کد خبر 458906
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

مرضیه حدیدچی، محافظ شخصی امام خمینی(ره) راهی بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شد.

به گزارش مشرق، مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ، اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور و محافظ شخصی امام خمینی(ره) صبح امروز، چهارشنبه 4 شهریورماه راهی بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شد.

حدیدچی گفت: در حال حاضر حالم خوب نیست و درد شدیدی را در ناحیه کمر دارم، به طوری که استخوان‌های این ناحیه قفل شده و در حال انتقال به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) هستم.

گفتنی است، حدیدچی از زنان مبارز ایران و از چهره‌های شناخته شده انقلاب اسلامی است. وی در سال 1318 در همدان و در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی متولد شد. تحصیلات خود را از مکتب‌خانه آغاز کرد و از معلومات پدر در یادگیری قرآن و نهج‌البلاغه بهره فراوان برد.

زمانی که در سال 1333 با محمدحسین دباغ ازدواج کرد، سرفصلی جدید در زندگی وی آغاز شد، پس از ازدواج به تبعبت از همسر عازم تهران شد و همزمان با تحصیلات علوم دینی، فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه داد.

در تحصیل از محضر اساتیدی همچون مرحوم حاج آقا کمال مرتضوی، حاج شیخ علی خوانساری، شهید آیت‌الله سعیدی و شهید سیدمجتبی صالحی‌خوانساری استفاده کرد و فعالیت‌های سیاسی‌اش را تقریباً از سال 1346 با پخش و توزیع اعلامیه آغاز کرد.

هنگامی که به فعالیت‌های سیاسی مبادرت ورزید مادر هشت فرزند بود. با ورود به تشکیلات تحت هدایت شهید سعیدی فعالیت‌های سیاسی‌اش بیشتر شد و پس از شهادت آیت‌الله سعیدی در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ خود شدت می‌بخشد تا اینکه سرانجام در سال 1353 توسط ساواک دستگیر می‌شود.

در کمیته مشترک به همراه دختر نوجوانش(رضوانه) شدیدترین شکنجه‌ها را متحمل می‌شود و زمانی که امیدی به زنده ماندنش نیست، از زندان آزاد می‌شود، در حالی که دخترش همچنان در زندان می‌ماند. پس از آزادی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد و پس از چند ماه دوباره دستگیر و زندانی می‌شود.

در زندان نیز به مبارزات خود ادامه می‌دهد و به تقابل نظریه‌های ایدئولوژیکی اسلام با گروه‌های مارکسیستی برمی‌خیزد، پس از آزادی از زندان با کمک شهید منتظری از کشور خارج و فعالیت‌های مبارزاتی خود را در سوریه و لبنان تحت نظر شهید چمران ادامه می‌دهد. در پایگاه‌های نظامی واقع در لبنان و سوریه آموزش‌های رزمی و چریکی را طی کرد.

دباغ پس از هجرت امام(ره) به پاریس در سال 1357 به خیل یارانش می‌پیوندد و وظایف اندرونی بیت امام(ره) را برعهده می‌گیرد. پس از انقلاب اسلامی یکی از موسسات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به عنوان اولین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور مسئولیت سپاه همدان را برعهده می‌گیرد و همواره در راه خدمت به انقلاب اسلامی و مردم ایران از کوششی دریغ نمی‌کند.

حدیدچی در دی‌ماه سال 1367 به عنوان عضوی از نمایندگان اعزامی امام خمینی(ره) برای ابلاغ پیام حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف انتخاب شد.

مسئولیت بسیج خواهران کل کشور، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، فرماندهی سپاه همدان، استاد دانشگاه علم و صنعت، استاد مدرسه شهید عالی مطهری، قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی از جمله سنگرهایی است که او در آن به انقلاب و مردم ایران خدمت کرده است.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • الهام ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    خدا شفای عاجل بدهد . ایشان از پیشکسوتان جهاد و شهادت و زندانی سیاسی هستند و در بدوا تشکیل سپاه ، فرمانده سپاه همدان بودند .
  • ناشناس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    افرین به این شیرزن خداباحضرت زهرا مشهورش کنه انشا الله
  • ناشناس ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    محشور دلبندم نه مشهور....
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق خبرت خنده دار نیست ؟ محافظ شخصی امام !!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس