کد خبر 456072
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران از فراخوان برای واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی به بخش خصوصی خبر داد و گفت:‌ در قالب این طرح وظیفه سواد آموزی افراد بی‌سواد را به مدارس غیردولتی واگذار می‌کنیم.

به گزارش مشرق، آیت جعفری با اشاره به فراخوان عمومی واگذاری فعالیت‌های سوادآموزی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد:‌ افراد متقاضی، موسسات خدمات آموزشی و مدارس غیردولتی می‌توانند برای انجام فعالیت‌های سوادآموزی تقاضای خود را ارائه دهند.

وی افزود: در نظر داریم فعالیت‌های سوادآموزی شهر تهران را از حوزه دولتی به بخش خصوصی واگذار کنیم. مدارس غیردولتی در سطح شهر تهران با اعلام آمادگی می‌توانند مسئولیت سوادآموزی افراد بی‌سواد را بر عهده بگیرند البته مدیریت کار بر عهده آموزش و پرورش است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:‌ به ازای هر فردی که آموزش‌های سوادآموزی را دریافت می‌کند، سرانه‌ای معادل 710 هزار تومان برای دوره سوادآموزی، 750 هزار تومان برای دوره انتقال که معادل پایه چهارم، پنجم و ششم است و 900 هزار تومان برای دوره تحکیم سواد به بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

جعفری عنوان کرد:‌ براساس این طرح، سوادآموزی افراد توسط نیروهای بخش خصوصی انجام می‌شود و نظارت بر عهده آموزش و پرورش است. اسامی افراد و اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان به تفکیک مدارس موجود است که ما اسامی این افراد را به بخش خصوصی ارائه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش این امکان را دراد که در تامین فضای آموزشی با شرکت‌ها و موسسات خدمات آموزشی همکاری کند، خاطرنشان کرد:‌ با اجرای این طرح می‌توانیم صندلی خالی مدارس غیردولتی را نیز خریداری کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس