کد خبر 455558
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

بالاخره رسما یک مقام مسئول در سازمان سینمایی با اشاره به دو فیلم مسئله دار «خانه دختر» و «احتمال باران اسیدی» گفت که این دو فیلم تا زمان انجام اصلاحات نهایی اکران نخواهند شد.

به گزارش مشرق، بالاخره خبر چند ماه پیش تایید شد و رسما یک مقام مسئول در سازمان سینمایی با اشاره به دو فیلم مسئله دار «خانه دختر» و «احتمال باران اسیدی» گفت که این دو فیلم تا زمان انجام اصلاحات نهایی اکران نخواهند شد.

معاون نظارت ارزشیابی سازمان سینمایی طی گفتگویی درباره فیلم‌های «خانه دختر» و «احتمال باران اسیدی» گفت: بعد از نمایش فیلم «خانه دختر» در جشنواره فجر شائبه‌هایی برای این فیلم بوجود آمد و بعد از مطرح شدن این نکات دوباره شورای فیلم را بازبینی کرد و با تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «خانه دختر» چندین جلسه داشتیم تا سوتفاهم‌ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: عوامل فیلم هم پذیرفتن برداشت‌هایی از فیلم وجود دارد و برای اصلاح آن اقدام کردند و بعد از اصلاحات پروانه نمایش خواهیم داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا وقتی که نسخه کامل درست و بدون شائبه آن را نبینیم منتظر می‌مانیم که اصلاح شود تا آنچه به نمایش دربیاید باعث تکدر خاطر جامعه نشود و نکات فرهنگی در فیلم‌ها مدنظرمان است.

وی با اشاره به فیلم «احتمال باران اسیدی» اظهار داشت: درباره « احتمال باران اسیدی» اعضای شورای نمایش نکاتی را با تهیه‌کنندگان مطرح کردند تا اصلاحات انجام شود.

معاون رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: اصلاحات در فیلم‌های بسیاری وجود دارد اما  آن‌ها را رسانه‌ای نمی‌کنند به عنوان مثال فیلم «نهنگ عنبر» چندین بار اصلاحیه خورد و کارگردانش هم به خوبی پذیرفت و خوشختانه حالا در اکران با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

گفتنی است که چند ماه پیش، مجله فرهنگی «هفت راه» در مطلبی نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی اعضای شورای پروانه نمایش معتقدند فیلم به موضوع همجنس‌گرایی پرداخته است و به همین دلیل، حتی امکان توقیف آن نیز وجود دارد. این در حالی است که ‌«احتمال باران اسیدی» با کمترین حاشیه در جشنواره‌ی سی و سوم فجر اکران شد و نمایش آن با وجود برخی کنایه‌های سیاسی، مخالفت چندانی را به دنبال نداشت. هر چند که فیلم پیش از نمایش در جشنواره هم در شورای پروانه‌ی نمایش مخالفانی داشت و چند اصلاحیه خورده بود.

منبع: هفت راه


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس