فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمرین نظامی مشترک بخشی از برنامه‌های ناوگروه‌های ارتش هند طی اقامت خود در بندرعباس است.

به گزارش مشرق، امیر دریادوم عرشه حسین آزاد ساعتی پیش در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم استقبال از ناوشکن ارتش هند، با بیان اینکه هدف از این بازدیدها ارتقا سطح همکاری‌های کشورهای بین منطقه‌ای به ویژه در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی است، اظهار داشت:‌ نگاهی به تاریخ روابط دو کشور هند و ایران نشان می‌دهد که این دو کشور در دوره‌های تاریخی نقش بسزایی در تامین امنیت و اقتصاد منطقه داشته‌اند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس با بیان اینکه تعاملات‌ و رفت‌‌ و آمدهای ناوگان‌‌های ارتش دو کشور همواره متدوال بوده است، یادآور شد: در ادامه این تعامل‌ امروز شاهد پهلوگیری دو شناور از نیروی دریایی ارتش در بندرعباس هستیم.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: این دو شناور به مدت چهار روز در بندرعباس باقی می‌مانند، و علاوه بر دیدار با مقامات سیاسی و ارشد استان و حوزه‌های فرهنگی و تاریخی، در تمرینی مشترک نیز با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند.

آزاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا این تعاملات و این بازدیدها با سایر کشورهای منطقه نیز تداوم خواهد یافت گفت:‌ امروز دنیا باور کرده که ایران محور اصلی امنیت و ثبات منطقه است.

وی افزود: در عصر کنونی هیچ جمعیتی بدون توجه به امنیت و اقتصاد نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

این فرمانده ارشد نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه بخش اعظمی از جمعیت دنیا در این منطقه پراکنده شده‌‌اند، گفت:‌ این جمعیت قابل توجه نیاز به تامین امنیت و اقتصاد دارد، و اکنون دیگر شکی باقی نمانده که این دو مقوله مهم باید به دست و توسط کشورهای منطقه تامین شود، و نباید فراموش کرد که ایران و هند در این راستا نقشی تاریخی و تعیین کننده دارد چرا که دو کشور مهم منطقه به شمار می‌روند.

آزاد یادآور شد: بهبود شرایط اقتصادی منطقه نیازمند تعامل است و ایران و هند در ادامه روابط و تعاملات تاریخی خود روابط را حفظ کرده که اعزام ناوگان‌ها بخشی از این پروسه به شمار می‌رود.

وی گفت: این دید و بازدیدها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، چرا که ایشان فرمودند نیروی دریایی یک نیروی سیاسی بین‌المللی است و در عرصه سیاسی به دستگاه دیپلماسی کمک می‌کند.

یادآور می‌شود، ساعاتی پیش دو فروند ناوشکن متعلق به ناوگان نیروی دریایی ارتش هند، در منطقه یکم نیروی ارتش واقع در بندرعباس پهلو گرفتند.

گفته می‌شود هر یک از این دو شناور دارای 400 خدمه هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس