباشد، مجبور هستیم در هر بازی تبلیغات‌مان را به فروش بگذاریم. با توجه به اینکه حامی مالی قبلی ما نتوانست ماجرا را مدیریت کند، کنار کشید.

وی با اشاره به تبلیغات روی پیراهن گفت: بحث تبلیغات روی پیراهن تعریف شده است و نمی‌توان همه هزینه‌های باشگاه را از روی تبلیغات روی پیراهن تامین کنیم. بنابراین تلاش می‌کنیم روی سیستم هواداری کار کنیم. باید جریانی درست کنیم که برای باشگاه درآمد کسب کند ضمن اینکه از طریق دیگر نیز باید همه هزینه‌ها را بتوانیم پوشش دهیم.

طاهری خاطرنشان کرد: همه فکر و ذکر هیئت مدیره این است که مشکلات مالی حل شود و این طور نیست که باشگاه بخواهد همین وضعیت ادامه داشته باشد. من برای چندمین بار توضیح می‌دهم، هواداران خیلی‌ از باشگاه‌های بزرگ در تامین مسائل مالی به آنها کمک می‌کنند. نگاه ما در این خصوص نگاه باشگاه‌مدارانه است. در خصوص این موضوع مصوبه‌ای در باشگاه نداشته‌ایم، بلکه حرکتی خودجوش بوده که خود هواداران انجام داده‌اند تا از این راه کمک کنند. بگذارید برای شما مثالی بزنم مگر آن هواداری که در اهواز همه بلیت‌های مربوط به هواداران پرسپولیس را خریداری کرد تا در اختیار آنها قرار دهد، کار بدی انجام داده است؟ ما از چنین کمک‌هایی استقبال می‌کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه‌ها یکسری هوادار خواص دارند و یکسری هوادار عوام که هواداران خواص آن به تیم خود کمک می‌کنند. این کمپین را هواداران خودشان به راه انداختند و خودشان نیز اداره می‌کنند.

طاهری در پاسخ به این پرسش که اما در همه جای دنیا هوادار بابت کمکی که می‌کند سهامدار می‌شود و منافعی دارد و آیا این شکل کمک کردن به نوعی صدقه دادن نیست، اظهار داشت: باز هم تاکید می‌کنم این حرکت یک حرکت رسمی از سوی باشگاه نیست. شاید مثالی که شما می‌زنید از فوتبال اسپانیا است، به هر حال الگوهای مختلفی وجود دارد، بعضی از باشگاه‌ها سهامشان در بورس قرار می‌گیرد و برخی دیگر هواداران سهامدار باشگاه هستند. همه ما باید دست به دست هم دهیم و ببینیم باشگاه‌های توسعه یافته در این خصوص چه کاری انجام می‌دهند و از آنها الگوبرداری کنیم.

وی اضافه کرد: با مسئولان اورتون در خصوص نحوه ایجاد درآمد توسط باشگاه، هواداران و ... صحبت‌های زیادی انجام دادم، آنها گفتند که سازمان لیگ انگلیس کارهای آموزشی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد، ضمن اینکه اگر فردی به باشگاهی کمک کند یا سهام آن را بخرد، به هیچ عنوان در امور فنی تیم از جمله اینکه باشگاه کدام بازیکن را بگیرد یا کدام بازیکن باید بازی کند یا نکند، ورود نمی‌کند.  شاید سوءبرداشت‌هایی از صحبت‌های من صورت گرفته است.

طاهری در مورد اینکه انتقادات زیادی مبنی بر دادن شماره حساب به هواداران وارد شد، گفت: ابتدا باید توضیح بدهم که این موضوع برای گذشته است. یکسری افراد حاضر شدند که به باشگاه کمک کنند، این عزیزان حاضرند کمک کنند و ما هم استقبال کردیم. مهدی تاج هم در این زمینه گفته که باید از طریق باشگاه این افراد ورود کنند تا سیر قانونی خود را پشت سر بگذارند.

وی ادامه داد: حرکتی آغاز شد و ما شماره حساب دادیم و گفتیم این اتفاق در همه دنیا می‌افتد. الان این مسئله را یک موضوع کردند و مدام می‌گویند فلان  و فلان شده است. مگر در گذشته باشگاه کمک نگرفته است؟

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که‌ آیا این طرح جواب داده است یا نه، گفت: آمار ندارم که این مسئله جواب داده است یا نه.

طاهری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه این مسئله نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها دارد، تصریح کرد: اگر ما منتظر این مسئله می‌شدیم طبیعتا زیرساخت‌ها باید فراهم می‌شد اما این حرکت خودجوش بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود دادن شماره حساب به هواداران برای کمک به باشگاه پرسپولیس این مسئله را در ذهن خیلی‌ها تداعی می‌کند که سرپرست پرسپولیس کم آورده است، گفت: اینگونه نبوده که کم آورده باشم. ما دنبال حامی مالی هستیم و از طریق مجرای قانونی پیگیر این مسئله شده‌ایم. ما به دنبال برنامه‌ریزی هستیم که هزینه‌های میلیاردی ما را پوشش دهد. از شما خواهش می‌کنم که از طرح سوالاتی که تنش ایجاد می‌کند پرهیز کنید.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اظهارات کریم باقری عنوان کرد: ما اگر مشکلی داریم باید داخل باشگاه مطرح شود، کسی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کند باید بپذیرد که مطرح کردن این صحبت‌ها حاشیه‌ساز است. باید همه چیز را درون خودمان حل کنیم و همه عوامل باشگاه باید این مسئله را بپذیرند که مشکلات باید درون باشگاه حل شود.

طاهری در خصوص اینکه گفته می‌شود مصطفی قنبرپور با نظر شما به کادرفنی تحمیل شده است، گفت: من دنبال جواب دادن به این سوال شما نیستم و بهتر از طرح این سوالات پرهیز کنید. برخی از قراردادهایی که بسته شده جزو اختیاراتی است که انجام شد، فصل‌های گذشته بازیکنانی دو برگه قرارداد داشتند که مجبور شدم یکی برگه‌ها را که خلاف قانون بود بردارم.

وی گفت: یک روز تاج زنگ زد و گفت آقایان به سازمان لیگ رفته‌اند تا هزینه بلیت بازی با ذوب‌آهن را تقبل کنند که من به آقایان گفتم این اقدام را باید از کانال باشگاه انجام داده و درخواست خود را باید به آنها بدهند. قرار بود آنها با ما تماس بگیرند که این تماس حاصل نشد، ضمن اینکه بعدها خبیری اعلام کرد تماسی با طاهری نگرفتم که او جواب من را ندهد. پس از این موضوع یکی‌دو مطلب خلاف واقع به گوش من رسید که گله‌مند شدم و به خبیری گفتم سلام من را به فلانی برسان و بگو که مطرح کردن چنین مطالبی برای من و شما خوب نیست که او نیز به خبیری گفت منظورم طاهری نبوده است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: بگذارید دوباره تاکید کنم کاشانی اظهارنظر خوبی داشته که گفته خوب است خواص همیشه به کمک باشگاه خود بیایند و این موضوع فقط مربوط به باشگاه پرسپولیس نیست.

طاهری در پاسخ به این پرسش که استقلالی‌ها پول‌های فصل قبل خود را گرفته‌اند و حتی گفته می‌شود چک‌های 20 درصد از قرارداد آنها پاس شده و اینکه گفته می‌شود نصرالله سجادی مانع کمک به پرسپولیس است، تاکید کرد: من چنین چیزی را نشنیده‌ام و نمی‌توانم گناه کسی را بشویم. ما همچنان از سال‌های قبل بدهکاری سنگینی داریم که رقم بالایی است و فعلا نمی‌توانم آن را بگویم. دوستان در وزارت ورزش تلاش خود را می‌کنند تا ردیف بودجه‌ای را تعیین کرده و پولی گرفته و به باشگاه تزریق کنند.

وی درباره اینکه بحث اسپانسر باشگاه پرسپولیس چه زمانی حل می‌شود تصریح کرد: صبح امروز در این زمینه با سجادی صحبت کردم تا بتوانیم برای این موضوع مجرای قانونی پیدا کنیم. احتمالاً براساس مسئله بودجه بوده که باید فرآیند قانونی آن طی شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص حمایت از ایوانکوویچ گفت: نه تنها من بلکه اعضای هیئت مدیره و بخش کمیته فنی صحبت‌هایشان در این مورد بود که کادرفنی خوبی داریم و از برانکو حمایت کنیم. این مسئله جواب خوبی داد و تیم در مسیر خوبی افتاد. امیدوارم در هفته‌های آینده نتایج خوبی رقم بخورد.

طاهری در خصوص اینکه گفته می‌شود دوست ندارم به پرسپولیس کمک کنم، گفت: هر کسی که بخواهد کمک کند ما از او استقبال می‌کنیم اما اینگونه نیست که هیئت مدیره بخواهد از جایی تامین شود و سپس بیاید.

وی افزود: امیدوارم با رسیدن کمک‌های وزارتخانه مشکلات مالی حل شود و در آینده نزدیک شروع به پرداخت معوقات خواهیم کرد. مشکلات مالی و معوقاتی داریم که باید هرچه زودتر آن را مدیریت کرد. هرچند کار بسیار سختی است اما این مشکلات و معوقات مالی را باید اداره کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا مدیران قبلی مشکلی برای جذب اسپانسر نداشتند اما شما برای جذب اسپانسر به مشکل خورده‌اید، گفت:  شما چرا به میزان معوقات مالی توجه نمی‌کنید؟ فکر می‌کنید این معوقات حاصل یک سال، دو سال یا چند سال است. چرا به این موضوع توجه نمی‌کنید که در حال حاضر طراز مالی باشگاه منفی است؟
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس