کد خبر 457104
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

وزارت خارجه انگلیس در آستانه بازگشایی سفارت این کشور در ایران اعلام کرد که هزینه بازسازی این مکان بصورت کامل توسط لندن پرداخت شده و هیچ هزینه ای از ایران دریافت نشده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه انگلیس در آستانه بازگشایی سفارت این کشور در ایران اعلام کرد که هزینه بازسازی این مکان بصورت کامل توسط لندن پرداخت شده و هیچ هزینه ای از ایران دریافت نشده است.

به گزارش ساندی تلگراف، قرار است امروز یکشنبه «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، در سفر به تهران سفارت بریتانیا در ایران را بازگشایی کند.

این سفارتخانه از چهار سال قبل تعطیل است. در اعتراضاتی که منجر به تعطیلی سفارت انگلستان شد خسارت هایی به ساختمان سفارت وارد شد که انگلیس برای بازگشایی آن مجبور به تعمیر آنها شد.

هر چند انگلیس دولت ایران را مسئول مستقیم این خسارت ها می داند اما با این وجود هزینه تعمیر ساختمان سفارت تماما از سوی لندن پرداخت شده و ایران هیچ هزینه ای را در این مورد انجام نداده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    احتمالا این دفعه از زیر تهران یه تونل بزنن به لندن! لااقل مراقب جاسوسی روباه پیر باشید جالب تر اینکه مشرق اگه نگه هیچ منبع خبری ما رو از این خبر خطرناک مطلع نمیکنه زنده باد مشرق
  • یوسف ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام ما باید این هزینه ها را بپردازیم اما نه به عنوان غرامت. هرگاه در سفارتخانه هایی که من در غرب بودم خسارت ها را کشور مقیم می پرداخت ولی مسئولیت خرابکاری را به عهده نمی گرفت. صرفا چون تامین امنیت سفارت به عهده کشور مقیم است باید هزینه ها پرداخت شود.
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    حرف مفت نزن اونهمه انگلیس بما صدمه زده بول تعمیر و رنگکاری و چند تا تابلو رو هم ما بدیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس