وزیر دفاع ایران از گفتگو با روسیه برای خرید جنگنده های سوخوی پیشرفته از این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "حسین دهقان،" وزیر دفاع ایران در گفتگو با این شبکه تاکید کرد ایران به تعهداتش در توافقنامه هسته‌ای پایبند خواهد بود، اما اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل نکند، این کشور پاسخ قاطعی خواهد داد.

وی اعلام کرد مسکو تحویل سامانه موشک‌های اس سیصد به ایران را از اواخر امسال آغاز خواهد کرد. وزیر دفاع ایران همچنین از گفتگو با روسیه برای خرید جنگنده های سوخوی پیشرفته از این کشور خبر داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهرام ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    این جنگنده پیشرفته به احتمال زیاد سوخو 30 است. امیدوار بودم به جای خرید جنگنده خرید تکنولوژی این جنگنده برای تولید در ایران در دستور کار باشد اما متاسفانه فکر کنم این طور نیست .البته جای تاسف دیگه اینجاست که ما معمولا خریدهای دلچسبی نداریم مثلا وقتی میخواهیم جنگنده بخریم 20 الی 30 تا بیشتر نمیخریم.
  • علیا ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    شما روی چه حسابی به این زودی قضاوت میکنی؟ در ضمن خرید تکنولوژی که فقط تولید تحت لیسانس یک جنگنده داخل شور نیست که. شاید مثلن فقط به تکنولوژی موتور توربوفن با قابلیت تغییر بردار رانش نیاز دارند و فقط اون تکنولوژی رو میخرند و تعدادی هم جنگنده ی سوخو برای رفع نیازهای فعلی خریداری میشه. همه چیز رو ما نمیهمیم و نخواهیم فهمید. قرار هم نیست که بفهمیم. مهم اینه که اقتدار نظامی ما همین الان به قدری هست که کسی نگاه چپ بهمون نکنه و ختمن بیشتر هم خواهد شد.
  • علی ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    خرید یک نوع جنگنده اشتباهه باید حداقل دو نوع باشه به نظر ترکیب سوخو30 ،سوخو35 و سوخو 34 خیلی آرمانیه
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    250 تا میخواد بخره
  • علیا ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    اواخر امسال یعنی اواخر سال شمسی یا سال میلادی؟ با توجه به این که نقل از سردار دهقان هست میشه اواخر سال شمسی. آخه گفته شده بود که تا قبل از سال 2016 تحویل میشه. یعنی اواخر 2015 اما اگر اواخر امسال منظور سال شمسی باشه که میشه زمستان در اصل اوایل سال میلادی هست
  • سعید ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    میخوایم پول خرج کنیم چرا تکنولوژی درجه 2؟حداقل سوخو 35 بخریم که حرفی برای گفتن داشته باشه.منم مثل شهرام امیدوارم حداقل تعدادش مناسب باشه نه 25 فروند
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    شایدم سوخو 50
  • محمدرضا ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    همینشم خوبه تصور کن در زمان جنگ حتی یه فشنگ هم مهمه بعضی وقت ها یه جنگنده میتونه کل شرایط رو عوض کن مثلا ایران 60 تا سوخو 30 میخره خدایی نکرده اگه جنگ بشه 30 تا از جنگنده ها میشه قطعه و اوراق میشه برای بقیه جنگنده ها اگه روسیه نامرد بازی دربیاره مثل همیشه.کاری که در زمان جنگ هشت ساله با اف14 کردن فکر کردی چطور 40 ساله اف 14 داریم؟تازه با ورود سوخو30 یه سری چیزها هم از سوخو 30 دست دانشمندا میاد که میتونه برا تولید جنگنده بومی مفید باشه.البته اگه مونتاژ و انتقال تکنولوژی باشه که نور علی نوره با این پتانسیل هایی که تو ایران هست خیلی زود یه جنگنده درست و حسابی میتونیم درست کنیم(تلفیق دانش خودمون با جنگنده های غربی و شرقی)کاری که چین و ژاپن و کره میکنند
  • حسن ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر جنگنده سوخو 35 و سوخو 30 رو از هرکدوم حداقل 100 تا بخره واقعا عالیه البته به شرط تولید در داخل.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    برای شروع بد نیست. قبلا سردار دهقان اشاره کردن که انتقال تکنولوژی هم خواهد بود.برای انتقال تکنولوژی لازمه تا زیر سبیل روسها رو چرب کرد.
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    سوخو-30 فقط رادار آشغالی داره باید رادار قوی تری روش نصب بشه
  • حامد ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    ايران نبايد سوخو 30 بخره. با پيشرفت تكنولوژي غرب و دشمنان ايران و داشتن جنگنده هاي پيشرفته در كشورهايي مثل اسرائيل و انگليس و عربستان و آمريكا و ... كه دشمنان ايران هستند و جنگنده هاي نسل 5 مثل اف 22 و اف 35 و بي 2 و ... دارند سوخو 30 در مقابل جنگده هاي نسل 5 مثل اف 35 و به خصوص اف 22 اصلا كارايي نداره و طعمه راحتي براي اف 35 و اف 22 هستش. ايران بايد حداقل سوخو 35 بخره. درسته سوخو 35 از سوخو 30 گرانتره اما در عوض سوخو 35 كارايي بيشتر و بهتري براي ايران داره. سوخو 35 جديدتر و پيشرفته تر و مناسب تر هست. ايران بايد بيشتر خرج كنه تا حداقل 90 فروند سوخو 35 رو بگيره ايران پولش رو داره. اما نبايد به هيچ وجه بره كم خرج كنه و سوخو 30 قديمي تر رو بگيره. ايران بايد سوخو 35 بگيره و بعد قرار داد خريد سوخو تي50 رو هم ببنده تا در مقابل دشمناش حرفي براي گفتن داشته باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس