کد خبر 457188
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

وزیر خارجه انکلیس به منظور انجام سفری دو روزه و دیدار با مقامات ایرانی و بازگشایی سفارتخانه این کشور در تهران دقایقی قبل وارد تهران شد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه انکلیس به منظور انجام سفری دو روزه و دیدار با مقامات ایرانی و بازگشایی سفارتخانه این کشور در تهران دقایقی قبل وارد تهران شد.

هاموند امروز قرار است سفارتخانه این کشور در تهران را بازگشایی کند.

سفارت ایران در لندن نیز قرار است امروز با حضور دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه ایران بازگشایی شود.

به گزارش فارس، پس از تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلستان در تهران در هشتم آذر ماه 1390 و ورود دانشجویان معترض به این سفارتخانه و باغ قلهک، روابط تهران و لندن به سردی گرایید و یک روز بعد یعنی نهم آذر ماه 1390 ویلیام هیگ در پارلمان اعلام کرد که دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در انگلیس صادر و به کارمندان این سفارتخانه 48 ساعت فرصت داده شده که خاک انگلیس را ترک کنند.

پس از قطع روابط تهران و لندن در نهم آذر ماه 1390 در پی تجمع دانشجویان معترض مقابل این سفارتخانه و ورود آنها به این سفارتخانه و باغ قلهک، حدود یک سال بعد علی‌اکبر صالحی و ویلیام هیگ وزرای خارجه ایران و انگلیس در تاریخ 25 خرداد 1391 در حاشیه نشست همسایگان دور و نزدیک افغانستان در کابل دیدار و درباره تعیین حافظ منافع توافق کردند و در نهایت وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای در 25 تیر ماه 1391 اعلام کرد که عمان به عنوان حافظ منافع ایران در انگلیس و سوئد به عنوان حافظ منافع انگلیس در ایران تعیین شدند.

پس از آنکه محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ وزرای خارجه ایران و انگلیس در مهر ماه 1392 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند و یک ماه بعد (20 آبان ماه 1392) مرضیه افخم از انتصاب محمدحسن حبیب‌الله زاده به عنوان کاردار غیرمقیم ایران در لندن خبر داد و جی شارما نیز به عنوان کاردار غیرمقیم و ترددی انگلستان در تهران انتخاب شد.

از آن زمان تاکنون کارداران غیرمقیم 2 کشور بارها به پایتخت‌ها سفر کرده و در این مدت بخش کنسولی سفارتخانه ایران در انگلیس مشغول خدمت رسانی به ایرانیان مقیم انگلستان بود.

به گزارش فارس قرار است «جی شارما»، دیپلمات هندی‌الاصل که در حال حاضر به عنوان کاردار ترددی انگلیس مشغول به فعالیت است، به عنوان کاردار در سفارت انگلیس مشغول به فعالیت شود.

محمدحسن حبیب‌الله زاده کاردار ترددی ایران به عنوان کاردار ایران در انگلستان منصوب شده است.

روانجی معاون وزیر خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد که سطح مناسبات دو کشور در سطح کاردار است و تهران فعلا تصمیمی برای تعیین و اعزام سفیر ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس