مشاور و دستیار فرمانده معظم کل قوا در نیروهای مسلح گفت: روسیه سامانه موشکی اس 300 و اس 400 را به ایران تحویل می‌دهد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر رحیم‌صفوی دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح در همایش خط امام مسئولین که در تالار اندیشه دانشگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: روسیه سامانه موشکی اس 300 و اس 400 را به ایران تحویل می‌دهد که قرار است روسیه نقشی سازنده در تحولات منطقه ایفا کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در منطقه یک طرح 30 ساله دارند و واقعاً مشخص نیست که در ذهن آن‌ها چه می‌گذرد و به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها منطقه غرب آسیا را تا دو دهه آینده ترک نخواهند کرد و شاید بخشی از ناوگان پنجم آن‌ها در منطقه شرق آسیا مستقر شود.

سرلشکر صفوی درباره نزدیکی داعش به مرزها تصریح کرد: داعش قد و وزن نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و در این حد نیست که نزدیک مرزهای ایران شود.

وی عنوان داشت: اهل تسنن عراق و سوریه با جنایت‌های داعش میانه‌ای ندارند و خواهید دید که در آینده عربستان چه بلایی بر سرش خواهد آمد که در این پروسه کمک به مردم مظلوم یمن ارزشمند است.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به شرایط اواخر جنگ تحمیلی و سازوکار امضای قطعنامه 598 ادامه داد: اواخر جنگ آمریکایی‌ها به صدام بسیار کمک می‌کردند تا بتواند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که در این مسیر موفق نشد.

سرلشکر صفوی گفت: امروز یک بمبی که عربستان بر سر یمن می‌کوبد، پنج میلیون و 600 هزار دلار هزینه دارد و آمریکا جنگ نیابتی سعودی علیه یمن را به نفع اسرائیل به راه انداخته و تلاش می‌کند با بیداری اسلامی در منطقه مقابله کند.

وی گفت: ما امروز در صنایع دفاعی خودکفا هستیم و می‌توانیم موشک‌هایی با برد بیش از 2000 کیلومتر بسازیم و همچنین در ساخت اکثر تجهیزات نظامی توانمندی بالایی داریم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که کشور ما جز کشورهای زلزله خیز دنیاست یادآور شد: برآورد شده که اگر زلزله‌ای صورت بگیرد،‌ بین 200 هزار تا 2 میلیون نفر کشته می‌شوند.

سرلشکر صفوی گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز یک حوزه نفوذ دارد و الگوی مردم سالاری دینی جدیدی در نظام‌های سیاسی منطقه تعریف شده است.

وی گفت: ملت ایران یک ملت نجیب، باهوش، خردمند و مهین‌پرستند و یک رهبر انقلابی شجاع و خوب داریم.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: همه دنیا چشم به منطقه جنوب غرب آسیایی دوخته که ذخایر عظیم نفت و گاز در این منطقه نهفته است و عربستان با استفاده از پول نفت خود تسلیحات غربی می‌خرد و آن را بر سر مردم مظلوم یمن فرو می‌ریزد.

سرلشکر صفوی با اشاره به سازوکار مدیریتی کشور تصریح کرد: دولت قبلی به چشم انداز 20 ساله عمل نکرد و امیدواریم دولت فعلی به آن عمل کند.

وی گفت: 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا در گزارشی مطرح کردند که در سال 2030 ایران قدرتمند می‌شود و به فعالیت هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و از رژیم آل سعود هیچ خبری نخواهد بود.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا در پایان با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به کاروان حزب الله در قنیطره خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند و اسرائیلی‌ها در منطقه بالن‌ها و هواپیماهایی دارند که با آن کل منطقه را رصد می‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    تاتحویل نگیریم واستفاده وتست وآزمایش نشن باورکردنی نیس چون این روسهای منفعت طلب اصلا قابل اعتماد نیستن
  • شهرام ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    با سلام بالاخره ما کدومشونو قراره تحویل بگیریم اس300 یا انتی2500 یا اس400 ؟؟؟؟
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    همش
  • همایون ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    روسها قبل از فروش تجهیزات نظامی، اونها رو دانگرید میکنند یعنی کاراییشونو کاهش میدن. اس 300 و اس 400 هم از این قاعده مستثنا نیست، هیچ وقت نباید تصور کنیم اس 300 یا اس 400 که احتمالا به ایران داده میشه به اندازه همون هایی که در روسیه استفاده میشه پرقدرته. آمریکایی ها هر چقدر هم بد باشند ولی در معامله رو راستند، و همون چیزی که خودشون دارن رو میفروشن، اگه هم نخوان بفروشن،کلا نمیفروشن مثلا اف22 رو اصلا نمیفروشن ولی برای مثال اگه بهشون اف15 سفارش بدی، مطمئنی که مشابه همون اف 15 هایی که در ارتش آمریکا استفاده میشوند رو خریدی.
  • شهرام ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    نه خیر عزیزم همچین چیزی نیست امریکا کارایی اونا رو کاهش میده ولی نه به اندازه ی روس ها مثلا در جنگنده ی اف 35 در نسخه ی اصلی رادار محرمانه ی امریکا را کار گذاشته شده ولی در نسخه ی صاداراتی مثلا مال اسرائیل رادار بومی خودش رو گذاشته.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    اواخر جنگ آمریکایی‌ها به صدام بسیار کمک می‌کردند تا بتواند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که در این مسیر موفق نشد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس