در ایام روز صنعت دفاعی و در دومین روز از هفته دولت با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ،خط تولید موشک کروز نصر هواپایه در سازمان هوافضای وزارت دفاع افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در حاشیه افتتاح این خط تولید طی سخنانی، توسعه توان موشکی در راستای تقویت قدرت رزمی نیروهای مسلح و افزایش سطح بازدارندگی موثر را از راهبردهای اصلی وزارت دفاع ذکر کرد و افزود:موشک کروز نصر هواپایه در همین ارتباط طراحی و در خط تولید قرار گرفته است.

وزیر دفاع گفت:با بهره برداری موشک نصر هواپایه در نیروهای هوایی ارتش و سپاه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی این نیروها به طور چشمگیری افزایش می یابد.

وی افزود:این موشک با توجه به جستجوگر راداری از دقت بالایی در اصابت و انهدام اهداف مورد نظر برخوردار است و پس از شلیک از هواپیما های جنگنده نیازی به پشتیبانی نداشته، هواپیمای جنگنده می تواند به سرعت از نقطه خطر دور شود.

خط تولید موشک کروز نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع افتتاح شد+عکس

خط تولید موشک کروز نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع افتتاح شد+عکس

وزیر دفاع گفت:سیستم سلاح نصرهواپایه می تواند بر روی انواع جنگنده ها نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

سردار دهقان بکارگیری این سلاح در هواپیماهای بدون سرنشین را از دیگر برنامه های وزارت دفاع دانست و اظهار امیدواری کرد :با همت و تلاش محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به زودی عملیاتی شود.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش دانشمندان ،محققان و متخصصان صنعت دفاعی که با تفکر ، روحیه ،کار و مدیریت جهادی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات را افزایش می دهند تأکید کرد:راهی که امام راحل عظیم الشان و پیروان راستینش،شهیدان سرافراز برای استقلال و عزت ایران اسلامی آغاز کردند با قدرت و صلابت ادامه خواهیم داد و هیچ مانعی نمی تواند سد راه اراده خلل ناپذیر فرزندان خمینی و خامنه ای عزیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    اون هواپیما پرواز هم میکنه؟
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    هوا به دریا؟
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    اولا دستشون درد نکنه دوما قبلا این نصر هواپایه به همراه قدیر هواپایه نمایش داده شده بود و زیر اف-4 هم بود مثل تصاویر فوق سوما این رنگ آمیزی مناسب موشک دریایی نیست و برخلاف اصول پنهانکاری بصری موشک های ضد کشتی هست؛ در آزمایشها عیبی نداره این رنگ آمیزی، ولی در نمونه های تولیدی درست نیست چهارما این چه تولید انبوهی هست که فقط یک موشک اون هم با رنگ آمیزی غیر عملیاتی نمایش داده شده؟
  • علیا ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    فعلن که اربابان تو از همین هواپیماها میترسند. پس نتیجه میگیریم که لابد پرواز هم میکنه که امثال تو و ارباب هات نیاز به ایزی لایف دارین
  • علیا ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    قبلن هم نمایش داده شده بود. اون مربو به رونمایی خود موشک و انجام تستهاش بوده. الان مربو به تولید انبوه هست دوستم افتتاح خط تولید. یعنی تازه میخوان شروع کنند به تولید انبوه و هنوز این اتفاق نیفتاده. پس انتظار نداشته باش که 100 تا بچینند کنار هم درباره ی رنگ هم قابل توجه که با توجه به ابعاد و سرعتش شما هر رنگی بزنی قابل شناسایی بصری نیست. اصلن قبل از اینه کسی بتونه با چشم شناساییش کنه صدای موتورش رو میشنوه.
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    اگه پرواز نمی کرد الان داعش و القاعده بالای سرت بودن ... گلم
  • مهماندار هواپیما ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    سردار خسته نباشی یک یشنهاد دارم امیدوارم قبلا خودتان به ان عمل کردهاید ان هم ساخت موشک ضد ماهواره که اگر بتوانیم انشا الا ..بسازیم دیگه هیچ قدرتی جرات جسارت به ایران را ندارد حتی از سلاح اتمی هم بهتر چون با این موشک می توان بعنوان یک قدرت تعین کننده در دنیا می شویم احیا نا اگر حمله ای به ایران شد در اولین فرصت ماهواره های جاسوسی و ردیاب وغیره را منهدم کنیم چون دشمنان خیلی بی رحم هستند
  • غلام شیش لول بند ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    علیا واست متاسفم ایشون نظرشون رو گفتن شما محکومشون میکنی به همکاری با دشمن و ترسو بودن؟ واقعیت همیشه تلخه
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    جناب علیا، اگه رنگ آمیزی مهم نبود، 99 درصد موشک های ضد کشتی به رنگ روشن، خاکستری و آبی روشن، رنگ نمی شدن ضمنا این موشک سوخت جامده، موتورش جت نیست که صدای موتور جت رو داشته باشه. البته من نمی دونم موتور سوخت جامد صدا داره یا نه
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    غلام جان خیلی ها نظر مخالف میدن. اما همشون با این لحن و با این روش نظر مخالف نمیدن
  • علیا ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    ناشناس جان. موشک سوخت جامد هم صدا داره. اما حرف من اینه که ابعادش خیلی کوچتر از مثلن یه جنگنده هست. اونکه میبینی 99 درصد رنگشون اونجوریه چون مثلن یه رنگ قرمز زیر یه جنگنده میتونه ترکیب رنگی جنگنده برای استتار رو به هم بزنه یا برای مدل های زمین به دریا یا دریا به دریا مکان لانچر پرتاب کننده رو لو بده و ... اون که شما میگی برای استتار قبل از شلیک هست اما این رنگ بندی برای عدم کشف موشک شلیک شده در طول مسیر حرکتش اون هم با چشم نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس