کد خبر 460548
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

زمانی که تصاویر اختصاصی بی‌بی‌سی و مصاحبه برخی اعضای دولت و فعالان سابق حزب مشارکت با رسانه دولتی انگلستان را به سه مورد فوق بیافزاییم احساس می‌شود که تعداد وقایع اتفاقی همزمان کمی غیرعادی و بیش از حد معمول است.

به گزارش مشرق، خبر تشکیل نخستین کنگره حزب بدون مجوز اتحاد ملت ایران بسیار متفاوت از گذشته در بی بی سی فارسی پوشش داده شد. شبکه بی بی سی تصاویری اختصاصی را از گردهمایی مشارکتی‌ها روی خروجی‌اش برای مخاطبان خود برد، تصاویری که نه سابقا توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب منتشر شده بود و نه ارگان‌های خبری کشور در تهیه آن دخیل بودند.

هر چند موضوع تهیه گزارش خبری مستقل از این نشست چندان حائز اهمیت نیست اما نشان‌دهنده پیوند عمیق میان اعضای این حزب با رسانه‌ها و تشکیلاتی است که مستقیما ضد نظام اسلامی فعالیت می‌کنند.

همزمان با درخواست اعضای اتحاد ملت ایران برای تشکیل حزب، برخی رسانه‌ها در خصوص عضویت تعداد قابل توجهی از اعضای حزب منحله مشارکت در این تشکیلات جدید ابراز نگرانی کرده بودند. تشکیلاتی که سابقا نقش موثری در مشوش کردن فضای سیاسی کشور داشته و قالب اعضایش سابقه حبس به جرم اقدام علیه امنیت عمومی کشور را در کارنامه خود دارند.

اما نکته شایان توجه حضور همزمان خبرنگاران بی‌بی‌سی در تهران، تشکیل نخستین کنگره حزب ملت ایران اسلامی و بازگشایی سفارت انگلستان است.

زمانی که تصاویر اختصاصی بی‌بی‌سی و مصاحبه برخی اعضای دولت و فعالان سابق حزب مشارکت با رسانه دولتی انگلستان را به سه مورد فوق بیافزاییم احساس می‌شود که تعداد وقایع اتفاقی همزمان کمی غیرعادی و بیش از حد معمول است.

بی‌بی سی رسانه‌ای است که لااقل از زمان کودتای ۲۸ مرداد نقش چشمگیری در بسیاری از آشوب‌های محلی در سراسر جهان داشته است. حزب منحله مشارکت هم که از زمان تولد در سال ۷۶ با بیشتر آشوب‌طلبی‌های مقاطع مختلف دهه هفتاد و هشتاد شمسی مرتبط بوده است. ماجرای دخالت‌های دولت انگلستان در ایران هم برای همه اظهر من شمس است.

از طرفی با نیم نگاهی به جماعت شرکت کننده در اولین کنگره حزب اتحاد ملت ایران می‌توان اغلب افرادی که منتقد نهادهای نظارتی بر انتخابات هستند را مشاهده کرد.

در واقع تمام شواهد و سوابق نشان می دهد که فرایند تضعیف نهادهای وابسته به نظام دقیقا از کجا و با چه اهدافی در حال سازماندهی است. هرچند در مرام‌نامه اتحاد ملت ایران اسلامی بر درس گرفتن از اشتباهات گذشته تاکید شده است اما شواهد امر چندان این موضوع را تایید نمی‌کند.

به نظر می‌رسد اقدامات شتاب‌زده دولت در پر و بال دادن به جریانات سیاسی بدسابقه و همچنین میدان دادن به رسانه‌هایی که سابقا نقش اصلی را دروغ‌پردازی و آشوب‌زایی ایفا کرده‌اند شرایط را برای برخی از اقدامات نامتعارف ایجاد کرده است.

از سویی رسانه‌های وابسته به اصلاح‌طلبان همواره تلاش می‌کنند تا به انشقاق و جدایی جریانات سیاسی در کشور دامن بزنند تا با ایجاد یک فضای دوقطبی در جامعه نتایج انتخابات آینده مجلس را به نفع تندروهای لیبرال مصادره کنند.

در شرایطی که طیف گسترده‌ای از رسانه‌های ضدانقلاب، رسانه‌های فارسی زبان وابسته به قدرت‌های خارجی و رسانه‌های داخلی هنجارشکن دست به دست هم داده‌اند و شرایط را برای هرچه بیشتر شدن انشقاق و اختلاف در کشور فراهم می‌کنند؛ برخی رجال سیاسی نیز با بی‌خردی و در نظر گرفتن عواقب برخی اظهارات خوراک خوبی را برای این اتحاد شوم فراهم کرده‌اند.
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس