کد خبر 457424
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹

ابوالقاسم وردیانی ماجرای ساخت «پل بعثت» را در قالب داستانی برای انتشارات روایت فتح می‌نویسد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابوالقاسم وردیانی به ایبنا گفت: در مرحله مطالعه و تحقیق برای نوشتن اثری به نام «پل بعثت» هستم. این اثر درباره یکی از پل‌های ابتکاری ساخته شده در جریان جنگ تحمیلی است. برای نوشتن «پل بعثت» مصاحبه‌های انجام شده با 34 نفر از دست‌اندرکاران و مسئولان ساخت پل را مطالعه کرده‌ام.

وی در این باره توضیح داد: سال 1364 در جریان اجرای عملیات والفجر هشت قرار بود تدارکات از سمت اروند‌رود انجام شود. راه‌اندازی پل دو طرفه ضروری بود و با توجه به این امر، جهادسازندگی خراسان طراحی این پل را بر عهده گرفت.

نویسنده کتاب «متخصص» ادامه داد: با توجه به پرتلاطم بودن رودخانه اروند، طرح‌های بسیاری ارائه شد که با آن‌ها موافقت صورت نگرفت. در نهایت، طرحی از سوی مهندس سید هاشم بنی‌هاشمی ارائه شد که با وجود آن‌که مسئولان اطمینانی برای ممکن بودن اجرای آن نداشتند اما با موفقیت اجرایی شد. آن‌ها از لوله‌های فولادی برای ساخت پل کمک گرفتند که طرحی بدیع و ابتکاری بود.

وردیانی یادآور شد: کار این مهندسان در تاریخ پل‌سازی جهان بی‌نظیر است و در این پل بیشتر از پنج‌هزار لوله به کار رفته است. پل بعثت چندین بار هم از سوی عراق بمباران شد و در متن این کتاب نحوه ساخت پل و مهیا شدن آن آمده است.

وی با بیان این‌که کتاب «پل بعثت» را به صورت روایت داستانی نوشته‌ام، در پاسخ به این پرسش که آیا این کتاب در قالب مجموعه‌های مصوب انتشارت روایت فتح می‌گنجد؟ گفت: نحوه ساخت این پل و مهیا شدن آن، موضوعی بود که نیاز به پرورندان و استفاده از عناصر داستانی داشت. این کتاب احتمالا در قالب مجموعه تازه‌ای از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس