اگرچه فاطمه هاشمی از انتشار اظهاراتش در روزنامه شرق گلایه کرد، اما آنچه در پس این عصبانیت وجود دارد، انتشار اظهارات نیست بلکه روزنامه شرق با انتشار کاریکاتور خود، ناخودآگاه پروزه خانوادگی آقای هاشمی در سیاسی کردن پرونده مهدی را بهم زد و این علت عصبانیت آنهاست.

روزنامه اصلاح‌طلب شرق پروژه خانواده هاشمی را به هم زد
گروه سیاسی مشرق – کاریکاتور و مطلب دیروز یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب باعث عصبانیت فاطمه هاشمی شد و پروژه خانواده هاشمی را ناکام گذاشت.
روز دوشنبه در حالی روزنامه شرق روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت که کاریکاتوری از همنشینی مهدی‌هاشمی و محمدرضا رحیمی در بند مفسدان مالی اوین و با تیتری به همین مضمون در این روزنامه زنجیره‌ای منتشر شد که از فحوای سخنان فاطمه هاشمی درباره ملاقات با برادرش دریافت و خبری شده بود.

همین موضوع سبب شد تا فاطمه هاشمی به این نوع پوشش خبری سخنانش واکنش منفی نشان دهند و این روزنامه اصلاح‌طلب را متهم به عافیت‌طلبی‌های مرسوم و با نادیده گرفتن حق مخاطب و اصل آزادی بیان کند که اقدام به تحریف مطالب، سانسور و قلب واقعیت کرده است.[1] با این توضیح که چرا مطالبی که قرار نبود منتشر شود، انتشار یافته است.

وی دراین‌باره گفته است: «جای افسوس دارد مطالبی که صرفاً جهت اطلاع خبرنگار عنوان‌شده و پس از پایان گفت‌وگو نیز تأیید نهایی صورت گرفته، همان مسائل غیرقابل‌انتشار، در روزنامه منتشرشده است. به همین دلیل روزنامه «شرق» موظف است بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات نسبت به انتشار متن کامل مصاحبه این‌جانب اقدامات لازم را انجام دهد.»

به نظر می‌رسد تأکید پررنگ حضور مهدی هاشمی با توجه به جرمی که انجام داده در بند مفسدان مالی و اقتصاد و همچنین شب‌نشینی با محمدرضا رحیمی دلیل اصلی این عصبانیت، فاطمه هاشمی باشد؛ چراکه هاشمی‌ها همواره سعی کرده‌اند که با سیاسی جلوه دادن حکم آقازاده زندانی موضوع مفاسد مالی وی را پوشش داده و مخفی کنند.

روزنامه اصلاح‌طلب شرق پروژه خانواده هاشمی را به هم زد

در همین رابطه، مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان در پست معروف فیس‌بوکی‌اش نوشت: «غروب دیروز به خانه پدری رفتم تا سری به حاج‌آقا (بابا) بزنم. اخبار سایت‌ها و روزنامه بیشتر درباره اعلام کاندیداتوری حاج آقا برای انتخابات خبرگان بود. به حاج‌آقا گفتم "اعلام آمادگی شما برای انتخابات خبرگان دو نتیجه دارد: اولی ایجاد فضای انتخاباتی و دومی فرستادن من به زندان!» و اینگونه وانمود کرد که جرم وی سیاسی است زیرا «کاندیدا شدن پدرم در انتخابات خبرگان به زندان رفتن من منجر می‌شود!» [2]

روزنامه اصلاح‌طلب شرق پروژه خانواده هاشمی را به هم زد
تصویر پست فیس‌بوک مهدی هاشمی

بر همین اساس بود که مهدی هاشمی قبل از رفتن به زندان با قرائت بیانیه‌ای مطرح کرد که «‌ برای تحمل کیفری که آن را عادلانه ندانسته و بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشته‌ام که ....» و بر همین اساس سعی کرد که خود را نه یک مجرم و مفسد مالی بلکه قربانی یک بازی سیاسی مطرح کند.[3] سیاستی که از بدو شروع محاکمه وی از سوی خانواده هاشمی به کار گرفته شده است و گروه سیاسی مشرق نیز در قالب گزارشی با این عنوان «چرا خانواده هاشمی محکومیت مهدی هاشمی را قبول نمی‌کنند؟» به‌صورت مفصل بدان پرداخت. [4]

روزنامه اصلاح‌طلب شرق پروژه خانواده هاشمی را به هم زد
بیانیه‌ای که مهدی هاشمی قبل از ورود به زندان اوین قرائت کرد

اخبار و شنیده‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که مهدی هاشمی برای انتقال از بند اقتصادی زندان اوین به بند سیاسی و امنیتی این زندان درخواست داده است.[5] و طبق صحبت‌های فاطمه هاشمی که در روزنامه شرق روز دوشنبه انتشار یافت، مهدی هاشمی گفته است که:‌ «کنار او هم زندانی‌های سیاسی هستند و هم مالی مثلاً یک برق‌کار هست که به خاطر چک برگشتی دو میلیون تومانی در زندان است و دیگری هم به خاطر پنج میلیون تومان.»[6]

حال به نظر می‌رسد این روزنامه اصلاح‌طلب پروژه خانواده هاشمی جهت وارد ساختن موضوع محکومیت آقازاده‌شان از فاز اقتصادی به فاز سیاسی را به‌شدت به هم زده است که فاطمه هاشمی از روزنامه همسو باسیاست‌های آنان به این شکل شکایت می‌کند.



[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940527000638

[2] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940515000636

[3] http://www.farsnews.com/13940518001066

[4] www.mashreghnews.ir/fa/news/451064

[5] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/454469/

[6] http://www.sharghdaily.ir/News/70904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر چپاولگران بیت المال
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    مشرق دمت گرم خوب پته اینا رو می ریزی رو آب
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سوتی هست ولی بعید است که سهوی باشه چون شرق حرفه ای تر از این حرفهاست . و به نظر نمیرسه که هدفی پشت این کاریکاتور صفحه اول نباشه .
  • حسین ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا برخی زندانیان در نقاط دورافتاده و آن هم به صورت دوره ای حبس را می گذرانند ولی عده ای با اینکه فساد مالیشان بیشتر است در سوئیت های اوین روزگار می گذرانند؟
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    دعا میکنیم که خدا کمکتان کند که در بد بازاری گرفتار امده اید !!! ابن بازار مسگرهائی که بوجود اورده اند همه سر و صدائی درونش راه اندازی شده بجز صدای مس !!!
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سوتی هست ولی بعید است که سهوی باشه چون شرق حرفه ای تر از این حرفهاست . و به نظر نمیرسه که هدفی پشت این کاریکاتور صفحه اول نباشه .
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بشمار
  • محسن ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    با اتفاقات اخیر : محاکمه وزندانی شدن رحیمی معاون ریس جمهور سابق ، مهدی هاشمی پسر آقای هاشمی رفسنجانی و سایر مفسدان اقتصادی و امنیتی، حضرت عباسی اعتماد مردم به خصوص اقشار طبقه 2 و 3 جامعه به دستگاه قضایی و نظام اسلامی زیاد شده دیگر کمتر کسی می گوید آقا زاده ها و مسئولین در دایره امن هستند.
  • ناشناس ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    تخلفات اقتصادی مهدی هاشمی رفسنجانی بر همگان محرز و مسلم شده است و این خانواده نمیتوانند دریافت رشوه های میلیون دلاری فرزندشون را لاپوشانی و انکار نمایند .
  • اینجانب محمد ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    این دوتا را کنار هم انداختن به مصلحت نیست .... تجارب هم را می اموزند و دکتری و فوق کتری فساد مالی از زندان بیرون میایند!.
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    جالبه! یاد اون عکس معروف روزنامه شرق تو جریان روزه سیاسی اصلاح طلبان افتادم! عکس میردامادی سر یه میز پر از غذا که بد جوری پروژه روزه سیاسی رو هوا کرد. سر همون عکس به قوچانی گفتن تو نفوذی هستی! حالا دوباره روزنامه شرق و یه این بار یه کاریکاتور....
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    کبوتر با کبوتر عپغاز با غاز کند هم کیسه با هم کیسه پرواز
  • محمد باقر ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام برمشرق عزیز تحلیل وگزارش خوبی دادید
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اقا حالا این مهدی هاشمی حبس می کشه رشوه هایی را که گرفته و ضرریی را که به ملت رسانده را هم بر می گردونه و جبران می کنه اگر نه که تا 100 دیگه هم زندان باشه نفعی واسه ملت نداره بالاخره جریان حکم این بابا چی شد
  • دهاتي اسكي باز ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    خدا شاهدست اين جريان رشوه كرسنت هم إز نروژ لو رفت والا اين اقايان استادند.
  • محمد ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    هدف شرق رد شدن از روحانی برای اننتخابات دوره بعدیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس