تعیین اعضای کمیسیون ویژه برجام در مجلس مهمترین اتفاق امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود که طی آن علیرضا زاکانی در نشست امروز با آرای نمایندگان رئیس کمیسیون ویژه برجام شد و آقایان منصور حقیقت‌پور و وحید احمدی نواب اول و دوم کمیسیون شدند.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور
گروه سیاسی مشرق -  جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلام به ریاست ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس برگزار شد.

تعیین اعضای  کمیسیون ویژه برجام در مجلس مهمترین اتفاق امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود که طی آن علیرضا زاکانی در نشست امروز با آرای نمایندگان رئیس کمیسیون ویژه برجام شد و آقایان منصور حقیقت‌پور و وحید احمدی نواب اول و دوم کمیسیون شدند.

همچنین مقرر شد اولين جلسه كميسيون ويژه برررسي متن توافق هسته اي ايران و گروه 1+5 موسوم به برجام، ظهر امروز در مجلس برگزار شود.

مشروح اتفاقات و اخبار رخ داده در صحن علنی مجلس را در ادامه می خوانید؛

رسایی در تذکری آیین‌نامه‌ای:
قوه مجریه در آستانه هفته دولت پروژه‌ای جز افتتاح دفتر بی‌بی‌سی و سفارت انگلیس ندارد

حمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در تذکری با انتقاد از سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مورد شورای نگهبان اظهار داشت: رئیس‌جمهور در سخنان خود گفتند مجلس اول که شورای نگهبان نداشت بهترین مجلس بود در حالی که من می‌خواهم از شورای نگهبان دفاع شود.

وی با استناد به اصل 98 قانون اساسی تصریح کرد: طبق این اصل، تفسیر قانون اساسی و همچنین بر اساس اصل 99 نظارت بر عهده شورای نگهبان است، لذا نمی‌دانیم علت اینکه رئیس‌جمهور به مباحث فرعی می‌پردازد آن هم در این اوضاع شاید بیشتر برای پرت کردن حواس مردم از ناکارآمدی‌های موجود در آستانه هفته دولت است.

نماینده تهران در مجلس همچنین یادآور شد: دولت در آستانه هفته دولت هیچ پروژه‌ای برای افتتاح ندارد جز دفتر بی‌بی‌سی و سفارت انگلیس، امام‌خمینی (ره) می‌فرماید هر کس بگوید رأی شورای نگهبان کذاست، مفسد است.

به گزارش فارس، رسایی در ابتدای سخنان خود در پیشنهادی درباره طرح مذکور خاطرنشان کرد: طبق آمار دیوان محاسبات 14 نفر در دولت و در رده وزیران و معاون رئیس‌جمهور بازنشسته داریم که به تبع این میزان در رده‌های معاون وزیر و مدیر کل‌ها بیشتر می‌شود.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور

ابوترابی در صحن علنی مجلس:
ساخت موشک فاتح ۳۱۳ نمونه‌ای از تحقق قدرت بازدارندگی است/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی بخشی از ضرورت امنیت‌سازی در کشور است

حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (1 شهریور 94) با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: امیدوارم که دولت که نماد مدیریت اجرایی نظام اسلامی و رمز وحدت و اقتدار ملی است. از آموزه‌های اسلام به ویژه کلمات الهام‌بخش امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر در مسیر تحقق اهداف تعریف شده در نظام اسلامی بهره گرفته و گام‌های بلندی را بردارد.

وی افزود: تقویت بنیه اقتصادی کشور از اهداف و برنامه‌های مهم است و این در سایه فراهم آوردن بستر رشد و فعالیت اقتصادی کارآفرینان و دریافت مالیات تحقق می‌یابد. توصیه مجلس شورای اسلامی به دولت آن است که تلاش برای خلق ثروت در سایه تولید کالا و خدمات در یک اقتصاد دانش‌بنیان و مردمی در چارچوب اقتصاد مقاومتی و دریافت مالیات برای اداره کشور را در دستور کار خود قرار دهند و این مهم‌ترین گامی است که دولت و مجلس باید در سال‌های پیش رو بردارند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما برای گفت‌وگوی با جهان از موضع قدرت، باید به یک قدرت اقتصادی برتر تبدیل شویم و این در سایه تحقق این هدف والا ممکن است.

ابوترابی اظهار داشت: امت اسلام به واسطه آرمان‌ها و ارزش‌هایی که به آن باور دارد دشمنانی سرسخت دارد که تنها در سایه افزایش اقتدار ملت اسلام و نظام اسلامی می‌توان در برابر آنان از موضع مقتدرانه‌ای برخوردار بود و از منافع اسلام و ملت ایران دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه ایفای نقش می‌کند افزود: صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بخشی از برنامه‌های امنیت‌سازی راهبردی تلقی می‌شود و در راستای آموزه‌های قطعی قرآن کریم است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امنیت‌سازی راهبردی به مفهوم آن است که می‌بایست ما در مقابل تهدیدات از ساز و کارهای محدودکننده بهره گرفت. هنگامی که ناامنی در منطقه در حال افزایش است و نشانه‌های روشنی از جنگ نیابتی مشاهده می‌شود و به موازات آن جلوه‌هایی از تحریم تسلیحاتی وجود دارد طبیعی است که نهادهای راهبردی می‌بایست از ساز و کارهایی استفاده کنند که زمینه‌های لازم برای تولید و قدرت براساس ساز و کارهای داخلی با الهام از آموزه‌های قرآن و عترت را فراهم آورد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از فعالیت‌های وزارت دفاع معطوف به پیشبرد صنایع دفاعی و بهره‌گیری از پژوهشگرانی است که دارای تخصص، انگیزش حرفه‌ای و اعتقادات بنیادین به ضرورت‌های جمهوری اسلامی هستند. صنایع دفاعی ایران بر ضرورت خودکفایی راهبردی و خوداتکایی تاکید دارد.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 را به عنوان نمونه بارزی از فعالیت‌های این وزارتخانه جهت تحقق ایده قدرت بازدارندگی دانست و گفت که همین قدرت بازدارندگی یکی از پشتوانه‌های تیم مذاکره کننده بود که از موضع قدرت در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهان مذاکره کرد.

وی افزود: در نگرش راهبردی ایران موضوع امنیت ملی به همان اندازه‌ای که مقوله فیزیکی است می‌توان آن را به یک موضوع ایدئولوژیک برآمده از آموزه‌های قرآن و روانشناختی نیز دانست. محور اصلی فعالیت‌های انجام شده وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران برای تحقق ایده قدرت بازدارندگی است و ساخت جدیدترین محصول موشکی وزارت دفاع به نام فاتح 313 نمونه بارز آن است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت مجلس از برنامه‌ها و پروژه‌های صنایع دفاعی بخشی از ضرورت‌های امنیت‌سازی در کشور است اظهار داشت: امیدوارم مسئولان، دانشمندان و صاحبان فکر و اندیشه با خلق دانش و فناوری‌های نوین بر قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی بیفزایند. همان قدرت بازدارنده‌ای که یکی از مهم‌ترین پشتوانه‌های تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران از موضع قدرت در برابر قدرت‌های زیاده‌خواه جهان بود.

ابوترابی با تبریک روز پزشک خاطرنشان کرد: حفظ منزلت و حرمت جامعه پزشکی و حفظ مصالح ملی اقتضا دارد که به حوزه پزشکی با اهتمام نگریسته شود و دولت با ارتقای بهره‌وری و استفاده بایسته و صحیح از منابع در اختیار برای این مهم اهتمام ویژه‌ای قائل شود و قدم‌های شایسته‌ای بردارد.

وی در پایان گفت: شایسته است با الهام از قانون برنامه در زمینه قطع رابطه مالی پزشک و بیمار و به حداقل رساندن آن از تمام ظرفیت و تقویت بیمه‌ها و هدایت پرداختی‌های مالی مستقیم مردم به حق بیمه قدم برداریم و تغییر نظام جبران خدمت از پرداخت به ازای خدمت به نظام پرداخت سرانه‌ای است که مورد تاکید قانون برنامه و سایر اسناد بالادستی است که با این تغییر پزشک برای حفظ سلامت از بیمه هزینه دریافت می‌کند که این هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه پزشکی است.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور

در تذکر آیین‌نامه‌ای مطرح شد
انتقاد تابش نسبت به نحوه اداره جلسات علنی مجلس توسط هیأت رئیسه

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در تذکری با استناد به ماده 110 آیین‌نامه داخلی مجلس، خطاب به ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: چرا در بیان تذکر نمایندگان تبعیض‌آمیز برخورد می‌شود؟ به بعضی از دوستان هر وقت خواستید اجازه صحبت دادید ولی من که می‌خواهم راجع به دستور و نطق شما تذکر بدهم اجازه نمی‌دهید.

وی افزود: ماده 110 آیین‌نامه داخلی مجلس مقرر می‌کند در هر جلسه قبل از ورود به دستور رئیس می‌تواند گزارش حوادث مهم و مسائل فوری روز و مطالبی را که آگاهی مجلس از آن ضروری باشد به اطلاع نمایندگان برساند که حداکثر مدت آن نیز 15 دقیقه خواهد بود، ما هم سوگند یاد کردیم که آیین‌نامه را رعایت کنیم.

تابش در ادامه یادآور شد: در حالی که اولاً صحبت‌های امروز شما از 15 دقیقه بیشتر شد و این رویه‌ای شده که متأسفانه همه رؤسای جلسات به خودشان اجازه می‌دهند در مقام ریاست مجلس که سخنگویی بیش نیست صحبت‌هایی را چه ضروری و مهم باشد چه نه، مطرح کنند، خواهش من این است که رؤسای وقت جلسات مرّ آیین‌نامه داخلی مجلس را مدّ نظر داشته باشند.

وی در بخش یگری از سخنانش در تذکر دیگری مستند به ماده 115 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مخالفت و موافقت نمایندگان حق است. ولی رویه‌ای باب شده که برخی همکاران در قالب موافقت یا مخالفت با طرح‌ها و لوایح، تندترین انتقادات را نسبت به دولت، رئیس‌جمهور و سایر مسئولین روا می‌دارند و دست آنها هم از دفاع بسته است؛ آیا این اقدامات عمل به توصیه مقام معظم رهبری است که نسبت به وحدت بین مسئولین تأکید داشتند؟

تابش با بیان اینکه به نظرم رئیس جلسه باید این رویه را خاتمه دهد، تصریح کرد: نقد و انتقاد به جای خود و همگان این اختیار را دارند که نقدهای منصفانه خود را که تخریب نباشد مطرح کنند، ولی در جای خود نه در قالب موافق و مخالف. این تذکری بود که من می‌خواستم مطرح کنم و شما ممانعت کردید. الآن هم ان‌شاءالله بگویید که این تذکر وارد است یا نیست و دوباره سخنرانی نفرمایید که آن هم خلاف است.

در ادامه این جلسه ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به این تذکر تابش گفت: اولاً بنده ممانعت نکردم و پیشنهادم به شما این بود که تذکر ندهید، اما شما گفتید می‌خواهید تذکر بدهید و من هم آن را شنیدم. ثانیاً از اتاق ضبط سؤال کردم و گفتند عرایض من 14 دقیقه و اندی بوده یعنی زیر 15 دقیقه، ثالثاً این که مسئله‌ای مهم است یا نه را مدیر جلسه تشخیص می‌دهد، البته من استقبال می‌کنم که از نظر مشورتی شما استفاده کنم و هر وقت مطلبی را شما گفتید مهم است گوش دادم، زیرا حضرتعالی را صاحب‌نظر می‌دانم.

ابوترابی‌فرد همچنین یادآور شد: حقیر بر این اساس که در آستانه هفته دولت بودیم به نظرم رسید شایسته است شهادت 2 سرباز فداکار را تسلیت بگویم و محضر دولت و جامعه پزشکی هم عرض ادب و تبریک داشته باشم، همچنین مسئله دفاعی کشور نیز موضوع مهمی است و در شرایطی که دشمن تسلیحات دفاعی ما را مورد هدف قرار داده نظر و حمایت مجلس از این قدم بلند وزارت دفاع ضروری بود، رئیس‌جمهور نیز روز گذشته در همین ارتباط صحب کردند.

وی همچنین گفت: از شما و سایر همکاران به خاطر کوتاهی‌های خودم در اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس عذر می‌خواهم.

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور

پیرمؤذن: نگذارید بیشتر از این دست رئیس‌جمهور بسته شود/باهنر:قانون بر تصمیمات رئیس‌جمهور حاکم است

کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل صبح امروز یک‌شنبه اول شهریور در اخطار قانون اساسی در صحن علنی در جریان بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی با استناد به اصل 126 قانون اساسی گفت: این اصل مسئولیت برنامه بودجه و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده رئیس‌جمهور گذاشته است و طبق آن وی می‌تواند اداره آن را به عهده دیگری بگذارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را جمع کرد و کشور را بر اساس محاسبات سرانگشتی و تورم پرسنلی اداره کرد اما ما چیزی نگفتیم حال چرا به رئیس‌جمهور اجازه نمی‌دهیم از این اختیار خود استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید امام و رهبری بر حفظ عناصر مفید و مجرب برای نظام گفت:‌به استناد اصل 126 قانون اساسی نگذارید بیش از این دست رئیس‌جمهور در این زمینه بسته شود.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است محمدرضا باهنر نائب‌رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت در توضیح با تائید این نکته که اصل 126 اداره پرسنلی کشور را جزو اختیارات رئیس‌جمهور می‌داند، اظهار داشت: اما بالاخره قانون بر تصمیمات رئیس‌جمهور حاکم است.


پاسخ فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور:
سوگند یاد کردید پاسدار قانون اساسی و مدافع شورای نگهبان باشید/ برخی وزرا می‌خواهند تمام مدیران را به رنگ دولت درآورند

25 نفر از نمایندگان روحانی مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نسبت به صحبت‌های اخیر وی در مورد شورای نگهبان با انتشار نامه‌ای واکنش نشان دادند که متن آن به شرح زیر است:

«تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است.» امام‌خمینی (ره) 1363/2/25

امام‌خامنه‌ای (حفظه‌الله): «این نهاد (شورای نگهبان) بر اساس قانون، موظف است از ورود ناخالصی‌ها به ارکان نظام جلوگیری کند و اگر شورای نگهبان این وظیفه را بر عهده نداشت، یقیناً نظام دچار مشکلات فراوان می‌شد.» 1379/4/28

رئیس‌جمهور محترم

جناب آقای دکتر روحانی

سلام‌علیکم

اخیرا جنابعالی در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران در تاریخ 28 مرداد مطالب عجیب و دور از انتظاری را در خصوص شورای محترم نگهبان مطرح کرد‌ه‌اید که از شما به عنوان یک حقوقدان اصلا انتظار نمی رفت؛ شما گفتید که شورای نگهبان ناظر انتخابات است نه مجری. آیا شما نمی‌دانید که تفسیر قانون اساسی بر اساس همین قانون بر عهده شورای نگهبان است؟ آن شورا در تاریخ 1370/3/1 نظارت شورای نگهبان را اینگونه تفسیر کرده است. نظارت مذکور در اصل 99 قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید و رد صلاحیت کاندیداها می‌شود.

از شما که سوگند یاد کردید پاسدار قانون اساسی باشید انتظار می‌رود جزء مدافعان شورای نگهبان و وظیفه نظارتی آن باشید نه آنچه موجب تضعیف شورای نگهبان شوید.

در پاسخ به ادعای شما برخی از وزرای شما دولت را خم رنگرزی فرض کرده‌اند و تلاش می‌کنند تمام مدیران خود را به رنگ دولت درآورند ولی شورای محترم نگهبان بر اساس وظیفه الهی خود عمل می‌کند و به هیچ وجه متعلق به یک حزب و جناح سیاسی نیست و تأیید خود جنابعالی در انتخابات اخیر هم شاهد بر این مدعاست.

امیدواریم به سوگند خود پایبند باشید و به جای تضعیف یک نهاد مقدس قانونی برای رفع مشکلات معیشتی مردم بر اساس اقتصاد مقاومتی عمل کنید.

اسامی امضاکنندگان:
آیت‌الله رضا آشتیانی‌عراقی؛ حجت‌الاسلام احمد سالک؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی؛ حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان؛ حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی؛ حجت‌الاسلام موسی احمدی؛ حجت‌الاسلام حمید رسایی؛ حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری؛ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی؛ حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم؛ حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد؛ حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری؛ حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا؛ حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی؛ حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی؛ حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده‌مهریزی؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری؛ حجت‌الاسلام میرقسمت مستوی‌اصل؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر؛ حجت‌الاسلام محمدرضا امیری؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی؛ حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی؛ حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی؛ حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی نژاد

برگزاری اولین جلسه کمیسیون 15 نفره برجام در مجلس / زاکانی رئیس کمیسیون برجام شد/ حمایت مجلس از پروژه‌های دفاعی و صنایع موشکی/ واکنش فراکسیون روحانیت مجلس به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور

ابوترابی‌فرد:
هیچ کشوری در دفاع از خویش با کسی تعارف ندارد/ در اندیشه خلع سلاح هسته‌ای منطقه و جهان هستیم

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران گفت: هیچ کشوری در دفاع از خویش با هیچ کشور دیگری تعارف ندارد و جمهوری اسلامی ایران نیز در این حوزه استثنا نیست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در تاریخ حیات عزت بخش خود اثبات کرده که کشورهای مستقل و آزاد همیشه در معرض تهدید هستند؛ دفاع مقدس گواه روشنی بر این اینکه اگر بخواهیم در این جهان آزاد و مستقل زندگی کنیم مورد تهاجم اردوگاه کفر و استکبار قرار می گیریم.

وی افزود: بنابراین برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و عزت ملت باید مقتدر بود آن هم قدرت دفاعی بازدارنده به معنای واقعی کلمه لذا این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است که باید به بالاترین سطح از قدرت دفاعی مجهز باشد و از همه ظرفیت های ممکن برای افزایش اقتدار ملی استفاده کند.

ابوترابی فرد گفت: ما در زمینه قدرت دفاعی یک خط قرمز داریم و آن خط قرمز قطعی جمهوری اسلامی ایران است که در راهبرد دفاعی ما کلاهک هسته ای هیچ جایگاهی ندارد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: ما در اندیشه خلع سلاح هسته ای منطقه و بعد هم جهان قدم بر خواهیم داشت و از همه ظرفیت های خویش برای افزایش اقتدار ملی و دفاعی خود استفاده خواهیم کرد.


استیضاح وزیر آموزش و پرورش مجدداً کلید خورد

 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را مجددا کلید زدند.

این طرح استیضاح تاکنون به امضای 25 نماینده مجلس رسیده و طبق گفته طراحان قرار است امضاهای آن افزایش یابد.

در همین زمینه حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: این استیضاح در دفعه گذشته حائزی رای مثبت نمایندگان نشد اما این بار مخالفان استیضاح ابراز پشیمانی کرده و آمادگی‌شان را برای انجام استیضاح اعلام کردند.

وی علت تغییر نظر برخی نمایندگان را این گونه عنوان کرد که عدم تحقق وعده‌های وزیر و ادامه یافتن مشکلات فرهنگیان از جمله دلایل تغییر رویکرد نمایندگان است.

این نماینده مردم در مجلس عدم درست گزینش نیروها، بیشتر شدن مشکلات و دغدغه‌های فرهنگیان و انتصاب مدیران سیاسی را از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد.


حمایت نمایندگان مجلس از پیشرفت‌های صنعت دفاعی و صنایع موشکی کشور


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی بیانیه‌ای از پیشرفت‌های صنعت دفاعی و صنایع موشکی کشورمان حمایت کردند.

متن کامل این بیانیه که ضرغام صادقی عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد و به امضای اکثریت قریب با اتفاق وکلای ملت رسیده است، به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
پیرو تأکید تاریخی رهبری کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌خمینی (ره) که فرمودند: «ما در این جنگ به این نتیجه رسیده‌ایم که باید روی پای خودمان بایستیم»، صنایع دفاعی کشور با استفاده از نیروهای متخصص داخلی و بکارگیری صنایع دانش‌بنیان به گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت نمود که در سال 1393 حضرت امام‌خامنه‌ای (ح) فرمودند: «در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک پیشرفت کردیم. چشم‌مان به دست دشمن نباشد که کی این تحریم را بر می‌دارد، نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار می‌توانیم بکنیم.»

تأکید فرماندهی معظم کل قوا نشان می‌دهد که پیشرفت‌های صنایع دفاعی در عرصه جهاد علمی و دفاعی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه به الگوی موفق در اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

تولید موشک‌های با برد و دقت بالا، تولید و پرتاب ماهواره‌برها، ناوهای سطحی و زیر سطحی، پهپادها با قابلیت برتر و کلیه پیشرفت‌هایی که ملت عزیز شاهد آن بوده‌اند همه در زمانی به بهره‌برداری رسید که قطعنامه‌های تحریم یکی پس از دیگری صادر می‌شد.

اکنون فرزندان قهرمان این سرزمین با تاسی به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا، افتخار دیگری را در عرصه دفاعی کشور عزیزمان رقم زدند و اخیراً با آزمایش موفقیت‌آمیز موشک فاتح 313 افکار و خیالات خام و واهی دشمنان را باطل نمودند.

ما نمایندگان مجلس از تلاش‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان متولی صنعت دفاعی کشور قدردانی نموده و حمایت همه جانبه خود را از تجهیز سامانه‌ها و تقویت بنیه دفاعی کشور اعلام می‌داریم.

بدون شک اینگونه موفقیت‌ها در راستای اقتدار علمی، دفاعی، ملی و بین‌المللی و در تکوین اقتصاد مقاومتی و نیز خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه دشمنان نقش تعیین‌کننده دارد و امیدواریم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت ولایت فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) با دیده‌بانی مستمر در توسعه صنایع دانش‌بنیان دفاعی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری، افتخارات و پیشرفت‌ها را تداوم بخشیده و همواره در برتری منطقه‌ای موفق باشند.

نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس پایان یافت. باهنر پیش از پایان جلسه اعلام کرد که جلسه بعدی خانه ملت سه‌شنبه هفته جاری سوم شهریورماه با دستور کار ادامه بررسی دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

وکلای ملت در این جلسه جزئیات ماده واحده طرح دوفوریتی عدم بکارگیری بازنشستگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند اما ماده واحده این طرح به دلیل پیشنهادات متعدد نمایندگان مجلس به تصویب نهایی نرسید و ادامه رسیدگی به روز سه‌شنبه موکول شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس