محمود صلاحي از آماده شدن شهر فرهنگي آفتاب براي ميزباني نمايشگاه بين‌المللي تهران در سال آينده خبر داد و انجام اين كار را منوط به موافقت وزارت ارشاد دانست.

به گزارش مشرق، محمود صلاحي از آماده شدن شهر فرهنگي آفتاب براي ميزباني نمايشگاه بين‌المللي تهران در سال آينده خبر داد و انجام اين كار را منوط به موافقت وزارت ارشاد دانست.

رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهر تهران بعد از بيش از 100 روز از انتصابش به اين پست، رودرروي خبرنگاران قرار گرفت و از اقدامات سازمانش در طول اين دوران و برنامه‌هاي آتي سازمان فرهنگي و هنري سخن گفت. يكي از موارد مورد اشاره صلاحي برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در مركز نمايشگاهي شهر آفتاب بود. بعد از سال‌هاي مستأجري نمايشگاه كتاب تهران و بسياري از نمايشگاه‌هاي ديگر در مجموعه مصلاي امام خميني‌شهر تهران، مجموعه فرهنگي جديدي كه در جنوب تهران در حال ساخت است، وظيفه ميزباني بزرگ‌ترين نمايشگاه فرهنگي كشور را برعهده خواهد گرفت.

محمود صلاحي در نشست خبري خود در اين باره گفت: به هر شكل بايد قبول كرد كه مصلاي امام خميني(ره) جاي مناسبي براي برگزاري نمايشگاه نيست. آقاي قاليباف نيز قول دادند كه نمايشگاه كتاب سال آينده در شهر آفتاب برگزار شود كه اين مسئله آماده اجراست.

صلاحي ضمن بيان اينكه تا پيش از راه‌اندازي شهر آفتاب جايگاه ايران در ميان كشورهاي داراي نمايشگاه، رتبه چندان مناسبي نبوده است، گفت: با راه‌اندازي اين مجتمع نمايشگاهي ما در آسيا بعد از چين در مقام دوم و در جهان بعد از چين و آلمان در مقام سوم بيشترين فضاي نمايشگاهي قرار خواهيم گرفت. وي افزود: فاز اول شهر آفتاب با ۶۵ هزار مترمربع سالن مسقف آماده بهره‌برداري است. ايستگاه متروي شهر آفتاب نيز تا دو ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و برنامه‌ريزي ما اين است كه ۳۰۰ دستگاه خودروي ون نيز در محوطه نمايشگاه به جابه‌جايي افراد بپردازد.

رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران تصريح كرد: به خواست خدا و با اراده‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي جابه‌جايي نمايشگاه كتاب مي‌توانيم سال آينده آن را در شهر آفتاب برگزار كنيم.

وی افزود: من در اين خصوص نامه‌اي به آقاي جنتي وزير ارشاد نوشته‌ام و از ايشان خواستم كه از اين نمايشگاه بازديد كنند كه با موافقت ايشان به زودي اين اتفاق انجام شود. اگر وعده رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري محقق شود، تهران شاهد يك جابه‌جايي بزرگ فرهنگي خواهد بود و نمايشگاه كتاب داراي محل دائمي خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس