کد خبر 459657
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

سخنگوی ارتش آمریکا از برگزاری بزرگترین عملیات هوابرد ناتو در اروپا بعد از خاتمه جنگ سرد خبر داد.

به گزارش مشرق بیش از 1000 چترباز عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از یک هواپیما بر فراز آلمان به بیرون پریدند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه سخنگوی ارتش آمریکا با اعلام این خبر افزود، رزمایش روز چهارشنبه بزرگترین عملیات هوابرد ناتو در اروپا بعد از خاتمه جنگ سرد بوده است.

در این عملیات هوابرد موسوم به « Exercise Swift Response» که در منطقه آموزشی آمریکا در هوهنفلز  واقع در جنوب آلمان در حال برگزاری می‌باشد و برای افزایش قدرت دفاعی ناتو در اروپا و به دلیل ماجرای اوکراین صورت گرفته است، 11 کشور  شرکت دارند. این رزمایش تا 13 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

«کریستین مارگواردت» سخنگوی ارتش آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «چتربازان در حال انجام عملیات هستند و تمرکزشان در واکنش نشان دادن به بحران‌ها و ایجاد انسجام و آمادگی بالا در بین نیروهای اروپایی ناتو است.»

عملیات هوابرد ناتو پیشتر در کشورهای ایتالیا، بلغارستان و رومانی با مشارکت 4800 نظامی از انگلیس، بلغارستان، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و آمریکا صورت گرفته بود.

به گزارش این منبع خبری، ناتو هفته گذشته به روس گرایان اوکراین نسبت به تصرف بیشتر اراضی در شرق این کشور هشدار داده و از مسکو خواسته بود در برقراری امنیت در منطقه تلاش مبذول نماید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    لامصبا همیشه با هم متحدن لااقل جلوی دشمن متحد نشون میدن. اونوقت ما مجبوریم بوزینه های سعودی و شیوخ ابوظبی و قطری و تازه به دوران رسیده های اماراتی و خودفروشهای اردنی رو تحمل کنیم و بگیم برادران مسلمان گوشت ما رو میخورید لااقل استخوان ما رو جلو سگ نندازید ! هه انصافا عجب گیری کردیم !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس