وزیر دفاع با بیان اینکه سازمان صنایع هوافضا بر روی انواع موشکهای بالستیک متمرکز شده، گفت: چند پروژه راهبردی را در حوزه موشکی به نتیجه رساندیم از جمله دقت در بردهای بلند وماندگاری و بارانی کردن سرجنگی ها.

چهار گردان S300 به‌روز شده را تحویل می‌گیریم/ برنامه تامین جنگنده از روسیه/ هیچ رزمایشی به تاخیر نمی‌افتدبه گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران و به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعی، در حال برگزاریست، گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه ودجا را به گونه ای سامان دهیم که قادر باشد نیازهای نیروهای مسلح را در همه حوزه ها به نحو شایسته ای پشتیبانی کند.

وی افزود: برای این کار ابتدا یک طرح جامع برنامه 4 ساله تهیه شد و هم اکنون در حال حرکت در این مسیر هستیم.

دهقان افزود: اقدام بعدی، توجه به هزینه ها و موثر سازی آن و کاهش راهبردی هزینه بود که در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد کاهش 20درصدی هزینه در موضوعات جاری هستیم.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اکید بر اینکه توان بازدارندگی و توان راهبردی خود را هر روز افزایش می دهیم، گفت: برروی تامین اقلام دفاعی متمرکز شدیم. طرح ها را با شتاب و سرعت قابل قبولی به نتیجه رساندیم ودر اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم.

دهقان تصریح کرد: پروژها را اولویت بندی کردیم و با تمرکزی که روی این پروژها شد، بیش از 30درصد آنهارا به نتیجه رساندیم.

وزیر دفاع افزود: اگر جایی در سطح ملی ظرفیتی وجود دارد که با سرمایه گزاری اندک، نیاز ما را برطرف کند به سمت آن می رویم.

وی در عین حال تصریح کرد: ما ظرفیت های عظیم صنعتی داریم که می‌تواند به توسعه ملی کمک کند، مانند صنعت نفت و گاز و مخابرات و عمران.

دهقان، موضوع آمایش صنایع دفاعی را از جمله موارد مهم عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله پدافند غیرعامل در صنایع دفاعی را دنبال می کنیم. در داخل شهرها صنایع دفاعی نداریم و همه آنها را به بیرون از شهرها برده ایم.

وی با بیان اینکه سازمان هوافضای وزارت دفاع بر روی انواع موشکهای بالستیک متمرکز شده، گفت: در حال کار بر روی افزاش دقت موشکها هستیم و می خواهیم این سیستم ها در برابر جنگ الکترونیک و هدف قرار گرفتن، مصون باشند.

وزیر دفاع در ادامه گفت: چند پروژه راهبردی را در حوزه موشکی به نتیجه رساندیم از جمله دقت در بردهای بلند وماندگاری و بارانی کردن سرجنگی ها.

وی ادامه داد: بدنبال هواپایه کردن موشکهای زمینی هستیم که برخی کروزهای ساحل به دریا عملیاتی شده اند.

دهقان افزود: بهترین موشک های ضدزره را در اختیار نیروهای مسلح قرار دادیم.

وزیر دفاع درخصوص پیشرفت های حوزه دریای نیز گفت: زیرسطحی جدید 500 تُنی امسال به نیروی دریایی ارتش ملحق می شود و در گامهای بعدی نیز درخصوص زیرسطحی های سنگین قدم برخواهیم داشت.

دهقان با بیان اینکه تلاش داریم تا همه بیسیم ها را از آنالوگ به دیجیتال تبدیل کنیم، افزود: کار بر روی رادارهای آرایه فازی ادامه دارد و ما به سمت سیستم های پسیو حرکت می‌کنیم.

وزیر دفاع درخصوص صنایع هوایی نیز از عملیاتی شدن بالگرد ملی طی سال جاری خبر داد و افزود: جنگنده صاعقه2 تحویل نیروی هوایی ارتش شده و جت آموزشی نیز مور آزمایش قرار گرفته و آماده تولید است.

دهقان تصریح کرد: پرنده‌های هدایت پذیر (پهپاد) در انواع مدل های رزمی، شناسایی، تعقیب و مراقبت هوایی تولید شده که مشتری های بسیار زیادی از خارج دارد و ما آنها را با رعایت موارد امنیتی میفروشیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه یکی از مشکلات این وزارتخانه در بحث املاک بر می‌گردد، گفت: با دستگاهها و نهادهایی نظیر بنیاد مستضعفان رایزنی‌های می‌کنیم تا این موضوعات حل شود.

وی افزود: 25 درصد تعداد معارضین کمتر شده و در بحث خارجی نیز برخی دعاوی وجود دارد که عمدتا به قبل از انقلاب بر میگردد. این مواد در دستور کار قرار گرفته، دو سه مورد آن حل شده و باقی نیز به نتیجه خواهد رسید.

سردار دهقان درخصوص موضوع S300 نیز با اشاره به دستور لغو عدم واگذاری این سامانه به ایران توسط رئیس جمهور روسیه گفت: آنها قطعنامه را بهانه می‌کردند اما این موضوع نمی‌توانست مانع واگذاری S300 به ایران شود.

وزیر دفاع گفت: تمامی تغیرات روس ها در این چند سال روی سامانه S300 که قرار است به این واگذار شود اعمال خواهد شد و سامانه بروزی را تحویل خواهیم گرفت.وی ادامه داد: متن قرارداد آماده است و هفته آینده دوستان ما برای امضای قرازداد به روسیه می روند.

وی خاطرنشانکرد: تا پیش از این، درخواست 3 گردان S300 داشتیم که یکی دیگر هم به آن اضافه شده و قیمت هم بالاتر رفته است.

دهقان افزود: با روس ها مذاکراتی داشته ایم که در بخش صنایع هوایی که در بحث جنگنده ها و آموزشی از روسیه خرید خواهیم کرد و امروز ما می توانیم در سطح طراحی و تولید با طرف روسی همکاری کنیم و آنها هم این را پذیرفته اند.

وزیر دفاع درخصوص قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: در این قطعنامه بندی وجود دارد که همزمان با صدور آن، جمهوری اسلامی نیز بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که هیچ محدودیتی را نمی پذیریم و از کسی در این خصوص اجازه نخواهیم گرفت.

دهقان تصریح کرد: ما از هر مجموعه ای که بخواهد با اسراییل و امریکا مبارزه کند حمایت می کنیم.

وی در عین حال افزود: ما هیچگاه با نیت کاربرد سلاح هسته ای هیچ اقدامی نکردیم و هیچ موشکی در این موضوع نه طراحی و نه تولید شده است. هیچگاه ملاحظات فنی کلاهک اتمی را برای موشک هایمان نه بررسی و نه اعمال کردیم. موشکهای ما دفاعی است.

دهقان با بیان اینکه هیچوقت به دنبال موشک با برد بیش از 2 هزار نبوده و نخواهیم بود، گفت: اگر امریکا یا اسرایل همین امروز تصور کنند که میتوانند اقدام کارسازی علیه ایران داشته باشند، یک لحظه هم صبر نمی کنند. اوباما گفته است که اگر بتوانیم، ایران را نابود میکنیم درحالیکه میداند که نمیتواند، مانند پیچ و مهره های هسته ای که میخواستند باز کنند ولی نتوانستند.

وی با بیان اینکه امروز ما با 35 کشور در 3 قاره از ونزوئلا تا اندونزی و در همه حوزه‌ها همکاری داریم، به موضوع تعمیرات و خدمات و فروش و نیز انتقال تکنولوژی به برخی کشورها اشاره کرد.

وزیر دفاع درخصوص درخواست برای برگزاری رزمایش موشکی نیز گفت: رزمایش با تست موشکی فرق می‌کند. رزمایش ها در هر سال و در زمان مشخص خود برای بررسی نقاط ضعف و قدرت سامانه‌ها برگزار میشود.

دهقان با تاکید بر اینکه هیچ مانور و رزمایشی در سطح ملی نه متوقف و نه به تاخیر می افتد، گفت: تست های موشکی ما متناسب با فرایند تحقیق و تولید انجام میشود و هیچ منعی ندارد. در بحث تست های موشکی ذات کار بر تحقیق و تولید است و هر سامانه ممکن است تا 15 بار هم آزمایش شود.

سردار دهقان درخصوص موضوع توافق هسته ای نیز اظهار داشت: «برجام» ابتدا باید باید مراحل قانونی را طی کند و اگر پروتوکل الحاقی را بپذیریم، PMD نیز در آن آمده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشوها آن را پذیرفته اند و اینطور هم نیست که همان وقت که آژانس گفت، بیاید و بازدید کند. آنها باید از قبل اطلاع بدهند. ضمن اینکه مراکز نظامی تحفظ خاص خود را دارد.

وزیر دفاع افزود: اگر برجام و پروتکل الحاقی را پذیرفتیم مانند باقی کشورها عمل می‌کنیم. برای بازدید باید مدرک و شاهدی بر فعالیت غیر مجاز باشد که ما هیچگاه بدنبال این فعالیت ها نمی‌رویم. پارچین یک مجموعه صنعتی اداری و مسکونی گسترده است که اقدامات عمرانی و مهندسی نیز در آن انجام می‌شود.

وزیر دفاع اظهار داشت: طبیعیست که ممکن است در سایه اجرایی شدن برجام، همکاری های ما نیز افزایش یابد و برای همین هم هست که کشورها، سبدهای خود را در صف گذاشته اند اما بنا نیست بعد از توافق، دروازه های خود را به روی خارجی ها باز کنیم تا بازار ما را بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • شهرام ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    امیدوارم در بین این جنگنده ها ایران هم خود را در پروژه ی سوخو تی 50 سهیم کند.
  • وطن پرست ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    مگه 5 گردان نبود؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    می شه درباره 4 گردان و اینکه چند پرتابگر و چند رادار دارن توضیح بدید
  • علیا ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    ماشا الله حزب الله دهقان تصریح کرد: ما از هر مجموعه ای که بخواهد با اسراییل و امریکا مبارزه کند حمایت می کنیم. از عملیاتی شدن بالگرد ملی طی سال جاری خبر داد و افزود: جنگنده صاعقه2 تحویل نیروی هوایی ارتش شده و جت آموزشی نیز مور آزمایش قرار گرفته و آماده تولید است. این ها پاسخی به افرادی هستند که صبح تا شب اعتراض میکنند انگار شب میخوابی صبح بهت زن میزنند میگند جنگنده ساخته شد. تورو خدا برای نیروی دریایی بیشتر تلاش کنید. ما به ناوهای بیشتری از کلاس جماران 3 (که هم از نظر طراحی و هم توان رزمی بالاتر از جماران 1 هست) نیاز داریم.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    تعریف گردان موشک به چه صورت هست؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    کاش نوع جنگنده را اعلام میکردند.
  • شهرام ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    راست میگه مگه 5 تا نبودند چطور 4 تا شد
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    خداروشکر از چین نمی خریم
  • علیا ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    8 آتشبار بود که میشه 3 گردان. هر آتش بار در توپخانه معادل گروهان در سازمان رزم نیروی زمینی هست. و هر گردان توپخانه معمولن شامل 3 آتشبار هست. با 8 آتشبار دو گردان 3 آتشباری و یک گردان 2 آتشباری خواهیم داشت. اما الان تعداد آتشبارها افزایش پیدا میکنه
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جنگنده هم بخرین
  • حسين ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جنگنده‌ای که ایران می‌خره احتمالا از خانواده سوخو ۳۰ هستند اونم تعداد کم! حدود ۳۰فروند از فرانسه جنگنده نمی‌خریم ولی احتمالا از چین بخریم سردار هم فقط گفته از فرانسه پیشنهادی نداشتیم نه چین حتی پاکستان هم ممکن هست پیشنهاد بده والسلام.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    از اونجایی ه پدافند هوایی نوعی توپخانه به حساب میاد: آتشبار در توپخانه معادل گروهان در نیروی زمینی هست. در سازمان رزم توپخانه هر گردان معمولن شامل 3 آتشبار میشه. مثلن در هر آتشبار کاتیوشا که ما ایرانیها به خاطر کاربردش توی جنگ 8 ساله خیلی باهاش آشنا هستیم هر گردان 3 آتشبار و هر آتشبار 4 خودروی حامل کاتیوشا داره. ایران 8 آتشبار سفارش داده بود. که با این حساب 3 گردان میشد. فکر کنم در اس 300 هر آتشبار شامل یک خودروی فرماندهی و خودروی رادار کشف و خودروی رادار هدایت و دو خودروی حامل موشک میشه. البته این رو دقیق نمیدونم.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    اگر واقعا بتوانیم یک قرارداد عملی در مورد سوخو ۳۵ و نسل پنجم را داشته باشیم بطوریکه روسیه سر آن بازی نکند مطمئنا از جنگنده های چینی J-10 ولو آنکه پیشینه فناوری آمریکایی داشته باشند بسیار بهتر است به این علت شما محصولی به روز را از روسیه می گیرد که برای تکنولوژی روز آمریکا چالش آفرین است در حالیکه جنگنده J-10 چینی حتی با کپی از فناوری دهه ۸۰ آمریکا نیاز مقابله نیروی دفاعی ما را با جنگ احتمالی آینده را براورده نخواهد کرد.
  • amir ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    ادبیات مجموعه وزارت دفاع را میپسندم،اما برای اینکه بهانه بدست دشمن ندهیم تا جنگ تبلیغاتی مجددی راه بیاندازد،به جای گفتن جمله " دهقان تصریح کرد: ما از هر مجموعه ای که بخواهد با اسراییل و امریکا مبارزه کند حمایت می کنیم." میتوانیم واضح تر مقصودمان را بیان کنیم که ابهامی در بیان ما وجود نداشته باشد،آیا ما از مجموعه اقدامات تروریستی و بمب گذاری هم حمایت میکنیم? جواب منفی است.پس خودمان ابهامی در سخنانمان قرار ندهیم... مرسی جنابان مشرقی
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    راست میگه 5 گردان بود منم صبح تا حالا دارم به همین فکر میکنم چند وقت پیش گفتن ایران 5گردان و 800 میلیون خرید
  • محمد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    پنجمیشو خودمون می سازیم و همینطور 6و 7و ...
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    su 50 و mig 31 خیلی خوبن
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سردار رسمن اعلام کرد که فقط به روسیه اعلام نیاز شده و با هیچ کشوری دیگه هم صحبت نکردیم. من فکر میکنم سوخو 35 باشه چون نیاز ما با سوخو 35 بیشتر تطابق داره. البته حتمن خبر دارید که چند وقت پیش توی اینفوگرافی ای که توسط وزارت دفاع روسیه برای پکفا و انواع تولیدیش در اینترنت پخش شد نام ایران هم وجود داشت و احتمالن برای 2020 تعداد 24 عدد برای ایران برنامه ریزی شده. من احتمال میدم که مذاکراتی در این مورد شاید دو یا حتی 3 سال قبل با روسیه انجام شده و براش برنامه ریزی شده.
  • کوروش بزرگ ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    چهارگردان راباورنکنیدمطمئنا بیشتراز چهارگردان هستش این خریدهامحرمانش مقداردقیقش اعلام نمیشه بعدش خریدجنگنده میگ31بی ام گزینه خوبیه وجی 10هم بخریم ضررنمیکنیم راستی چه خبرارباور373وقاهراف313؟
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    منظور از اس 300 بروز شده انتی 2500 نباشه صلواااات
  • پژمان ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بسیار عالی وامیدوار کننده بود...مچکریم سردار..فقط سوالی که مطرحه چرا نباید برده موشکها رو افزایش بدیم؟ اگه دلواپسی شیاطین غربی اسراییل بوده..خوب الان هم که تو تیر رسه؟؟؟
  • هومن ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوخو 30 و سوخو 32 و میگ 31فراموش نشود .
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوئد رو فراموش نکنید جنگنده ساب 39 جنگنده خیلی ایده آلی هست
  • منصور ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوخو32 نداریم عزیزم
  • غلام شیش لول بند ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوخو 32 خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    عزیز دلم همین چین و روسیه به زور به ایران تسلیحات می فروشند بعد شما انتظار داری سوئدی که عضو ناتو هست و بدون اجازه آمریکا و انگلیس آب نمی خوره جت جنگی به ایران بفروشه؟
  • سعید ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    هیچ خبری از باور ندادن. خداحافظ باور. شاید اصلا باوری در کار نبود.
  • شهرام ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جنگنده ی میگ 31 توسط ایران خریداری نشده این خبر توسط اسرائیل منتشر شده برای ایجاد رقابت تسلیحاتی در منطقه فکر نکنم میگ 31 احتیاجی به پنهان کردن داشته باشه میگ 31 الان در سه کشور روسیه و قزاقستان و سوریه موجود است.
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    j10 نخرن بهتره همون سوخو35 خیلی بهتره البته حدود500تایی نیازداریم
  • شهرام ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    تنها کشور تولید کننده ی سلاح های پیشرفته که از گزند لابی های صهیونیستی در امان مانده کشور روسیه است بقیه ی کشورها مثل امریکا و فرانسه که اگه قراردادی با این کشورها هم امضا شود باز با رشوه ی صهیونیست ها ان قرارداد ها لغو خواهد شد این مسئله رو سردار دهقان وزیر محترم دفاع کشورمان هم اگاه است ولی در این مورد هم باید مراقب وحشی های سعودی باشیم زیرا در این هفته های اخیر وزیر خارجه ی احمق شان رو خیلی به روسیه میفرستند مطمئنا هدفشان تخریب روابط ایران و روسیه است.
  • کوروش بزرگ ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    شهرامن نگفتم ایران قبلامیگ 31روازروسیه خریداری کرده گفتم میگ 31گزینه خوبی براخریدهستش البته میگ 31برای زدن اف15تااف18مناسب هستش ولی ازپس جنگندههای جدیدمثل اف22اف35یوروفایترورافائل برنمیادالبته توانایی زدن موشکهای کروزروداره.
  • علی حقجو ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    چا سوخو 32 نداریم . سخو 32 همان سوخر 31 است که آئینه بغلش از حالت دستی به برقی ارتقا یافته
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    صاعقه همون اف پنج بازسازی شده هست عمو
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    در حالی که پاکستان با همکاری چین عملا به تولید کننده جنگنده نیمه سنگین نسل چهار تندر رسیده و ترکیه در بخش زمینی بعد از اسراییل در منطقه با کمک کره جنوبی و آلمان مدرنترین تجهیزات زرهی نفربر تانک و..رو تولید می کنه ما بعد از بیست سال خرید از روسیه و چین باز هم در فکر خرید و نه حتی تولید مشترک هستیم!!!!
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    پول نیست! پول نیست!!..وزارت دفاع بودجش 85 درصد کاهش پیدا کرده اون قاهرها باورها شفق ها در حد بنر ماند
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بله می کنیم وقتی اسراییل می زنه دانشمند ما رو ترور می کنه لازم باشه کل دانشمندان اتمی اون رو ترور می کنیم...
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    پیشینه فناوری امریکایی کیلو چنده!! چین الان جی بیست ساخته خود پنتاگون ابراز نگرانی کرده
  • استاد دانشگاه ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    اگر قرار بر خرید از روسیه در بخش هوایی بود روسها اول باید اون موتورهای جت رو به ما بدن که ده ساله ندادن و تولید انبوه شفق صاعقه کوثر و قاهر به خاطر این مضوع روی زمین ماند سر خرید تور ام یک از روسیه دو سال درگیر تغییر نرم افزار سورس ها و کدینگ این سامانه به خاطر تحویل اطلاعات اون توسط روسها به اسراییل شدیم چرا الان رفتیم دنبال خرید جنگنده ای که اسراییلی ها از الان اطلاعات راداری اون رو دارن!!؟ بعد هم باید 5 سال سرگردم تعویض رادار اون باید شد!؟ ایران مثل عربستان درآمدهای چند صد میلیارد دلاری نداره که بره صدها فروند جنگنده فوق مدرن بخره مثلا خرید 30 فروند جنگنده چه کمکی به ما می کنه!!؟
  • عمواحمد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    آقای دهقان عزیزچرا ما نبایدقصد تولیدموشک های بالستیک با برد بیش از 2 هزار کیلومتر نداشته باشیم؟ ما باید موشک ویا هر تجهیزاتی که به حسب زمان نیاز داشته باشیم تولید کنیم به نظرمن ایران قدرتمند بایستی درتمام زمینه ها بجز تسلیحات کشتارجمعی فعال بوده وهیچ گونه محدودیتی را برای خودش قائل نباشد.
  • علی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    نه آقا 1500 تا (حالا که داریم عدد پرت میکنیم)! 500 تا سوخوی 35 میشه 35 تا 50 ملیارد دلار (بسته به قطعات و تسلیحات و جزئیات قرارداد). داری؟
  • میلاد ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    خوب چرا برد موشک رو افزایش ندیم؟میدونم سیاسته ولی بهتر نیس قدرتمون بیشتر بشه؟
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    .واحد شمارش این سیستم گردان میباشد ، هر گردان شامل 4 سیستم و هر سیستم 3 لانچر دارد و هر لانچر قادر است 4 موشک شلیک کند. هر سیستم میتواند به 6 هدف به صورت همزمان حمله کند. برد موشک ها 150 کیلومتر است.هر پرتابگر (Luancer) تعداد 48 موشك NGE را كه داراي برد 150 كيلومتر است حمل مي‌كند. هر سيستم کامل شامل سه پرتابگر و قادر است كه شش هدف را به طور همزمان نشانه بگيرد و 12 موشك را به سمت آن‌ها پرتاب كن
  • سعید ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    دوست عزیز چه قدر شما خوش خیال و ساده دلید! جنگنده سوخوی T 50 هنوز در خود روسیه در مرحله تولید انبوه هست و سال دیگه (2016) تحویل نیروی هوایی نشده. در ضمن روسیه سر تحویل S 300 اینقدر بهانه تراشی کرده اونوقت چه طور انتظار داری بیاد سوخوی T 50 که تکنولوژِِی استراتژیک و دست برتر قدرت نظامی روسیه هست رو همین اول کار به ایران بفروشه و تحویل بده. البته هر کشور دیگری هم باشه همینه.
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    ماشااله چقدر کارشناس داریم قابل توجه وزارت دفاع
  • عبداله حسینی ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    باید رفت سراغ تولید مشترک ضنایع دفاعی پیشرفته،
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بخاطر سوال آخریت متوجه میشیم که هیچی نمیدونی. نمیدونی که همین روسیه برای جایگزینی میگ 31 5 سال قط تحقیق و توسعه میخواد و تستها و تولید انبوه دیگه بماند. نمیدونی همین آمریکا از سال 2001 داره روی اف35 کار میکنه. اونم از روی ارتقای یک نسخه ی کامل از یک جنگنده ی ساخته شده. همه داشته هاشون رو به رخ هم میکشند و تو نداشته هات رو... منظورم علم نداشته هست
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    چون نیازی نداریم. موشکهای ما همین ه به اسرائیل میرسه کافیه. درضمن برد بیشتر یعنی دسترسی به غرب اروپا و اونوقت دیگه اروپا هم حساس میشه. ما نیازمون رو با همین برد 2000 کیلومتر بر طرف میکنیم و بهتره ه به بحث دقت بپردازیم. البته وقتی شما بتونی موشکی تولید کنی که بتونه محموله هایی با وزن بالای 100 کیلوگرم رو به مدارهای بالای جو برسونه یعنی میتونی موشکی هم که بردش 1000 کیلومتر هست رو بسازی و فقط فعلن نیازی نداری که بسازی
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    موتور و خیلی از تجهیزات این جنگنده ساخت آمریکا و انگلیس و ... هستند. یعنی برای فروشش باید از سازنده ی موتورش هم اجازه بگیرند. یعنی فکر میکنی آمریکا موافقت میکنه؟ اف16 رو خودش میفروشه تا کل سود این فروش بره توی جیب خودش دیگه.
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    باور رو کسایی دنبالشند که به اقتدار نظام باور دارند. امثال شما برید دنبال بنجول های غربی
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    انگار کیلوییه. 500 تا !!! مگه فکر کردی دارن برنج میخرن که حالا که جنسش خوبه هزار کیلو بخریم هم مصرف یه سالمون تامین میشه هم واسه شام نذری محرم دیگه برنج نمیخریم و هم اگه داداشم خواست به اونا هم میدیم ... مسخره
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    بابا این قاهر ۳۱۳ و باور ۳۷۳ چی شد پس؟! ما رو مسخره کردین؟ حداقل بگین حالشون خوبه سلام میرسونن!
  • حسین ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    احسنت به غیرتت ناشناس ۱۷:۲۵ اجرت با خدا
  • کارشناس خودخوانده ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام به گفته مجله هوافضا اخرین شماره، s300 pmu1 دارای سه مدل موشک به اسامیه 48n6,9m96e1,9m96e2 با برد 150'120'40 است که میتوان به جای لانچر موشکهای بزرگ از لانچر موشکهای کوچکتر استفاده کرد.در مورد سوخو 32،نام اولیه سوخو 34 که بجای سوخو 24 ساخته شد سوخو 32 fn برای نیروی دریایی ساخته شد
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوئد به هیچ عنوان عضو ناتو نیست. به نظر من جنگنده های چند منظوره خیلی بهتر از رهگیرهای دور برد نظیر میگ ۳۱ هست ما رهگیر دوربرد داریم.خانواده فلانکر یا حتی میگ ۳۵ خیلی برای ما کارامدتر از میگ ۳۱ هست
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    نیاز ما تنها به جنگنده ختم نمیشه سوخو 35 گزینه بسیار مناسبیه مابه هلیکوپتر تهاجمی هم نیاز داریم میل 28 تو این رده عالی هستند تو خودروهای زره پوش واقعا ضعیف هستیم نیازداریم به خودروهای تو رده هامر
  • سراج ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام اگر دقت کرده باشید وزیر دفاع گفته در بحث تولید مشترک هم در بحث هوایی با روسها به توافق رسیدن
  • سراج ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام اگر دقت کرده باشید وزیر دفاع گفته در بحث تولید مشترک هم در بحث هوایی با روسها به توافق رسیدن
  • ناشناس ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    باید در مقابل نیروی هوایی تا دندان مسلح اعراب خاورمیانه خود را تجهیز کنیم.
  • ALI10 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سوئد عضو ناتو نیست...اتفاقا حرفشونم غیر منطقی نیست...هر کشوری به منافع خودش فکر میکنه
  • سبحان ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    آقا ما به همون سوپر فلانکر یا فلانکر هم راضییم پکفا قیمتش بالاس
  • ALI10 ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    همین الانش که 2000 کیلومتره اینقدر حرف پشت سرمونه.ایران به نظرم از عمد به برد بالاتر از 2000 کیلومتر اشاره نمیکنه ولی وقتی میتونیم آمریکا رو تا خلیج مکزیک دنبال میکنیم شما شک نکن با قایق دنبال نمیشه...با موشکم میتونه باشه...
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    یکی بگه چرا با اینکه دشمن اصلی نا آمریکا حداقل بیش از 10 هزار کیلومتر با ما فاصله داره ما برد موشکهامون رو به 2000 کیلومتر محدود می کنیم؟؟؟
  • کارشناس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام ،در راستای سیاست های مقاومتی کشور ،بهتر است خرید های نظامی بسیار هوشمندانه صورت بگیرد و در قالب واردات تکنولوژی های پیشرفته صورت پذیرد نه صرفا واردات تجهیزات از رده خارج کشور های روسیه و چین(مثل اس-300 و ...) چرا علیرغم پروژه های باور373،قاهر 313،شفق و ...دولتمردان محترم به فکر خرید تجهیزات از رده خارج و خروج ارز از کشور هستند.از کارشناسان محترم دفاعی سایت مشرق خواهشمند است عنایت و توجه بیشتری نسبت به این امر در حوزه رسانه ای داشته باشند.
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بهتره قبل از خرید جنگنده پناهگاههای امن در دل کوه یا زیر زمین و ایشون ایجاد بشه چون امریکا یا اسراییل اگه حمله کنند اولین اقدامشون از بین بردن توان هوایی و موشکی خواهد بود البته چون بیشترفرماندهان نیروی هوایی در امریکا آموزش دیدند با دکترین تهاجمی اونا آشنا هستند و کاملا بر این موضوع واقف بنده فقط یاد آوری کردم
  • احمد ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    این جور نیست دایی جون ، طبق توضیحات مسئولان نیروی هوایی صاعقه 2 درسته که طراحی بدنه اش شبیه اف 5 است البته با بال اضافه در عقب وبا ابعاد کمی بزرگتر ،اما به معنی بازسازی اف 5 نیست ، یعنی توضیح دادند که ما برای ساخت صاعقه، اف 5 های خودرا اوراق نکردیم ، ایران مگر فقط یک صاعقه ساخت؟ الان خط تولید آن مدت هاست راه افتاده وگزارششم پخش شد طبق ادعای شما باید اف 5 ها یکی یکی وارد خط تولید شوند واز آن طرف صاعقه بیرون بیاید،ایران توانایی طراحی وساخت بدنه را دارد ،نمونه آن را در قاهر313 دیدیم که الان در حال گذراندن تست های مورد نظر است ، آیا ما هواپیمایی شبیه قاهر 313در ایران داشتیم که بدنه اش را ارتقاء بدهیم یا آن را بازسازی کنیم واسمش را قاهر 313 بگذاریم؟ اگر ادعای شما درست بود ایران نمی توانست بدنه قاهر را طراحی کندو بسازد یا مثلاً طراحی آن شبیه هواپیماهای موجود نیروی هوایی ارتش یا سپاه بود.
  • علیا ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    عمو صاعقه هر چیزی که هست داره پرواز میکنه و برای غربی ها شده ی معما. در ضمن خود غربیها میگن ابعادش 15 درصد بزرگتر از اف5 هست. مگه 206 هست که با یه صندوق عقب گذاشتن طولش افزایش پیدا کنه. میدونی همین که دو بال عمودی یا یک بال عمودی داشته باشه چقدر با هم فرق دارند توی طراحی؟ هرچند مشکلی نیست. شما فکر کن فقط بازسازیه. اونی که باید بفهمه فهمیده ماجرا چیه
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    نیروهای مسلح اعراب دندان های تیزی دارند. اما عقل. جرات. و باقی چیزهای مورد نیاز رو ندارند.
  • غلام شیش لول بند ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    خب دیگه یبار گفتی عع
  • غلام شیش لول بند ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    نه بابا !!
  • شهرام ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    با سلام چرا بعضی از ماها همش ایه یاس میخونیم ما اینجا نظرات خودمان را به هم دیگه اطلاع میدیم از اطلاعات همدیگر جهت تکمیل اطلاعاتمون استفاده میکنیم حالا مثلا ما گفتیم روسیه به ایران سوخو تی 50 بده این فقط یه نظره حالا ما گفتیم همون موقع هم روسیه نیاورد که بزاره در خونمون شاید اصلا احتیاجی به سوخو تی 50 نداریم کسی چه میدونه مقامات دفاعی ما بهتر از ما میدونند امثالی مثل اقای سعید که مایوسانه حرف میزنند همش این حرف رو به رخ میکشند چرا روسیه اس 300 رو به ما نداد به روسیه اعتمادی نیست همش همینو تکرار میکنند نه ایران ایرانه 8 ساله پیشه نه روسیه روسیه 8 سال پیش سیاست لحظه به لحظه در حال تغییره شاید عدم تحویل اس 300 به ایران اون موقع به نفع ایران بوده کسی چه میدونه البته با انتشار اسناد ویکی لیس این موضوع به واقعیت نزدیک میشه سال 2010 گزینه ی نظامی علیه ایران جدی شده بود اتفاقا همون سال هم قرار بود اس 300 به ایران تحویل بشه اما تحویل این موشک ها دشمن رو تشویق به حمله به ایران میکرد گویا روسیه عدم تحویل اس 300 رو مشروط به حمله نکردن به ایران کرده بود . شاید هم عدم تحویل اس 300 به ایران به خاطر تحویل اس 400 بود که اون موقع دوره ی ازمایش خود را سپری میکرد از فرمایشات وزیر محترم دفاع کشور مان هم سردار دهقان میتوان به همین موضوع پی برد گفته بود نسخه ی به روز شده ی اس 300 شاید هم خود اس 400 است اما به دلیل مسایل امنیتی اس 300 میگن. خلاصه یه کم مثبت فکر کنیم کشور عزیز تر از جانمان ایران را همه جوره حمایت کنیم . ما چه چیزمون از هند کمتره که اونا سوار سوخو تی 50 بشن ما نشیم . ما ساکن ایرانیم و ایران یک قدرته و حق ایرانه که چنین تسلیحات پیشرفته ای در ایران باشه . خودمون رو کمتر از دیگران ندونیم . با تشکر.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    روسیه سلاح های صادراتی اش خیلی ضعیف تر از نمونه های اصلی است در ضمن لابی صهیونیست ها آنقدر در روسیه قوی هست که از 2007 تا به امروز اس 300 را به ایران تحویل ندادند
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    روسیه سگ کی باشه که بخواد از امنیت ایران دفاع کنه!دشمن بخاطر قدرت نیروهای مسلح ایران جرات حمله ندارد نه عدم تحویل یک سامانه دفاعی توسط روس های خائن
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    s300 به هوافضای سپاه داده میشه یا قرارگاه خاتم؟
  • کارشناس خودخوانده ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام سال 2007 طی مذاکرات با روسیه برای خرید پدافند گفته شده بود 5 گردان اس 300 قیمتش 800 میلیون دلار هست و در مورد اس 400 هم صحبت کرده بودن گفته بودن 2 گردانش 4 میلیارد دلار هست
  • علیا ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    فرقی نداره. در هر صورت پدافند سپاه هم زیر نظر فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیا هست و عمل میکنه. موضوع مهم اینه که این ابزار به شکلی صحیح مورد استفاده قرار بگیره. که ان شا الله این اتفاق خواهد افتاد.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    باید تجهیزات جنگنده ها بروز باشه وگرنه چه میگ 35 باشه چه سوخو35 اگر تجهیزات و رادار و موشکهای پیشرفته روی آنها نصب نشده باشد بقول نویسنده مشرق که به اف-16 های عراق اشاره کرد گنجشکی در آسمان خواهند بود. مثلا یک سوخو 27 مدرنیزه شده به تمام جنگنده های غربی می ارزه! مثلا خریدن سوخو 30 که در هند تجهیزاتش را اسراییلی ها به روز کردند چه ارزشی داره.
  • کارشناس خودخوانده ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    سلام سال 2007 طی مذاکرات با روسیه برای خرید پدافند گفته شده بود 5 گردان اس 300 قیمتش 800 میلیون دلار هست و در مورد اس 400 هم صحبت کرده بودن گفته بودن 2 گردانش 4 میلیارد دلار هست
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    برای اینکه ما یک کشور مهاجم نیستیم و صرفا از خاک خودمان دفاع می کنیم با همین برد پایگاه ها و ناو های امریکای را از بین می بریم ما که نمی خواهیم مردم و ساکنان شهر های امریکا را نابود کنیم کمی واقع بین باشید
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    هواپیما و فرودگاه نظامی در دل کوه؟ به ثبت برسون ایده رو.
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    به این دلیل که این سامانه هایی که شما نام بردی فعلا شاید عملیاتی نشده باشند و ما نیاز به سامانه های عملیاتی داریم البته این یک حدثه و ما از اسرار نظامی اطلاعی نداریم
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    5 گردان میدونی یعنی چی؟ یعنی حداقل 15 آتشبار یا همون 15 سیستم اس300 که هر سیستم شامل رادار کشف و رادار هدایت و خودروی فرماندهی و سه خودروی لانچر میشه. 15 سیستم برای پوشش کل ایران زیاد نیست؟؟
  • شهرام ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    قاهری در کار نیست شما فکر میکنید با این بودجه ی نظامی خیلی کم میتوان جنگنده ساخت اونم نسل پنجم تازه با این زیر ساخت و تکنولوژی.
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 0
    بعد از تحویل اس-300 ها حتمآ اسمش رو میزارن باور 373
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    اس-125 هم خیلی پیشرفته است طبق گزارش اینتارتاس این موشک در جنگ کوزوو توانست اف -117 استیلث امریکا رو هدف قرار بده خویه که چند تا گردان از اون رو هم داشته باشیم. همینطور طبق همون گزارش پهباد هرمس اسراییل توسط موشک بوک در ایران سرنگون شد
  • اافشین تهران ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    خدمت عمو ناشناس عزیز .اف پنج نه در اندازه و نه در طراحی با صاعقه یکسان نیست. اویونیک صاعقه فعلا معماست و همین معما برای بعضیها شده کابوس.حتی موتور این جنگنده در فرایند مهندسی معکوس ارتقا یافته و از توربو جت به توربو فن تغییر پیدا کرده که باعث شده قدرتش از پانزده کیلو نیوتن به بیست و پنج کیلو نیوتن در حالت خشک افزایش پیدا کرده و در حالت پس سوز هم همینطور که البته فکر کنم جناب علیا بیشتر بتونن توضیح بدن. همین جنگنده با نصب تجهییزات بروز و پیشرفته میتونه به یک جنگنده نسل چهار تبدیل بشه که شاید هم شده.اینکه بعضیها مغرضانه میگن این جنگنده از قطعات اف پنجهای قدیمی داره ساخته میشه جز حسادت و نفهمی چیزی نیست و شما گول این حرفها رو نخور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس