کد خبر 461062
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

به گزارش رسانه‌های آلمانی، سازمان اطلاعات این کشور، اطلاعات شهروندان این کشور را بدون اجازه در اختیار سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) قرار می‌دهد.

 به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات آلمان، اطلاعات جزئی شهروندان این کشور را در ازای دریافت یک نرم‌افزار جاسوسی در اختیار «ان‌اس‌ای» قرار می‌دهد.

در ازای دریافت اطلاعات شهروندان آلمان، سازمان امنیت ملی آمریکا، یک نسخه‌ی کپی از نرم‌افزار جاسوسی XKeyscore را به سازمان اطلاعات آلمان داده است.

خیانت آلمان به شهروندان آلمانی

آلمان و آمریکا توافقی را امضا کردند که در پی آن سازمان اطلاعات آلمان با به دست آوردن XKeyscore به جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات شهرودان آلمانی می‌پردازد و در این توافق، آلمان متعهد شد تا به‌صورت غیرقانونی اطلاعات و داده‌های شهروندان آلمانی را در اختیار «ان‌اس‌ای» قرار دهد.

XKeyscore یک نرم‌افزار جاسوسی و نظارت است که توسط «ان‌اس‌ای» نوشته شده و برای جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل اطلاعات اینترنت و هرگونه شبکه‌ی خصوصی دیگری استفاده می‌شود. در سال 2013، ادوارد اسنودن وجود چنین نرم‌افزاری و استفاده‌ی «ان‌اس‌ای» از آن برای جاسوسی از دنیا را فاش کرد.

خیانت آلمان به شهروندان آلمانی

XKeyscore می‌تواند بدون اجازه‌ی قانونی، اطلاعات عظیمی مانند، ایمیل‌ها، مکالمات اینترنتی، تاریخچه‌ی مرورگر و هزاران اطلاعات مهم دیگری را استخراج کند.

در سال 2011، «ان‌اس‌ای» XKeyscore را به مسئولان سازمان اطلاعتی آلمان داد.

به ادعای رسانه‌های آلمانی، بعد از 2 سال مذاکره، سازمان اطلاعات آلمان و «ان‌اس‌ای» توافق موردنظر را امضا کردند.

به گفته‌ی روزنامه‌های آلمانی، سازمان اطلاعات این کشور تعهد دارد تا بیشترین حد ممکن، اطلاعات شهروندان آلمانی را در اختیار «ان‌اس‌ای» قرار دهد.

هانس کریستین استوربل (Hans-Christian Ströbele)، یکی از نمایندگان مجلس آلمان در این خصوص گفت: "من باید از طریق رسانه‌ها در مورد توافق «ان‌اس‌ای» و سازمان اطلاعات آلمان و انتقال داده‌ها به سازمان سری «ان‌اس‌ای» مطلع شود."

خیانت آلمان به شهروندان آلمانی

تمامی کشورهای عضو پیمان‌نامه‌ی «پنج چشم» (Five Eyes) شامل انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزیلند به XKeyscore دسترسی مستقیم دارند. این در حالی است که آلمان، دسترسی بسیار کم‌تری نسبت به اعضای این گروه به XKeyscore دارد.

«پنج چشم» نام پیمان‌نامه‌ی امنیتی است که بین پنج کشور نیوزلند، آمریکا، استرالیا، انگاستان و کانادا به امضاء رسیده است تا بتوانند در پروژه جاسوسی سیگنال (الکترونیک) با یکدیگر همکاری داشته باشند

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس