کد خبر 454951
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

فرماندار تهران گفت: در کن ۱۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شدند که ۵۰ واحد آن در معرض تخریب قرار دارند و حکم آنها صادر شده و تا پایان سال این تعداد به صفر می رسد.

 به گزارش مشرق، ریاست آموزش و پرورش اردل، بخشدار و فرماندار اردل، لردگان و خراسان، معاون اداری و مالی بنیاد مستضعفان و جانبازان چهار محال و بختیاری، قائم‌مقام و مدیرکل صدا و سیمای  سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی، سرپرست استانداری خراسان جنوبی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه کرج و نخستین استاندار البرز در کارنامه فرماندار ۵۰ ساله تهران دیده می شود.

فرهادی مدیری بی حاشیه و بدور از اظهار نظرهای سیاسی و معتقد است باید بیشتر رویکرد اجتماعی داشت تا مسایل سیاسی نشود.هرچند تعامل فرمانداری با شورای شهر پیشتر با چالش روبرو بود اما حالا فضای تعامل و آرام میان این دو نهاد مرتبط با هم دیده می شود.دفترش محل تردد افراد، اشخاص، سازمان های مردم نهاد، مهندسان جوان و مدیران است و کمتر وقت مصاحبه و گفتگو با رسانه ها را دارد.

عیسی فرهادی در مورد اینکه یکی از وظایف فرماندار حفاظت از محیط زیست است اما در مورد صنایع آلاینده که در داخل تهران وجود دارد مانند کارخانه روغن نباتی قو و سیمان تهران چرا این صنایع به خارج از شهر منتقل نمی شوند؟ گفت: بله شما درست می فرمائید. یکی از وظایف مهم فرمانداران بحث حفاظت از محیط زیست است و می توان گفت که به طورکلی بخش عظیمی از وظایف فرمانداران در حوزه اجتماعی است. در بحث محیط زیست باید همه زوایا را در نظر گرفت. یک بخش آن کارخانه های قدیمی، بخش دیگر خودروهای فرسوده، ساخت و سازهای بی رویه که فضای سبز کافی برای آن در نظر گرفته نشده، فاضلاب تهران که در این سالها فقط ۵۰% آن ساخته شده و اعتباز زیادی برای تکمیل نیاز است،کارخانه های بی شمار اطراف تهران مانند پالایشگاه، نیروگاه برق و غیره که آلایندگی ایجاد می کنند و بخشی از آلودگی های شهر تهران مربوط به آلاینده های اطراف آن و بخشی هم مربوط به شهر های دیگراست. بعنوان مثال ریزگردها از غرب کشور به تهران وارد شد پس به این ترتیب آلودگی های تهران علل فراوانی دارد و برنامه ریزی برای کاهش این آلودگی ها از وظایف ما است.

 معادن شن و ماسه تهران تعطیل می شوند

فرماندار تهران گفت: برای کاهش آلودگی ها یکی از اقداماتی که فرمانداری بر آن نظارت دارد سیسیتم فاضلاب شهری تهران و انتقال پساب به دشت ورامین بود. در بخش حمل و نقل هم دولت به دنبال این است که خطوط قطار شهری به اسلامشهر، پرند، ورامین، پردیس، ... امتداد یاید تا تردد خودرو کاهش پیدا کند. همچنین تعدادی از صنایع کوچک تا کنون به خارج از تهران انتقال پیدا کرده و تعدادی هنوز در داخل شهر هستند و تعدادی از صنایع نیمه مزاحم مانند مبل سازی ها را هم در مناطق خاصی انتقال داده ایم. حتی معادن شن و ماسه که در منطقه ۱۸ وجود دارند که تحت بهره برداری های بی شمار قرارداشته و مساحت آن حدود۴۷۲ هکتار زمین است باید تعطیل شود که هم دیگر نخاله های شهر در آن منطقه منتقل نشده و هم فضای سبز توسعه یابد.

فرهادی گفت: نمی توانیم بگوئیم کاری نشده چرا که آمارها نشان می دهد سرانه فضای سبز تهران ۷۳درصد افزایش داشته و بنزین هم استاندارد شد که آثار آن را در هوای تهران شاهد هستیم. اما درمورد چندکارخانه داخل تهران هم باید بگویم که حق با شماست و این کارخانه ها باید منتقل شود و اگر هم منتقل نشود حتما بایداز سیستم فیلترینگ استاندارد استفاده کنند. به اعتقاد من در مدت ۵ سال این انتقال باید انجام شود.

۱۰۰ ویلا و رستوران حاشیه رودخانه کن تخریب می شود

فرماندار پایتخت در مورد اینکه چرا رستوران ها و ویلاهای حاشیه رودخانه های کن تخریب نمی شود گفت: هر تخریبی نیاز به مجوز دستگاه قضایی دارد. اما ساخت و سازهای غیر مجاز در شروع کار نیازی به مجوز قضایی ندارد. در کن ۱۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شدند که ۵۰ واحد آن در معرض تخریب قرار دارند و حکم آنها صادر شده و تا پایان سال این تعداد به صفر می رسد. تا کنون ۳۵ مورد تخریب هم صورت گرفته است. به علاوه اینکه هیچ مجوزساخت و ساز جدیدی صادر نشده است.

گسل تهران فعال نشده است

عیسی فرهادی پس از استماع گزارش از وضعیت جوادآباد ورامین در مورد وقوع چندین زمین لرزه در این شهر و اظهاراتی مبنی بر شکسته شدن گسل و اینکه آیا تهران هم در وضعیت آماده باش قرار دارد گفت: بر اساس قانون می دانید که مدیریت بحران شهر تهران بر عهده شهرداری تهران است اما در هفته جاری جلسه ای در استانداری تهران با حضور معاون عمرانی استاندار، ژئوفیزیک دانشگاه تهران، آب فاضلاب، زمین شناسی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و سایر اعضا تشکیل شد و گزارش ها را ارائه کردند. بر اساس این گزارش ها گسل تهران فعال نشده و اگر موردی باشد شهرداری و ژئوفیزیک آثار و شواهد را اعلام می کنند.

درصد بالایی از ساختمان ها، مدارس و ادارات دولتی تهران مشکل بافت فرسوده دارند

فرماندار تهران در پاسخ به سوال درباره مشکل بافت فرسوده ادارات  در تهران  گفت: ساختمانهای فرسوده مدارس و محل های فرسوده تهران را هم آموزش و پرورش و هم شهرداری تهران لیست کرده اند و می دانند. درصد بالایی از ساختمانهای تهران مشکل دارند اما می دانیم!

فرهادی در مورد اینکه بر خلاف وظایف فرماندار مبنی بر نظارت بر حسن انجام کار راهنمایی و رانندگی و کنترل ترافیک تاکنون اظهار نظری در این خصوص از زبان شما نشنیده ایم گفت: موضوعات شورای ترافیک تهران بر عهده شهرداری تهران است و ما هم حضور داریم اما تمامی موارد در آن جلسه بحث و بررسی می شود و اگر نیاز به اطلاع رسانی باشد شهرداری انجام می دهد.

یک مورد لابی فرمانداری و شهرداری و شورای شهر پیدا کردید جایزه می دهم!

فرهادی در مورد اظهارات اخیر علیرضا دبیر عضور شورای شهر تهران مبنی بر اینکه شهرداری تهران و برخی اعضای شورای شهر با فرمانداری لابی دارند تا در برخی مصوبات وقت بگیرند گفت: مطلقا چنین لابی وجود ندارد. در مصوبات کارگروه ها فعال هستند و لابی هم می شود تا ایرادات برطرف شود اما این لابی ها هیچ تاثیری در تائید مصوبات ندارد. اگر یک مورد فقط یک مورد پیدا کردید جایزه می دهم!

پیشنهاد ایجاد ۶ بخشداری جدید در تهران در حال مطالعه است

فرماندار تهران در مورد اینکه آیا پیشنهاد جدیدی برای تقسیمات کشوری در تهران ارائه کرده اید گفت: هم در دولت قبل و هم دولت فعلی پیشنهاد توسعه سیاسی تهران را داده ایم. البته مخالف ایجاد تعدد فرمانداری در تهران هستیم اما پیشنهاد کردیم تهران ۹ بخشداری داشته باشد مثلا بخشداری کن و آفتاب و مرکزی داریم و بخشداری هایی مانند ونک و غیره ایجاد شود. این توسعه موجب می شود تا در مسائل زیست محیطی و مسائل اجتماعی تاثیر گذاری بیشتر شود . تمام این بخشداری ها زیر مجموعه فرمانداری بوده و قطعا عملکرد بهتری خواهیم داشت.

وی افزود: این پیشنهاد ۷ ماه قبل ارائه شده و در حال کارشناسی است. نظر استاندار و وزیر کشور هم تائید طرح است. همچنین پیشنهاد دادیم ادارات شهر تهران به عنوان اداره کل تغییر کند. مثلا آموزش و پرورش تهران اداره کل است و این موفقیت زیادی به همراه داشته است.

آبفا لیست پرمصرف ها را به فرمانداری بدهد وارد می شویم

فرماندار تهران در مورد موضوع کم آبی و مشترکان پرمصرف و اینکه واقعا چرا پولدارها می توانند آب تهران را هر طور بخواهند هدر دهند گفت: این موضوعات بسیار بحث شده و استاندار هم جلسات زیادی داشتند. سال گذشته را با سختی پشت سر گذاشتیم و امسال هم باید با سختی آب را به فصل بارندگی برسانیم. هرچند آب و فاضلاب این مشترکان را جریمه می کند اما اگر آب و فاضلاب تهران لیست مشترکان پر مصرف را به فرمانداری بدهد قطعا حمایت می کنیم و دادگستری هم وارد می شود.

آغاز بکار ستاد فرماندهی فوریتهای اجتماعی در تهران

عیسی فرهادی در پاسخ به اینکه متاسفانه معتادان متجاهر و متکدیان و زنان خیابانی در پایتخت موجب آبرو ریزی تهران است چرا اقدام عملی نمی شود گفت: البته وضعیت نسبت به گذشته خیلی بهتر شده اما شما درست می گوئید. برخی از اردوگاه ها هم با همکاری شهرداری راه افتاده و در شهریور ماه ظرفیت تکمیل می شود. اما با پیشنهاد شهرداری تهران و تصویب وزارت کشور ستاد فوریتهای اجتماعی با ریاست فرمانداری و تجهیزات شهرداری و عضویت دستگاه های مرتبط تشکیل شده است. این مرکز فرماندهی وظیفه ساماندهی تمامی آسیب ها را برعهده دارد. یعنی شماره تلفنی سه رقمی را در اختیار تهرانی ها قرار می دهیم که هر شهروندی متکدی، کودک خیابانی و معتاد و غیره دیدند به سرعت این افراد  از سطح شهر جمع می شود. تشکیلات جدیدی نیست اما مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر کار ستادی انجام می دهیم به علاوه کار اجرایی همچنین این ستاد ماه رمضان باید راه اندازی می شد اما کمی به تاخیر افتاده که به زودی اجرایی می شود. حتی وقتی معتاد یا کارتن خواب و متکدی برای شهر دیگر بود به سرعت به شهر خودشان تحویل می دهیم.

فرماندار تهران در این گفتگو از دغدغه های خود در بخش تقویت NGO های تهران هم سخن گفت و اظهار داشت: سازمانهای مردم نهاد ما دو بخش دارند. برخی افراد ضعیفی هستند و برخی هم می آیند و کار سیاسی انجام می دهند و می روند و به ندرت پیش می آید که یک سمن وارد فعالیت اجتماعی شوند. ناگفته نماند همین سمن های اندک هم بخش زیادی از کار را برعهده گرفتند. حالا فکر کنیم هر سمن در تهران ۱۰ آسیب دیده را پوشش دهد می شود ۳۰ هزار نفر و این یعنی موفقیت حتی در بحش آموزش و پرورش و طلاق و بحران سمن ها می توانند مشاوره دهند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس