وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر به تهران گفته است بازگشایی سفارت‌خانه‌ها به معنای توافق انگلیس و ایران در همه امور نیست.

به گزارش مشرق، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان پیش از سفر به تهران درباره بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور گفت این به معنای توافق دو کشور در همه امور نیست.

وی که امروز (یکشنبه) وارد تهران شد قرار است طی مراسمی رسمی سفارتخانه انگلیس در تهران را که در سال 2011 تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

به نوشته دیلی میل، وزیر خارجه انگلیس درباره بازگشایی سفارت لندن در تهران گفت: «چهار سال بعد از حمله به سفارت بریتانیا، امروز آن را بازگشایی می‌کنم. ایرانی‌ها همزمان سفارت خود را در لندن بازگشایی خواهندکرد. روابط ما از سال 2011 ارتقا یافته است. رئیس‌جمهور روحانی و توافق هسته‌ای ماه گذشته نقطه عطف مهمی بود. من بر این باورم که قابلیت این را داریم که بیشتر پیش رویم.»

وی افزود: «بازگشایی سفارت‌خانه‌های ما گامی کلیدی برای توسعه روابط دوجانبه است. در این وضع ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که توافق هسته‌ای موفقیتی است که با برداشتن تحریم‌ها بر گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری همراه است. بریتانیا و ایران باید آماده گفت‌وگو درباره چالش‌های مشترک شامل تروریسم، ثبات منطقه و گسترش داعش در سوریه و عراق و مقابله با مواد مخدر و مهاجرت باشند.»

هاموند: امیدواریم طی ماه‌های آینده روابط با ایران به سطح سفیر ارتقا یابد

هاموند خاطر نشان کرد: «این به معنای این نیست که ما در همه امور موافق هستیم. اما این درست است که بریتانیا و ایران باید در کشورهای یکدیگر حضور داشته باشند. نقش سفارت‌خانه‌ها ایجاد همکاری در زمینه‌های مورد توافق و همچنین برای کاهش اختلافات در زمینه‌هایی است که توافق نداریم.»

وی تاکید کرد که سفارت با حضور کاردار غیر مقیم و محدود به ارائه خدمات کنسولی فعال خواهد بود و در طول چند ماه آینده انتظار می‌رود روابط در سطح وزرا و ارائه همه خدمات ادامه یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    گم شو نکبت . فکر کرده حالا که برایش فرش قرمز پهن کرده اند حتما جائی هم در بین مردم دارد . مردم از انگلیس خبیث بیزارند . بیزار
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس