کد خبر 45588
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵

شرکت امنيت شبکه سايمنتک اعلام کرد بروز نقصي کوچک در سيستم تبليغاتي بزرگترين شبکه اجتماعي جهان منجر به اين شد که شرکتهاي تبليغاتي بيشماري به اطلاعات شخصي، تصاوير، مکالمات و حتي پيامهاي خصوصي کاربران اين شبکه دسترسي پيدا کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، شرکتهاي تبليغاتي جانبي با استفاده از اين نقص فني مي توانند براي سالهاي متمادي به اطلاعات شخصي کاربران دسترسي داشته باشند. سايمنتک اعلام کرد در آپريل 2011 در حدود 100 هزار برنامه جانبي تبليغاتي منجر به بروز اين نقص شده اند اما هنوز اطلاعات دقيقي از اينکه اطلاعات چه تعدادي از کاربران فيس بوک به واسطه اين نقص در دسترس شرکتهاي اطلاعاتي قرار گرفته، در اختيار نيست با اين همه انتظار مي رود تعداد اين کاربران رقمي نجومي باشد.

بر اساس گزارش سايمنتک طي سالها صدها هزار برنامه جانبي به صورت غير عمدي باعث دسترسي شرکتهاي تبليغاتي به اطلاعات شخصي ميليونها کاربر اين شبکه اجتماعي شده اند در حالي که شايد حتي اين شرکتها از توانايي خود به دسترسي به چنين اطلاعاتي آگاهي نداشته باشند. شبکه اجتماعي فيس بوک که در حال حاضر بزرگترين شبکه اجتماعي جهان به شمار مي رود نيز از اين رويداد آگاه شده و نشت اطلاعات کاربرانش را تاييد کرده است.

اين شبکه در حال حاضر براي برطرف کردن اين مسئله اقداماتي را انجام داده است. سخنگوي فيس بوک در بيانيه اي اعلام کرد متاسفانه گزارش سايمنتک از اشتباهاتي برخوردار است براي مثال کنکاشهاي متخصصان شبکه نشان داده اند که اين نقص منجر به نشت اطلاعات شخصي کاربران نشده است. همچنين در اين گزارش به پيمان منع شرکتهاي تبليغاتي و توسعه دهنگان از استفاده و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصي کاربران هيچ اشاره اي نشده است.

بر اساس گزارش فاکس نيوز، فيس بوک همچنين تاييد کرده که برنامه جانبي سطح اشتراک برنامه نويسي يا API که سايمنتک در گزارش خود به آن اشاره کرده است را از روي شبکه برداشته است. اين شبکه اجتماعي در حال حاضر بيش از 500 ميليون کاربر داشته و با شرکتهايي مانند گوگل و ياهو بر سر زمان آنلاين بودن کاربران و بازخورد تبليغاتي در رقابتي سنگين است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس