به گزارش مشرق، روزنامه ايران در سرمقاله خود با عنوان«اگر مردم باور کنند» به قلم علي اکبر جوانفکر نوشت:
طراحان و سناريو نويساني که در اتاقهاي فکر! گردهم ميآيند، با استناد به منابع خبري دروغين مانند <شنيده شده است، گفته ميشود، يک منبع آگاه ميگويد، در محافل خصوصي خبري نقل شده است...> اقدام به خبر سازي و واقعنمايي برخي جعليات ميکنند و از اين طريق مي کوشند اذهان مخاطبان را تحت تأثير تبليغات ساختگي اما هدفمند خود قرار دهند. عناصر فعال در اين تحرک سياسي اما غيراخلاقي، شايعات ساخته و پرداخته شده در اتاقهاي فکر! خود را به عباراتي مانند <شنيده شده است>، مستند ميکنند تا به مخاطبانشان چنين القا نمايند که گويا دست اندرکاران پايگاه خبري مزبور از طريق کارگذاشتن شنود در محيط کار و زندگي مسئولان عاليرتبه کشور، به اين اطلاعات دست يافتهاند. اگر در مخاطبان چنين احساسي ايجاد شود، سناريو نويسان و طراحان جريان تبليغاتي عليه دولت به هدف خود رسيدهاند زيرا مخاطبان، شايعات ساخته شده را به عنوان اطلاعات درست و دقيق باور ميکنند و آن را دهان به دهان به ديگران انتقال ميدهند.