کد خبر 452988
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

كتاب «بانوي ملكوت» نگاهي به حيات معنوي كريمه آل محمد صلي الله عليه و آله، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها نوشته آيت‌الله كريمي جهرمي از سوي بوستان كتاب به چاپ رسيد.

 به گزارش مشرق، آستان سبز بانوي ملكوت حضرت فاطمه معصومه عليها‌السلام تصويري از بهشت الهي است كه خداي بزرگ بر بندگان شايسته خويش وعده كرده است. آن‌جا كه خداي بزرگ بر بندگان شايسته خويش وعده كرده است؛ آن‌جا كه جان هر زائر مشتاق در ترنم سبز زيارت به تمناي بلند شفاعت نشسته و در حريم آن بانوي با جلال، دل به عطاي او بسته است.

كتاب «بانوي ملكوت» در چهار بخش «قم در آينه اخبار و روايات، قم حرم اهلبيت صلوات‌اللَّه‌عليهم اجمعين، چراغ حرم اهلبيت عليهم السلام؛ فاطمه معصومه سلام‌اللَّه‌عليها و بخشى از افتخارات و گروهى از مفاخر قم» تدوين شده است.
با اين كتاب«بانوي ملكوت»رابهترمي‌شناسيد
در بخش قم در آيينه روايات آمده است: «در رابطه با شهر قم از منظر اهل بيت‌عليهم‌السلام روايات متعددي وارد شده است كه در يكي از اين روايات از امام صادق عليه‌السلام آمده است: «راستي خداوند، به كوفه بر ساير بلاد و به مؤمنين از اهل آن بر ديگر مردمان بلاد، احتجاج مي‌كند و به شهر قم بر ساير بلاد و به اهل آن بر تمام مردم مشرق و مغرب از جن و انس، احتجاج خواهد فرمود و قم و اهل آن را بي‌بهره و دور از معارف، رها نكرده، بلكه آنان را موفق داشته و تأييد فرموده است. راستي كه دين و اهل دين در قم بي‌مقدارند و اگر اين جهت نبود، مردم از هر سو به سوي آن شتابان مي‌آمدند و درنتيجه قم ويران و اهل آن نابود مي‌شدند».

عناوين «فواطم آل‌هاشم و فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها، درخشش حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، شباهت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها به حضرت زينب سلام‌الله‌عليها، وفات كريمه اهل بيت سلام‌الله‌عليهم، زيارت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، حضرت ولي عصر عليه السلام و زيارت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، موقعيت و محبوبيت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، تواضع بزرگان در آستانه حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، آثار توسل به حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها، كانون هدايت و فيض دائم، فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها شفيعه روز جزا و هتك حريم قم و حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها» در بخش چراغ حرم اهلبيت؛ فاطمه معصومه سلام‌اللَّه‌عليها آمده است.

در رابطه با موقعيت و محبوبيت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها مي‌خوانيم: «معظمه اهل بيت عليهم‌السلام از محبوبيت ويژه‌اي در ميان طبقات مختلف مردم مسلمان، بهره‌مند و برخوردار بوده و هست، نوع محبوبيت آن مكرمه، نوع محبوبيت امامان معصوم عليهم‌السلام است. علاقه و دلدادگي دين‌داران به آن بزرگوار، علاقه‌اي است كه هم ريشه اعتقادي و مذهبي دارد و هم جنبه عاطفي، كه آن بزرگ بانوي با جلالت، از خاندان رسالت و امامت شيعي است و از شفيعان روز رستاخيز باذن‌الله مي‌باشد و نيز جزء طبقه زنان است كه غالبا مورد احترام‌اند و هم او بانويي جوان بود كه در فصل جواني از اين جهان درگذشت».

بزرگاني همچون «زكريا بن آدم قمي، زكريا بن ادريس يا ابوجرير القمي، احمدبن اسحاق بن عبدالله بن سعد اشعري قمي، علي بن ابراهيم قمي، علي بن الحسين بن موسي بن بابويه قمي، محمد بن علي بن الحسين بن بابويه قمي معروف به صدوق، آخوند ملامحمد طاهر قمي، شيخ غلامرضا قمي معروف به حاج آخوند، حاج ميرزا محمد ارباب، مرحوم شيخ ابوالقاسم قمي، حاج شيخ مهدي حكمي قمي، حاج ميرزا محمدفيض قمي، حاج‌آقا حسين قمي و محدث قمي» از مفاخر اهل قم مي‌باشند كه در اين كتاب نويسنده در مورد شخصيت آنان قلم زده است.

كتاب «بانوي ملكوت» نگاهي به حيات معنوي كريمه آل محمد صلي الله عليه و آله، حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌عليها نوشته آيت‌الله كريمي جهرمي از سوي بوستان كتاب در 163 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قيمت 8000 تومان به چاپ رسيده است.

منبع:حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس