کد خبر 454947
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

وزیر امور خارجه لیبی خواستار لغو تحریم صادرات سلاح به این کشور به منظور مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش مشرق، محمد الدایری در نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع لیبی گفت: کشورهای عربی درباره خطرناک بودن تحولات لیبی توافق نظر دارند.

الدایری افزود: تروریسم در لیبی با حضور افراد مسلح گروه انصار الشریعه آغاز شد و این افراد مسلح شهر درنه را تصرف کرده اند. باید به کشتارهایی که از سال 2012 تاکنون در لیبی به دست داعش و انصارالشریعه انجام شده است، پایان داد. ارتش لیبی تجهیزات و تسلیحات لازم را برای مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در اختیار ندارد. مردم لیبی از آنچه در درنه، بنغازی و سرت رخ می دهد ناراحت هستند. داعش تلاش می کند لیبی را به پایگاه پشتیبانی و پشت جبهه خود تبدیل کند.

وی خاطر نشان کرد: تحریمها علیه ارتش لیبی مانع از تحرک جدی آن در مبارزه با تروریسم می شود. باید به خطر تروریسم در لیبی برای کشورهای همسایه توجه کرد. لیبی به علت کمبود سلاح نخواهد توانست تروریسم را ریشه کن کند. خطر داعش و تروریسم در لیبی همه کشورهای همسایه از جمله تونس، مصر و الجزایر و نیز اروپا را به علت مهاجرت های غیرقانونی تهدید می کند. آنچه در لیبی رخ می دهد به همه کشورهای عربی ارتباط دارد.

وزیر امور خارجه لیبی گفت: نیروی هوایی ارتش لیبی محدود به داشتن دو فروند هواپیماست. نباید شرایط کنونی ارتش لیبی ادامه پیدا کند. تشکیل دولت توافق ملی به منظور دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در لیبی ضروری است و تنها راهکار پایان دادن به بحران سیاسی و امنیتی در کشور است. اما نمی توان برای تجهیز ارتش لیبی به سلاح منتظر تشکیل دولت آشتی ملی ماند، زیرا ارتش لیبی به سلاح و تجهیزات برای مقابله با گروه های تروریستی نیاز دارد و ما این درخواست را به شورای امنیت ارائه کردیم.

الدایری افزود: داعش در لیبی با داعش در نیجریه، سوریه و عراق ارتباط دارد. ما خواهان اجرای پیمان دفاع مشترک عربی در لیبی هستیم. امنیت ملی لیبی به امنیت ملی عربی، آفریقا و جامعه جهانی ارتباط دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس