کد خبر 454353
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

در بارسلونا، بازیکن خوب و بزرگ کم نیست و همه هواداران بارسلونا به خوبی می‌دانند که چرا بارسلونا بیش از یک باشگاه است اما مسی، فقط یک بازیکن نیست که با سایر بازیکنان بزرگ بارسلونا مقایسه شود. او هم بیش از یک بازیکن است و شاید به قول نویسنده اسپورت کاتالونیا، بیش از یک باشگاه.

گروه ورزشی مشرق - شکست تلخ بارسلونا با نتیجه 4 بر 0 برابر اتلتیک بیلبائو، تیمی که 4 ستاره اصلی خود را به علت آسیب دیدگی در اختیار نداشت برای اهالی کاتالونیا بسیار تلخ و سخت بوده است. اکنون بارسلونا و مانده و یک بازی برگشت و فرصتی مناسب برای ساختن یک فرصت از یک تهدید. دیداری که ساعت 00:30 بامداد سه شنبه در نیوکمپ برگزار خواهد شد.

مسلم است که شکست خوردن بارسلونا از بیلبائو حتی در نیوکمپ و به طور کلی از دست دادن سوپرجام اسپانیا اتفاقی نیست که بارسلونا را به آخر دنیا برساند اما روزنامه‌های مادریدی منتظر همین روزها هستند تا هر چه در توان دارند علیه مسی و یارانش به کار بسته و شدیدترین حملات رسانه‌ای را نثار بارسلونا کنند. به خصوص این روزها که خوان لاپورتا، مرد زخمی انتخابات بارسلونا هم از ناکامی بارسلونا چندان غمگین و مبهوت نخواهد شد و شاید او هم بتواند از آب گل آلود مادریدی‌ها ماهی مورد نظر خودش را بگیرد.

دنیا در انتظار معجزه لیونل مسی
لیونل مسی ابرستاره فوتبال دنیا این روزها بار دیگر زیر ذره بین هواداران، کارشناسان و اهالی فوتبال قرار دارد. نامی آشنا برای روزهای سخت بارسلونا، زمانی که دیگر هیچ امیدی به احیای یک تیم نیست فقط یک مسی می‌تواند یک تنه و بدون کار گروهی این تیم را نجات دهد. شاید بیهوده نبود وقتی گواردیولا بر سر بازیکنان بایرن مونیخ فریاد کشید و گفت: همه باید به دستورات من عمل کنند، در این خصوص فقط مسی یک استثنا است!

بله، مسی همیشه یک استثنا است و دنیای فوتبال حرفه‌ای تمام قد به خاطر فوتبال باشکوه او، می‌ایستد و به تفکر و فلسفه فوتبالش احترام می‌گذارد.

لالیگا در شرف کلید خوردن است و بارسلونا شاید همانند رئال مادرید از آن دسته تیم‌هایی است که محکوم به پیروزی در تمام بازی‌ها است، البته که این عین بی انصافی است اما هر شکست در لالیگا برای بارسلونا در حکم یک حادثه تلخ و نابود کننده است، در چنین شرایطی هر پیروزی البته یک اتفاق کاملا بدیهی است و هواداران بارسلونا کم کم به شکوه تیمشان عادت کرده و ایستادن در اوج را حق تیمشان می‌دانند.

لیونل مسی، این روزها اما بیش از پیش تحت فشار است، ستاره‌ای که از شکست 4 بر صفر تیمش در دیدار رفت سوپرجام اسپانیا بسیار اندوهگین شده و خوب می‌داند که هواداران بارسلونا از او انتظار یک معجزه دیگرباره دارند، معجزه‌ای در حد یک پیروزی 5 بر صفر در نیوکمپ که تنها به اعجاز بازیکنی به نام مسی به وقوع خواهد پیوست.

در بارسلونا، بازیکن خوب و بزرگ کم نیست و همه هواداران بارسلونا به خوبی می‌دانند که چرا بارسلونا بیش از یک باشگاه است اما مسی، فقط یک بازیکن نیست که با سایر بازیکنان بزرگ بارسلونا مقایسه شود. او هم بیش از یک بازیکن است و شاید به قول نویسنده اسپورت کاتالونیا، بیش از یک باشگاه.

مسی خیلی خوب می‌داند که بارسلونا با شکست در سوپرجام اسپانیا نابود نخواهد شد اما روزنامه‌های مادریدی هنر به نابودی کشاندن یک تیم را دارند و آن زمان است که دیگر کاری از دست اسپورت کاتالونیا بر نخواهد آمد، شکست بارسلونا برابر اتلتیک بیلبائو آن هم در روزهایی که این تیم به خاطر تفکرات جدایی طلبانه هوادارانش از سوی خاندان سلطنتی اسپانیا، فدراسیون فوتبال اسپانیا و یوفا به شدت تحت فشار است برای مردم کاتالونیا اصلا قابل قبول نیست.

در چنین شرایطی سلطان بازگشت‌ها، مسی می‌تواند راه بازگشت را به بارسلونا نشان دهد و به یاد همه هواداران بارسلونا بیندازد که بارسلونا بیش از یک باشگاه است و بیلبائو اگر در سان مامس، یک حریف قدرتمند است در نیوکمپ هیچ است!

هواداران دو آتشه بارسلونا بازی سخت سال 2010 را هرگز فراموش نخواهند کرد، زمانی که در همین رقابت و درست در همین شرایط، بارسلونا برابر سویا متحمل شکست 3 بر یک شد اما در بازی برگشت با 4 گل سویا را نابود کرد و زننده 3 گل از 4 گل آن بازی بزرگ کسی نبود جز: مسی.

بارسلونا در سال 2013 نیز برابر میلان تن به شکست 2 بر صفر داد اما قرار نبود این تیم بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا به این راحتی میدان را خالی کند، بازی برگشت فرا رسیدن و مسی دو گل از 4 گل بارسلونا را به نام خود ثبت کرد.

اکنون همه چشمها به لیونل خیره شده، مسی بزرگی که اخیرا به خاطر عدم توانایی کنترل رفتارش از سوی مقامات باشگاه مواخذه شده و باید مراقب خودش باشد. روزنامه‌های مادریدی برای شکست دوباره بارسلونا برابر اتلتیک بیلبائو لحظه شماری می‌کنند و سلطان بازگشت، کار خودش را خوب بلد است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    ممنون
  • بیسواط ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    ایا فوتبال ارزش این رو داره که سلاح پیامبران رو برای یک فردی که کلاه یهودی میزاره و کنار دیوار ندبه برای نتانیاهو و اسراییل نقش تبلیغاتی بازی میکنه خرج کنین کدوم معجزه خخخخخخخخخخخخخخخخخ البته باختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس