کد خبر 456983
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۱

وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر به تهران گفت: بریتانیا و ایران باید آماده بحث بر سر چالش‌های مشترکی که با آن روبرو هستیم، از جمله تروریسم، ثبات منطقه‌ای، گسترش داعش در سوریه و عراق، مقابله با مواد مخدر و مهاجرت باشند.

به گزارش مشرق، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلستان پیش از سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که روابط طرفین طی ماه‌های پیش‌رو به سطح سفیر ارتقا یابد.

وی قرار است روز یکشنبه طی مراسمی رسمی سفارتخانه انگلیس در تهران را که در سال 2011 تعطیل شده بود، بازگشایی کند.

به نوشته روزنامه گاردین، با وجود بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور، طرفین فعلا قصد دارند روابط را در سطح کاردار ادامه دهند. «آجی شارما» دیپلمات هندی‌الاصل که از دو سال قبل به عنوان کاردار غیرمقیم انتخاب شده بود، در تهران سرپرست سفارت خواهد بود و محمد حسن حبیب‌الله زاده نیز همچنان به عنوان کاردار ایران، باقی خواهد ماند.

هاموند گفته است که انتظار دارد توافق ارتقا سطح روابط به سفیر، طی چند ماه آینده به دست آید.
در سفر امروز هاموند به تهران، "دامین هیندز" معاون وزارت خزانه‌داری و گروهی از بازرگانان انگلیسی هم برای بحث در مورد فرصت‌‌های موجود پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، وزیر خارجه انگلیس را همراهی می‌کنند.

هاموند در مورد سفرش به تهران گفته است: «بازگشایی سفارت ما، گامی کلیدی برای ارتقا روابط است. در درجه اول، می‌خواهیم از موفقیت توافق هسته‌ای اطمینان حاصل کنیم، از جمله از طریق تشویق به تجارت و سرمایه‌گذاری پس از آنکه تحریم‌ها برداشته شد.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «بریتانیا و ایران همچنین باید آماده بحث بر سر چالش‌های مشترکی که با آن روبرو هستیم، از جمله تروریسم، ثبات منطقه‌ای، گسترش داعش در سوریه و عراق، مقابله با مواد مخدر و مهاجرت، باشیم.»

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    امیدوارم عجل تا اون موقع بهتون مهلت نده صاحبان سگهای داعشی!
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    دیدن چهره کریهشون کفاره داره چه برسه به رابطه با این...........................................
  • مهدي ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    اگر به جاي سفير بگوييم جاسوس وفتنه ومكر و آشوب ودزد و قارتگر و... بهتر است ما خود دزد را به خانه دعوت مي نماييم پس زياد عاقل نيستيم مگر يك فرد چند بار در تاريخ از يك سوراخ بايد گزيده گردد تا عقل به سرش برگردد ،فقط كافيست تاريخچه اين دزد پست فطرت بي همه چيز را در تاريخ تمامي كشورها مرور كنيم بويژه در ايران اگر گرگ رام گشت وطبيعت خود را ز دست نداد اين بي همه كسان نيز آدم ميگردند
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    این یکی دیگر امکان پذیر نیست چون مجلس باید آن را تصویب کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس