کد خبر 455146
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

قرار است تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا همراه با برخی ادوات جنگی به منظور تقویت متحدان ناتو وارد بلغارستان شوند.

 به گزارش مشرق، یگانی جدید از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا مجهز به تانک، توپخانه، خودروهای زرهی سبک شناسایی برای حمایت از متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) عازم بلغارستان شده‌اند.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، بیش از 160 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا یکشنبه هفته جاری همراه با 4 تانک آبرام، 3 یگان توپخانه هویتزر، 6 خودروی زرهی سبک و برخی ادوات دیگر وارد آلمان شده‌اند و قرار است راهی بلغارستان شوند.

بر اساس این گزارش، واحد تفنگداران نیروی دریایی آمریکا اینک عازم بلغارستان شده و قرار است با استقرار در این کشور به مدت سه دوره شش ماهه متحدان و شرکای خود را آموزش دهد. این واحد جدید قرار است در پایگاه نظامی «نو سلوی» بلغارستان مستقر شود.

«ریچارد اولش» سخنگوی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران با ادعای تهدید مجدد از جانب روسیه گفت: «به یقین ما این اقدام را نشانه‌ای دیگر از تعهدمان به حفظ تمامیت ارضی و امنیت متحدان و شرکای بین‌المللی‌مان می‌بینیم.»

سرهنگ دوم «جان ستلی» رییس بخش لجستیک تفنگداران آمریکایی مستقر در اروپا و آفریقا نیز در این زمینه گفت که جابجایی تجهیزات هماهنگی و ارتباط با متحدان و شرکای آمریکا را بهتر می‌کند.

وی در این زمینه گفت: «نتیجه این همکاری و هماهنگی این است که سازمان‌ها و نهادهای مختلف با هم آشنا شده و بعد از وقوع درگیری به یادگیری از هم خواهند پرداخت.»

این مقام نظامی آمریکا افزود که هم اینک بیش از 1700 تفنگدار دریایی این کشور در اروپا هستند.

از آغاز بحران در اوکراین و درگیری‌ها در شرق این کشور، آمریکا به بهانه مقابله با «تهدید روسیه»، حجم زیادی تجهیزات نظامی به کشورهای  حوزه بالتیک و دیگر کشورهای اروپایی منتقل کرده است. مسکو بارها نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و آن را موجب تشدید تنش‌ها در اروپا دانسته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس